    From: "Robert" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Antybelka w Lukasie
    Date: Sun, 13 Oct 2002 19:00:58 +0200

    In news:6a6a.00000499.3da9a1bc@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > Ktoś, kto założył w Lukasie lokatę "Obronną" może się zawieść
    > sprawdzając jej oprocentowanie wykazane w tabeli Oferta-Lotaty.

    Ale mnie przestraszyłeś!
    Wygląda na to, że zupełnie niepotrzebnie, uprawiasz totalną dezinformację -
    apeluję o trochę odpowiedzialności.

    > I tak, np.: obecnie wg tej tabeli oprocentowanie zmienne wkładu
    > rocznego <10k wynosi 8%. Więc prawdzając % po każdym cięciu przez
    > RPP stóp, klilent cieszy się. Dopiero, gdy przypadkiem zdarzy mu się
    > zajrzeć na swe konto-Lokaty, to ze zdziwieniem zauważy, że nie ma tak
    > dobrze, bo jest znacznie niższe :(((

    nie potwierdzam, na dowód wklejam szczegóły jednej z moich lokat:

    Rodzaj lokaty: Terminowa "OBRONNA"
    Okres lokaty: Lokata OBRONNA 5 lat
    Okres kapitalizacji: 365 dni
    Sposob zadysponowania odsetkami: Odsetki na konto
    Rodzaj oprocentowania: Zmienne
    Oprocentowanie: 8.3 %
    Sposób zadysponowania lokatą: Kapitał i odsetki przesłane zostaną na konto
    Kwota: 10,000.00

    Oprocentowanie dokładnie takie jak w tabeli.

    > (nie wiem ile konkretnie ono
    > wynosi, ale dla lokaty <10k, zmiennej 15 letniej jest to zaledwie
    > 6,6%)
    Jak to nie wiesz? To na jakiej podstawie twierdzisz, że jest inne niż w
    tabeli?

    http://www.lukas.com.pl/oferta_tabele_oproclokat.asp

    zmienna poniżej 10k z okresem kapitalizacji 90dni, 6,6% - zgadza się, na
    pewno masz taką lokatę

    > Dodatkowym błędem w tabeli wg Oferty jest to, że
    > wyszczególnione tam rodzaje lokat kończą się na okresie 365-dniowym.
    Nie, to Twój błąd. Mylisz okres lokaty z okresem kapitalizacji. Wyswietl
    przegląd lokaty klikając na jej Datę założenia (po lewej na liście), to Ci
    wiele wyjaśni.

    > Zdaję sobie teraz sprawę, że te niezgodności wynikają z braku
    > staranności konserwatora opiekującego się witryną i faktu niejako
    > 'zamrożenia' tej oferty; nie mniej jednak jest to dezinformacja.

    Nie mogę się zgodzić.

    > NB. Lokata antybelkowa w mBanku, zmienna, 10-letnia, z wkładem 10k,
    > jest oprocentowana w wys. 7,1%. Tu punkt dodatni dla mB :)

    Mogę się zgodzić :) Lokaty Obronne po roku są "najuczciwsze" (najmniej
    zastępują fiskusa w zabieraniu haraczu) w Lukasie i mBanku właśnie.