-
11. Data: 2014-10-12 12:05:19
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: <1...@1...120519.invalid> (Tom N)
mx w
<news:543992d9$0$18095$65785112@news.neostrada.pl>:
> On 11/10/2014 20:58, Waldek wrote:
>> Hmm ...np. w półbakowym/raifeisenie jest narzucony czas życia hasła
>> dodatkowo system pamięta 10 ostatnich, więc pozostanie przy tym
>> samym jest ....ciutek upierdliwe ;)
> Mam "prawdziwego" Raiffeisena i jeszcze hasła zmieniać nie musiałem.
> Ale wszystkich przebija Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, system
> składania wniosków o dopłaty. Jak za dziesiątym razem uda się wpisać
> zgodne z ich regułami, szczęście niespotykane.
[...]
A takie nie pasują do reguł: Zaq1@wsx, Xsw2#edc, Cde3$rfv... ???
--
'Tom N'
-
12. Data: 2014-10-12 17:10:18
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Sun, 12 Oct 2014 09:20:18 +0200, Pete napisał(a):
> Na wstępie napiszę, że jestem klientam ING od wielu lat i też nigdy nie
> miałem takiej sytuacji.
Ja jestem klientem ING od 2008 roku.
> Ale czytając co tu napisałeś i dopiero po screenshotach widać, że jest
> nieco inaczej niż to opisałeś.
>
> A wynika z nich to, że zablokowałeś sobie dostęp do ING Online
Jeśli komunikat taki jak na załączonym screenie wyświetla się już
podczas *pierwszej* próby zalogowania, to chyba niemożliwym jest, żebym
*sam sobie* dostęp zablokował - czyż nie?
A jeśli nie ja zablokowałem dostęp, to kto?
> i wymóg
> akceptacji toip i regulaminu wymagany jest podczas odblokowywania konta
> (cobyś np nie krzyczał, że za odblokowanie dostępu np skasowali prowizję).
A faktycznie jest za odblokowanie dostępu pobierana prowizja?
Bo jeśli tak, to już jest bardzo poważny argument za rezygnacją z usług
tego banku!
Zresztą gdyby faktycznie chodziło o opłatę za odblokowanie konta, to
wystarczyłaby informacja o istnieniu takiej opłaty, a nie wymaganie od
klienta deklaracji, że przeczytał i akceptuje treść ok. 40 stron
regulaminów i cenników!
Natomiast jeśli takiej opłaty nie ma, to trudno wymóg akceptacji
regulaminów i cenników wytłumaczyć czymś innym, jak tylko chęcią
przemycenia do nich jakichś niekorzystnych dla klienta zapisów w taki
sposób, aby klient je zaakceptował, w ogóle nie zapoznając się z nimi.
> Skoro Twoja żona miała to samo, to problem leży w klawiaturze ;)
Z żoną mamy konta w wielu bankach i w żadnym z nich nie mamy problemów
przy logowaniu, więc chyba problem nie leży ani po naszej stronie, ani
po stronie naszej klawiatury.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
-
13. Data: 2014-10-12 19:00:50
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:
> Dnia Sun, 12 Oct 2014 09:20:18 +0200, Pete napisał(a):
>
>> Na wstępie napiszę, że jestem klientam ING od wielu lat i też nigdy nie
>> miałem takiej sytuacji.
>
> Ja jestem klientem ING od 2008 roku.
>
>> Ale czytając co tu napisałeś i dopiero po screenshotach widać, że jest
>> nieco inaczej niż to opisałeś.
>>
>> A wynika z nich to, że zablokowałeś sobie dostęp do ING Online
>
> Jeśli komunikat taki jak na załączonym screenie wyświetla się już
> podczas *pierwszej* próby zalogowania, to chyba niemożliwym jest, żebym
> *sam sobie* dostęp zablokował - czyż nie?
> A jeśli nie ja zablokowałem dostęp, to kto?
Eee? Dowolna osoba która wpisywała Twój login? OIDP tam loginy to
2litery imienia + 2nazwiska + 4 cyfry? Więc nie jest to chyba takie
niemożliwe?
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
-
14. Data: 2014-10-12 22:58:04
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: Pete <n...@n...com>
W dniu 2014-10-12 o 17:10, Chris94 pisze:
> Dnia Sun, 12 Oct 2014 09:20:18 +0200, Pete napisał(a):
>
>> Na wstępie napiszę, że jestem klientam ING od wielu lat i też nigdy nie
>> miałem takiej sytuacji.
>
> Ja jestem klientem ING od 2008 roku.
INGonline też?
>
>> Ale czytając co tu napisałeś i dopiero po screenshotach widać, że jest
>> nieco inaczej niż to opisałeś.
>>
>> A wynika z nich to, że zablokowałeś sobie dostęp do ING Online
>
> Jeśli komunikat taki jak na załączonym screenie wyświetla się już
> podczas *pierwszej* próby zalogowania, to chyba niemożliwym jest, żebym
> *sam sobie* dostęp zablokował - czyż nie?
Pierwsza próba po aktywacji INGonline czy też pierwsza próba dzisiaj?
> A jeśli nie ja zablokowałem dostęp, to kto?
Ktokolwiek.
>
>> i wymóg
>> akceptacji toip i regulaminu wymagany jest podczas odblokowywania konta
>> (cobyś np nie krzyczał, że za odblokowanie dostępu np skasowali prowizję).
>
> A faktycznie jest za odblokowanie dostępu pobierana prowizja?
Nie mam pojęcia, mnie się taki komunikat nie pojawił.
> Bo jeśli tak, to już jest bardzo poważny argument za rezygnacją z usług
> tego banku!
Podpisywałeś umowę i tam też potwierdziłeś znajomość TOiP. Nie rozumiem
tego rozdwojenia jaźni.
> Zresztą gdyby faktycznie chodziło o opłatę za odblokowanie konta, to
> wystarczyłaby informacja o istnieniu takiej opłaty, a nie wymaganie od
> klienta deklaracji, że przeczytał i akceptuje treść ok. 40 stron
> regulaminów i cenników!
j.w. - podczas podpisywania umowy o konto też deklarujesz
znajomość/otrzymanie regulaminu.
> Natomiast jeśli takiej opłaty nie ma, to trudno wymóg akceptacji
> regulaminów i cenników wytłumaczyć czymś innym, jak tylko chęcią
> przemycenia do nich jakichś niekorzystnych dla klienta zapisów w taki
> sposób, aby klient je zaakceptował, w ogóle nie zapoznając się z nimi.
>
Jakoś trzeba od klienta wymóc to oświadczenie woli, żeby później był
mniej awanturujący się
--
Pete
-
15. Data: 2014-10-12 23:56:08
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Sun, 12 Oct 2014 19:00:50 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
>> Jeśli komunikat taki jak na załączonym screenie wyświetla się już
>> podczas *pierwszej* próby zalogowania, to chyba niemożliwym jest, żebym
>> *sam sobie* dostęp zablokował - czyż nie?
>> A jeśli nie ja zablokowałem dostęp, to kto?
>
> Eee? Dowolna osoba która wpisywała Twój login? OIDP tam loginy to
> 2litery imienia + 2nazwiska + 4 cyfry? Więc nie jest to chyba takie
> niemożliwe?
Konkretnie, to 3 litery imienia oraz 3 litery nazwiska + 4 cyfry.
Czy myślisz, że ktoś przypadkowo mógł taka kombinacje wklepać?
Co więcej, czy ktoś mógł tak zrobić nam obojgu i to dwukrotnie, w
odstępie kilku tygodni?
A co najważniejsze, po co do odzyskania dostępu do konta, akceptacja
treści 40 stron regulaminów?
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
-
16. Data: 2014-10-13 00:11:51
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:
> Dnia Sun, 12 Oct 2014 19:00:50 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
>
>>> Jeśli komunikat taki jak na załączonym screenie wyświetla się już
>>> podczas *pierwszej* próby zalogowania, to chyba niemożliwym jest, żebym
>>> *sam sobie* dostęp zablokował - czyż nie?
>>> A jeśli nie ja zablokowałem dostęp, to kto?
>>
>> Eee? Dowolna osoba która wpisywała Twój login? OIDP tam loginy to
>> 2litery imienia + 2nazwiska + 4 cyfry? Więc nie jest to chyba takie
>> niemożliwe?
>
> Konkretnie, to 3 litery imienia oraz 3 litery nazwiska + 4 cyfry.
> Czy myślisz, że ktoś przypadkowo mógł taka kombinacje wklepać?
Uważasz, że to niemożliwe?
> Co więcej, czy ktoś mógł tak zrobić nam obojgu i to dwukrotnie, w
> odstępie kilku tygodni?
A widzisz. U mnie zwykle powodem było wklepywanie loginu i hasła "na
krzyż"
KJ
--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
ki-w-new-jersey/
-
17. Data: 2014-10-13 00:39:52
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Sun, 12 Oct 2014 22:58:04 +0200, Pete napisał(a):
>>> Na wstępie napiszę, że jestem klientam ING od wielu lat i też nigdy nie
>>> miałem takiej sytuacji.
>>
>> Ja jestem klientem ING od 2008 roku.
>
> INGonline też?
Tak, od początku mam konto w ING-online.
>>> A wynika z nich to, że zablokowałeś sobie dostęp do ING Online
>>
>> Jeśli komunikat taki jak na załączonym screenie wyświetla się już
>> podczas *pierwszej* próby zalogowania, to chyba niemożliwym jest, żebym
>> *sam sobie* dostęp zablokował - czyż nie?
>
> Pierwsza próba po aktywacji INGonline czy też pierwsza próba dzisiaj?
Pierwsza próba od czasu poprzedniego logowania, które miało miejsce
kilka tygodni temu. A w ING-u jeszcze nigdy nie zablokowałem sobie
dostępu do konta, chociaż konto mam tam od 6 lat.
>
>> A jeśli nie ja zablokowałem dostęp, to kto?
>
> Ktokolwiek.
Jasne - ktoś robił atak "brutal force" próbując zalogować się na
wszystkie możliwe kombinacje znaków dla loginów i haseł, a bank nawet
się nie zorientował.
W dodatku włamywacz "całkowicie przypadkowo" akurat natrafił na loginy
dwójki użytkowników,którzy rzadko logują się na swoje konto w tym banku.
>>> i wymóg
>>> akceptacji toip i regulaminu wymagany jest podczas odblokowywania konta
>>> (cobyś np nie krzyczał, że za odblokowanie dostępu np skasowali prowizję).
>>
>> A faktycznie jest za odblokowanie dostępu pobierana prowizja?
>
> Nie mam pojęcia, mnie się taki komunikat nie pojawił.
Czyli poprzednie uzasadnienie sobie po prostu wymyśliłeś.
>> Bo jeśli tak, to już jest bardzo poważny argument za rezygnacją z usług
>> tego banku!
>
> Podpisywałeś umowę i tam też potwierdziłeś znajomość TOiP. Nie rozumiem
> tego rozdwojenia jaźni.
Jakie rozdwojenie jaźni?
Gdy podpisywałem umowę, to wówczas przestudiowałem Regulamin oraz TOiP,
ale nie mam zamiaru studiować tych 40 stron przy każdym logowaniu, lub
ewentualnie akceptować je bez czytania, do czego bank próbuje mnie
zmusić!
>> Zresztą gdyby faktycznie chodziło o opłatę za odblokowanie konta, to
>> wystarczyłaby informacja o istnieniu takiej opłaty, a nie wymaganie od
>> klienta deklaracji, że przeczytał i akceptuje treść ok. 40 stron
>> regulaminów i cenników!
>
> j.w. - podczas podpisywania umowy o konto też deklarujesz
> znajomość/otrzymanie regulaminu.
Zadeklarowałem przy zawieraniu umowy i nie widzę żadnej podstawy, aby
bank mógł domagać się ode mnie tego ponownie, a zwłaszcza, żeby od
złożenia takiej deklaracji bank uzależniał przywrócenie mi dostępu do
moich pieniędzy!
Jeśli w regulaminach nic się nie zmieniło, to ja je w dotychczasowej
wersji zaakceptowałem. Natomiast jeśli bank zmienił treść regulaminów,
to powinien klientów o tym powiadomić, a nie ma prawa odcinać im dostępu
do ich pieniędzy.
>> Natomiast jeśli takiej opłaty nie ma, to trudno wymóg akceptacji
>> regulaminów i cenników wytłumaczyć czymś innym, jak tylko chęcią
>> przemycenia do nich jakichś niekorzystnych dla klienta zapisów w taki
>> sposób, aby klient je zaakceptował, w ogóle nie zapoznając się z nimi.
>>
>
> Jakoś trzeba od klienta wymóc to oświadczenie woli, żeby później był
> mniej awanturujący się
A ja nie chcę mieć nic wspólnego z bankiem, który odcina mi dostęp do
moich pieniędzy po to, żeby mnie zmusić do podpisania regulaminów,
których nie czytałem.
Co więcej, uważam że miejsce menadżerów stosujących takie praktyki jest
na zielonej trawce, a nie w banku.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
-
18. Data: 2014-10-13 00:50:25
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Mon, 13 Oct 2014 00:11:51 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
>> Konkretnie, to 3 litery imienia oraz 3 litery nazwiska + 4 cyfry.
>> Czy myślisz, że ktoś przypadkowo mógł taka kombinacje wklepać?
> Uważasz, że to niemożliwe?
Dwa takie same przypadki, przydarzające się w tym samym czasie dwóm
różnym użytkownikom, o całkiem różnych loginach?
Bez jaj!
>> Co więcej, czy ktoś mógł tak zrobić nam obojgu i to dwukrotnie, w
>> odstępie kilku tygodni?
>
> A widzisz. U mnie zwykle powodem było wklepywanie loginu i hasła "na
> krzyż"
Chcesz powiedzieć, ze ktoś w banku miał akurat taki login jak Ty miałeś
hasło?
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
-
19. Data: 2014-10-13 05:28:16
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:
> Dnia Mon, 13 Oct 2014 00:11:51 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
>
>>> Konkretnie, to 3 litery imienia oraz 3 litery nazwiska + 4 cyfry.
>>> Czy myślisz, że ktoś przypadkowo mógł taka kombinacje wklepać?
>> Uważasz, że to niemożliwe?
>
> Dwa takie same przypadki, przydarzające się w tym samym czasie dwóm
> różnym użytkownikom, o całkiem różnych loginach?
> Bez jaj!
>
>>> Co więcej, czy ktoś mógł tak zrobić nam obojgu i to dwukrotnie, w
>>> odstępie kilku tygodni?
>>
>> A widzisz. U mnie zwykle powodem było wklepywanie loginu i hasła "na
>> krzyż"
>
> Chcesz powiedzieć, ze ktoś w banku miał akurat taki login jak Ty miałeś
> hasło?
Nie. Chce powiedzieć, że miałem 2 pary login/hasło (na tej grupie to
chyba nie takie dziwne :) ) i wklepywałem loginA i hasłoB i to
oczywiście nie pasowało.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
-
20. Data: 2014-10-13 08:15:56
Temat: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
Od: xbartx <b...@h...net>
W dniu 13.10.2014 o 00:50, Chris94 pisze:
> Dwa takie same przypadki, przydarzające się w tym samym czasie dwóm
> różnym użytkownikom, o całkiem różnych loginach?
> Bez jaj!
Np. ktoś próbuje Wam się włamać na konto. Najpierw jakiś malware się
zainstalował dzięki, któremu pozyskano loginy i teraz są próby łamania
hasła aby uzyskać dostęp. W dzisiejszych czasach wcale nie jakaś
wyszukana historia ;)
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide