    From: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BGZ Optima - Przegina ze Spamem
    Date: Mon, 13 Oct 2014 00:39:52 +0200

    Dnia Sun, 12 Oct 2014 22:58:04 +0200, Pete napisał(a):

    > INGonline też?

    Tak, od początku mam konto w ING-online.

    > Pierwsza próba po aktywacji INGonline czy też pierwsza próba dzisiaj?

    Pierwsza próba od czasu poprzedniego logowania, które miało miejsce
    kilka tygodni temu. A w ING-u jeszcze nigdy nie zablokowałem sobie
    dostępu do konta, chociaż konto mam tam od 6 lat.

    > Ktokolwiek.

    Jasne - ktoś robił atak "brutal force" próbując zalogować się na
    wszystkie możliwe kombinacje znaków dla loginów i haseł, a bank nawet
    się nie zorientował.
    W dodatku włamywacz "całkowicie przypadkowo" akurat natrafił na loginy
    dwójki użytkowników,którzy rzadko logują się na swoje konto w tym banku.

    > Nie mam pojęcia, mnie się taki komunikat nie pojawił.

    Czyli poprzednie uzasadnienie sobie po prostu wymyśliłeś.

    > Podpisywałeś umowę i tam też potwierdziłeś znajomość TOiP. Nie rozumiem
    > tego rozdwojenia jaźni.

    Jakie rozdwojenie jaźni?
    Gdy podpisywałem umowę, to wówczas przestudiowałem Regulamin oraz TOiP,
    ale nie mam zamiaru studiować tych 40 stron przy każdym logowaniu, lub
    ewentualnie akceptować je bez czytania, do czego bank próbuje mnie
    zmusić!

    > j.w. - podczas podpisywania umowy o konto też deklarujesz
    > znajomość/otrzymanie regulaminu.

    Zadeklarowałem przy zawieraniu umowy i nie widzę żadnej podstawy, aby
    bank mógł domagać się ode mnie tego ponownie, a zwłaszcza, żeby od
    złożenia takiej deklaracji bank uzależniał przywrócenie mi dostępu do
    moich pieniędzy!
    Jeśli w regulaminach nic się nie zmieniło, to ja je w dotychczasowej
    wersji zaakceptowałem. Natomiast jeśli bank zmienił treść regulaminów,
    to powinien klientów o tym powiadomić, a nie ma prawa odcinać im dostępu
    do ich pieniędzy.

    > Jakoś trzeba od klienta wymóc to oświadczenie woli, żeby później był
    > mniej awanturujący się

    A ja nie chcę mieć nic wspólnego z bankiem, który odcina mi dostęp do
    moich pieniędzy po to, żeby mnie zmusić do podpisania regulaminów,
    których nie czytałem.
    Co więcej, uważam że miejsce menadżerów stosujących takie praktyki jest
    na zielonej trawce, a nie w banku.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof