  • 11. Data: 2008-12-15 19:21:07
    Temat: Re: BP Killer - kto jest twoim idolem i dlaczego Lenin
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:gi62b5$lsg$2@kushnir.sileman...

    > Powtarzam się, ale co tam:
    >
    > http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/657/j/pl/
    >
    > "(...)jeżeli intencją Spółki jest przetwarzanie danych osobowych
    > uczestników
    > określonej akcji promocyjnej/konkursu

    /CIACH/

    BŁĄD. Źle interpretujesz.

    Chyba jasno stoi, że przepis ten dotyczy PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
    UCZESTNIKÓW OKREŚLONEJ AKCJI PROMOCYJNEJ/KONKURSU, a nie jakiejkolwiek
    sprzedaży usług/produktów. Przepis mówi o INNYCH danych: tych podawanych
    celem uczestnictwa w konkursie/promocji, nie zaś tych wymaganych do zakupu
    produktu bankowego.

    k.

  • 12. Data: 2008-12-16 02:10:22
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    mvoicem wrote:

    > Oczywiście że się nie zgadzam, w liście do wyboru mam albo pusto albo
    > "tak", no to zostawiam puste. I d... :

    Zaznacz "tak", załóż lokatę, wyślij pismo że cofasz swą zgodę na
    przetwarzanie danych.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 13. Data: 2008-12-16 08:24:38
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kashmiri pisze:

> [...]
    > sprzedaży usług/produktów. Przepis mówi o INNYCH danych: tych podawanych
    > celem uczestnictwa w konkursie/promocji, nie zaś tych wymaganych do

    Ustawa mówi o uprawnieniach administratora danych. A nie o żadnych
    konkursach, czy promocjach. Bank takowym administratorem bezsprzecznie
    jest. Art. 23 ustawy.

  • 14. Data: 2008-12-16 08:29:02
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Piotr Gralak pisze:

    > Nie wypowiem się, czy powyższe dotyczy tylko konkursu/promocji, czy
    > każdej oferty, ale za to wkleję ciąg dalszy, który ty pominąłeś :)

    Ustawa mówi o uprawnieniach administratora danych osobowych. Ogólnie.
    Art. 23.

> [...]
    > pkt 5 ustawy, prawo Spółki do przetwarzania danych osobowych jej
    > klientów ma charakter nieograniczony.
    > Podkreslenia bowiem wymaga, że stosownie do dyspozycji art. 32 ust. 1
    > pkt 8 ustawy, dysponentowi danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu
    > wobec przetwarzania jego danych osobowych m. in. w przypadku, gdy
    > administrator danych zamierza je przetwarzac w celach marketingowych.
    > Zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy, w razie wniesienia sprzeciwu, o którym
    > mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 ustawy, dalsze przetwarzanie kwestionowanych

    OK, nie neguję możliwości wniesienia sprzeciwu. Rozumiem, że sugerujesz,
    jakoby zaznaczenie "nie" pod formułką "wyrażam zgodę na przetwarzanie
    danych osobowych dla celów marketingu bezpośredniego własnych produktów
    i usług administratora danych" było takim sprzeciwem? Przyjmując, że
    tak, to jak w tym kontekście rozumieć fragment "Co więcej, odbieranie

    Ktoś pomoże? Olgierd?

    WN

  • 15. Data: 2008-12-16 08:38:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 09:24:38 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Ustawa mówi o uprawnieniach administratora danych. A nie o żadnych
    > konkursach, czy promocjach. Bank takowym administratorem bezsprzecznie
    > jest. Art. 23 ustawy.

    Jest to o tyle średnio istotne, że:
    - nie zastąpi to wymogu (z ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną) uzyskania zgody na skierowanie informacji handlowej od
    zainteresowanego,
    - nie zastąpi to wymogu uzyskania zgody konsumenta na "posłużenie się
    telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczną, automatycznym
    urządzeniem wywołującym lub innym środkiem komunikacji elektronicznej w
    celu złożenia propozycji zawarcia umowy" (art. 6 ust. 3 ustawy o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
    przez produkt niebezpieczny),
    - odwołanie ewentualnej zgody oznacza, że uprawnienie owo definitywnie
    wygasa (bo cel ma być "prawnie usprawiedliwiony" a przetwarzanie nie może
    "naruszać praw i wolności").

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 16. Data: 2008-12-16 09:00:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 09:29:02 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

> [...]
    > i usług administratora danych" było takim sprzeciwem? Przyjmując, że
    > tak, to jak w tym kontekście rozumieć fragment "Co więcej, odbieranie

    Osobiście uważam, że to jest sprzeciw. I tu akurat złote myśli GIODO nie
    są -- imho -- trafne, a to właśnie ze względu na to, że warunkiem
    przetwarzania tych danych(1) jest zgodne z prawem i wolnościami osoby
    przetwarzanej.
    Zatem art. 23 ust. 1 pkt 5 nie może być odczytywany poza innymi, które
    mówią o tym, że jednak *zawsze* można się sprzeciwić, chyba że ustawa
    wprost daje prawo do przetwarzania (prawo telekomunikacyjne, zus, etc.)

    (1) ale tylko przetwarzania danych, nie kierowania ofert czy czegokolwiek
    -- to wynika z przepisów, które przytoczyłem w innym poście.

  • 17. Data: 2008-12-16 15:25:48
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Olgierd pisze:

    > - odwołanie ewentualnej zgody oznacza, że uprawnienie owo definitywnie
    > wygasa (bo cel ma być "prawnie usprawiedliwiony" a przetwarzanie nie może
    > "naruszać praw i wolności").

    Hmmm. Wy - prawnicy - wszystko potraficie zinterpretować inaczej niż
    jest napisane, zgodnie z potrzebą chwili. :-P

    WN

  • 18. Data: 2008-12-16 20:28:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@g...pl> wrote in message

    > Też na to zwróciłem uwagę. Coś mi się wydaje, że takie działanie jest
    > nielegalne, czy nie?
    > Sugeruje to, że promocja lokatowa ma na celu zbudowanie bazy danych. Cóż,
    > zawsze można odwołać zgodę po zakończeniu promocji.
    > I nasłać na nich jakiś UOKIK :)

    Hehe... ja wlasnie cos takiego zaplanowalem ;). UOKiK i GIODO na szczescie
    wszynaja postepowania na postawie zgloszenia mailowego :).

    MK

  • 19. Data: 2008-12-17 07:37:33
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 16 Dec 2008 16:25:48 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Hmmm. Wy - prawnicy - wszystko potraficie zinterpretować inaczej niż
    > jest napisane, zgodnie z potrzebą chwili.

    I know, I know ;o)