  • 1. Data: 2008-12-15 11:58:44
    Temat: BP Killer - kto jest twoim idolem i dlaczego Lenin
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Próbowałem założyć ich zabójczą lokatę, wypełniłem pierwszą stronę wniosku,
    a na drugiej stronie.

    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora Bank Pocztowy S.A. z
    siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Jagiellońskiej 17 danych osobowych w celach
    promocyjnych, informacyjnych, bądź w celach marketingowych, a także w
    celach marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług Banku * "

    Oczywiście że się nie zgadzam, w liście do wyboru mam albo pusto albo "tak",
    no to zostawiam puste. I d... :

    "Proszę wypełnić pole 'Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez administratora
    Bank Pocztowy S.A. z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Jagiellońskiej 17
    danych osobowych w celach promocyjnych, informacyjnych, bądź w celach
    marketingowych, a także w celach marketingu bezpośredniego własnych
    produktów i usług Banku " przy kliknięciu "Dalej".

    Czyli ... "kto jest twoim idolem i dlaczego Lenin" :).

    p. m.

  • 2. Data: 2008-12-15 12:08:02
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    mvoicem napisał(a):
> [...]
    >
    > Oczywiście że się nie zgadzam, w liście do wyboru mam albo pusto albo "tak",

    Też na to zwróciłem uwagę. Coś mi się wydaje, że takie działanie jest
    nielegalne, czy nie?
    Sugeruje to, że promocja lokatowa ma na celu zbudowanie bazy danych.
    Cóż, zawsze można odwołać zgodę po zakończeniu promocji.
    I nasłać na nich jakiś UOKIK :)

    PG

  • 3. Data: 2008-12-15 14:10:33
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    > marketingowych, a także w celach marketingu bezpośredniego własnych
    > produktów i usług Banku " przy kliknięciu "Dalej".
    /.../

    To chyba nie do końca zgodne z prawem. Chcesz, to zawiadom UOKiK, zajmą się
    tym.

    k.

  • 4. Data: 2008-12-15 14:20:26
    Od: BK <b...@g...com>

    On 15 Gru, 15:10, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    >
    > /.../
    >
    > To chyba nie do końca zgodne z prawem. Chcesz, to zawiadom UOKiK, zajmą się

    Takie rzeczy to raczej GIODO.

    BK

  • 5. Data: 2008-12-15 16:00:52
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Oczywiście że się nie zgadzam, w liście do wyboru mam albo pusto albo "tak",

    Już raz pisałem, ale powtórzę. Administrator danych ma prawo do
    wykorzystywania danych dla celów marketingu bezpośredniego WŁASNYCH
    produktów na podstawie USTAWY i żadnej zgody do tego nie potrzebuje.

    WN

  • 6. Data: 2008-12-15 16:49:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Już raz pisałem, ale powtórzę. Administrator danych ma prawo do
    > wykorzystywania danych dla celów marketingu bezpośredniego WŁASNYCH
    > produktów na podstawie USTAWY i żadnej zgody do tego nie potrzebuje.

    Tzn sugerujesz że mimo że nie zgodziłbym się (jakby istniała opcja NIE) to
    mogliby nagle zacząć do mnie wydzwaniać / zasypywać mnie ofertami swoich
    super produktów?

    p. m.

  • 7. Data: 2008-12-15 16:50:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    kashmiri wrote:
    [...]
    > /.../
    >
    > To chyba nie do końca zgodne z prawem. Chcesz, to zawiadom UOKiK, zajmą
    > się tym.

    I tam, wolę założyć lokatę gdzie indziej, odżałuję ten 1% .

    p. m.

  • 8. Data: 2008-12-15 16:58:30
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    mvoicem pisze:

    > Tzn sugerujesz że mimo że nie zgodziłbym się (jakby istniała opcja NIE) to
    > mogliby nagle zacząć do mnie wydzwaniać / zasypywać mnie ofertami swoich
    > super produktów?

    Powtarzam się, ale co tam:

    http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/657/j/pl/

    "(...)jeżeli intencją Spółki jest przetwarzanie danych osobowych uczestników
    określonej akcji promocyjnej/konkursu (obok przetwarzania tych danych
    dla celów związanych z
    przeprowadzeniem wskazanej akcji promocyjnej/konkursu), również w celu
    marketingu
    bezpośredniego własnych produktów lub usług, to nie musi pozyskiwać na
    to odrębnej zgody
    dysponenta danych. Co więcej, odbieranie takiej zgody od osoby, której
    dane dotyczą może
    spowodować powstanie po jej stronie błędnego przeświadczenia, iż o ile
    nie zgodzi sie ona na
    powyższe, administrator nie będzie uprawniony do przetwarzania jej
    danych osobowych dla celów
    marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług. Tymczasem, jak
    wskazano wcześniej,
    uprawnienie to wynika z przepisu art. 23 ust. 1 pkt 5 ustawy.(...)"

    WN

  • 9. Data: 2008-12-15 17:13:04
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

> [...]
    > wskazano wcześniej,
    > uprawnienie to wynika z przepisu art. 23 ust. 1 pkt 5 ustawy.(...)"

    Nie wypowiem się, czy powyższe dotyczy tylko konkursu/promocji, czy
    każdej oferty, ale za to wkleję ciąg dalszy, który ty pominąłeś :)

    Niemniej jednak, powyższe nie oznacza, że wynikajace z art. 23 ust. 1
    pkt 5 ustawy, prawo Spółki do przetwarzania danych osobowych jej
    klientów ma charakter nieograniczony.
    Podkreslenia bowiem wymaga, że stosownie do dyspozycji art. 32 ust. 1
    pkt 8 ustawy, dysponentowi danych przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu
    wobec przetwarzania jego danych osobowych m. in. w przypadku, gdy
    administrator danych zamierza je przetwarzac w celach marketingowych.
    Zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy, w razie wniesienia sprzeciwu, o którym
    mowa w art. 32 ust. 1 pkt 8 ustawy, dalsze przetwarzanie kwestionowanych
    danych jest niedopuszczalne.

    PG

  • 10. Data: 2008-12-15 19:15:22
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    r.googlegroups.com...

    > Takie rzeczy to raczej GIODO.

    GIODO, jeśli łamią ustawę o ochronie danych osobowych (czy łamią?)
    UOKiK za nieuczciwe praktyki marketingowe / niezgodne z prawem uzależnianie
    sprzedaży produktu od podania danych osobowych.

    Może też po po prostu pomyłka programisty, o której nikt im jeszcze nie
    powiedział, i jeden telefon do centrali załatwi sprawę.

    k.