  • 1. Data: 2005-10-06 07:29:58
    Temat: [BPH] Autoryzacja SMS czyli jak zarobić na bezpieczeństwie
    Od: "mikolajek" <m...@g...pl>

    Jak pewnie wszyscy zauważyli, BPH od połowy października wprowadza
    autoryzację transakcji za pomocą kodów SMS przesyłanych na "zaufany" numer
    telefonu.

    Wszystko by było cacy, gdyby nie drobna zmiana w TOiP, którą wiedziony
    mikolajkowym instynktem sobie przejżałem (TOiP @ 1.10.2005) - a tam mamy
    takie coś:

    Opłata za kody SMS - 0 zł, ale...
    "Uwaga: W przypadku wysłania przez Bank w danym miesiącu więcej niż 10 kodów
    SMS opłata za kolejne kody SMS w danym miesiącu, począwszy od 11-go, wynosi
    0,20 zł"

    Cóż, 10 operacji to raczej nie jest zbyt wiele - co oznacza, że bezpłatne
    przelewy internetowe w BPH stały się fikcją!

    Jeżeli dodamy do tego jeszcze kukułcze jajo podrzucone Pekao w postaci
    SezamMax, to wizerunek banku zaczyna kuleć. Nie wspominając o tym, że
    dotychczasowi klienci co prawda mogą zmienić konto na Maxa, ale zazwyczaj
    bank ich sporo za tę przyjemność kasuje - bo w takim wypadku anulowaniu
    ulegają wszystkie promocje do konta np. Srebrny Sezam, a za to bank nas
    kasuje (np. promocja - brak opłaty za prowadzenie rachunku przez rok -
    opłata 50 PLN).

    Wracając do kodów 0,20 to niby nie dużo, ale nie lubię, jak ktoś usiłuje
    zrobić mnie w konia... Czyżby poszukiwania nowego banku??? :-((

  • 2. Data: 2005-10-06 08:21:28
    Od: "Bordzio" <M...@a...com>

    "mikolajek" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > kodów
    > SMS opłata za kolejne kody SMS w danym miesiącu, począwszy od 11-go,

    Dotyczy Sezam Srebrny i Inwestor, a wiec tych najtanszych. Chyba po
    prostu chca je
    zlikwidowac...

    Bordzio

  • 3. Data: 2005-10-06 09:45:26
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2005 07:29:58 +0000, mikolajek napisal/a:

    > Opłata za kody SMS - 0 zł, ale...
    > "Uwaga: W przypadku wysłania przez Bank w danym miesiącu więcej niż 10
    > kodów SMS opłata za kolejne kody SMS w danym miesiącu, począwszy od
    > 11-go, wynosi 0,20 zł"
    to i tak dobrze bo w takim BZWBK płaci się już od 6-tego smsa.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 4. Data: 2005-10-06 09:59:01
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    Krzysztof Lerski <k...@w...pl%> napisał(a) w

    > to i tak dobrze bo w takim BZWBK płaci się już od 6-tego smsa.

    Ale wcześniej i później możesz użyć tokena.

    --
    Konrad J. Brywczyński
    Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

  • 5. Data: 2005-10-06 11:12:22
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2005 11:59:01 +0200, Konrad Brywczyński napisal/a:

    > Ale wcześniej i później możesz użyć tokena.

    no jesli w BPH nie maja mozliwości zastąpienia kodów sms tokenem dla
    osób robiących duzo przelewów to faktycznie paskudna sprawa....

    --
    Krzysztof Lerski

  • 6. Data: 2005-10-06 11:42:58
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    > no jesli w BPH nie maja mozliwości zastąpienia kodów sms tokenem dla
    > osób robiących duzo przelewów to faktycznie paskudna sprawa....

    AFAIK BPH nigdy nie miał tokenów.

    --
    Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
    mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ przestepczą, ale nie można nazwać

  • 7. Data: 2005-10-06 11:48:59
    Od: "Zinger" <z...@g...pl>

    Użytkownik "mikolajek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak pewnie wszyscy zauważyli, BPH od połowy października wprowadza
    > autoryzację transakcji za pomocą kodów SMS przesyłanych na "zaufany" numer
    > telefonu.

    Mam rozumiec, ze bede raczony tymi sms-ami bez wzgledu na to czy tego chce
    czy nie? Czy moze najpierw trzeba by taka usluge aktywowac?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2005-10-06 11:53:57
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    mikolajek wrote:

> [...]
    >
    > Cóż, 10 operacji to raczej nie jest zbyt wiele - co oznacza, że bezpłatne
    > przelewy internetowe w BPH stały się fikcją!

    z tego co pamietam to aby podpisac transakcje wcale nie trzeba korzystac
    z kodow wysylanych smsem

  • 9. Data: 2005-10-06 14:51:42
    Od: Jarosław Badurek <j.badurek@no_spam.gazeta.pll>

    Dnia 06-10-2005 o 13:12:22 Krzysztof Lerski <k...@w...pl> napisał:

    > no jesli w BPH nie maja mozliwości zastąpienia kodów sms tokenem dla
    > osób robiących duzo przelewów to faktycznie paskudna sprawa....

    SMS dotyczy tylko użytkowników, którzy klucze zdeponowali w repozytorium
    banku. Jeśli ktoś przechowuje klucz na dysku/dyskietce/pendrivie itp. nie
    będzie ich otrzymywał, a co za tym idzie płacił.
    Zawsze można wygenerować drugi klucz i zachować u siebie.
    Opłaty zależą od typu konta, dla niektórych SMS-y są za free/

    --
    Jarosław Badurek
    http://www.badurek.republika.pl

  • 10. Data: 2005-10-06 18:36:20
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    mikolajek napisał(a):

    > Cóż, 10 operacji to raczej nie jest zbyt wiele - co oznacza, że bezpłatne
    > przelewy internetowe w BPH stały się fikcją!

    Może poczytaj dokładnie, zamiast pisać bzdury .... No chyba że lubisz
    narzekać... To wtedy przekazywanie informacji połowicznie a potem
    narzekanie na ich treść staje się zrozumiałe.

    PshemeK