-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.viknet.p
l!not-for-mail
From: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: BPH pogwałcił ustawę o świadczeniu usł. dr. elektr.
Date: Mon, 19 Dec 2005 20:28:56 +0100
Organization: VikNet NEWS Server
Lines: 156
Message-ID: <do71mk$rq6$1@main.viknet.pl>
NNTP-Posting-Host: solo
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: main.viknet.pl 1135020564 28486 193.29.255.71 (19 Dec 2005 19:29:24 GMT)
X-Complaints-To: b...@p...viknet.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Dec 2005 19:29:24 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:372648
[ ukryj nagłówki ]Nie wiem czy tę treść już widzieliście ale ja umieszczałem ją w wątku
"Weiss wziął na ząb BPH" 3 razy i przez 2 serwery (!) i nie widzę tej
wiadomości nigdzie.
Wysyłam więc jako nowy wątek.
Z rozmowy rzecznika BP-H z Weissem dowiedziałem się, że:
- klienci chcą płacić za rok z góry
- podwyżka nie była drastyczna (tylko z 1,2% na 2 %)
- klienci byli poinformowani o zmianie albo na wyciągu albo przy
otwieraniu konta Sezam
- opłata pobrana z góry NIE podlega zwrotowi, jeśli za miesiąc
zrezygnuję z konta.
Zamieszczam więc treść maila posłaną do Weissowi - ciekawe czy poruszy
to :)
Sznowny Panie Januszu.
Rzecznik Pana okłamywał (wszystko po kolei wyjaśnię, bo Pan - jako "nie
klient" banku, był Pan niestety manewrowany).
Podwyżka nie była jakaś niewielka ale z 1,2 % na 2% czyli 67%
Informacje o podwyżce i zmianie sposobu BYŁY UKRYWANE
Ponadto dlaczego nie rozwinął Pan tematu BRAKU zwrotu pobranej za rok
prowizji - jeśli klient zrezygnuje za miesiąc? Skoro (jak powiedział
rzecznik) kwoty prowizji są księgowane za dany okres a nie cała kwota
pobranej prowizji na raz, to prowizja za okres po rezygnacji powinna
być
zwrócona.
W końcu - jak, na miłość boską, mógł Pan uwierzyć, że klienci są na tyle
głupi, że chcą zapłacić za debet z góry, bo sami nie potrafią policzyć
2%
od kwoty debetu? To była wyraźna OBELGA skierowana w stronę klientów.
Patrząc ze
strony ekonomicznej: jaki klient mając debet za np 20% chce zapłacić za
rok z góry 150 zł czy 750 zł i poprzez zwiększenie debetu zapłacić
jeszcze
30 lub odpowiednio 150 zł odsetek za prowizję!
Rzecznik był po prostu bezczelny i kpił z klientów dając świadectwo
stosunku BPH do klientów.
W załaczniku ma Pan również Tabelę opłat i prowizji dostępną na stronach
BPH. Zobaczy Pan tam, że
POMINIĘTO opłaty za debet większy niż 5 tysięcy - informując jedynie
(gwiazdki na dole), że "w zestawieniu uwzględniono tylko prawo do
posiadania limitu w saldzie debetowym w kwocie 5.000 PLN"
Dlaczego nie uwzględniono tych opłat? Inni klienci nie są zainteresowani
czy opłat za większy debet NIE MA, czy raczej bankowi zależało, żeby
opłata za debet powyżej 5 tysięcy nie była pokazana?
Czy to na pewno RZETELNE informowanie klieta? RZECZNIK KŁAMIE - celem
BPH
było pozostawienie klienta niedoinformowanym.
Inny sposób manipulacji dostępnością nowej tabeli opłat i prowizji.
Poinformowano Pana, że klient otrzymał powiadomienie z wyciągiem lub
(użytkownicy systemu Sezam) mógł zobaczyć informację po zalogowaniu do
sytemu.
Mnie zaliczyli pewnie do grupy poinformowanej przez Sezam. Rzecznik nie
powiedział jednak, że ostatnimi czasy klient przy otwarciu zarzucany był
reklamami, którymi sobie nie życzy (dom maklerski i inne oferty banku -
także dotyczące innych firm).
Było ich za każdym razem kilka po zalogowaniu do konta i nauczyło mnie
to klikania DALEJ i dalej - bez czytania. Stąd zapewne ci niezadowoleni
klienci nie zauważyli (wśród reklam) ważnego komunikatu. Znamienne jest
to, że reklamy URWAŁY się po pobraniu pieniędzy. Może to wskazywać na
celową akcję robienia "sztucznego tłoku" aby komunikat nie był
zauważony.
WAZNE jest również to, że bank pogwałcił ustawę (* na dole).
Wyraźnie NIE zgodziłem się na używanie moich danych do celów
marketingowych - przy podpisywaniu
wszelkich umów. Bank może mi świadczyć usługę prowadzenia rachunku i TU
może przetwarzac moje dane lecz nie życzę sobie reklam po zalogowaniu -
także jego reklam (lecz nie tylko jego). Zażądałem pisemnie wyłaczenia
tego
ale odpowiedziano mi (również pisemnie - na końcu jest moje zgłoszenie i
odpowiedź banku w systemie Sezam), że obecnie nie jest możliwe
wyłaczenie
mi reklam.
SKANDAL powiadam, bo oznacza to, że "na razie łamiemy ustawę, bo tak nam
się podoba".
Mnie bank zwrócił już 150 zł. Zamierzam zrezygnować z debetu, a
następnie
z rachunku. Dzięki Pana audycji świadomość klienta wzrasta i być może
BPH - pod presją klientów, zmieni swój stosunek do klieta. Teraz zebrał
w
bezczelny sposób żniwo relamy z uczestnictwem znanych i cenionych osób.
Te
osoby kładły na szalę swoją reputację, a bank to zniweczył i
(prawdopodobnie) tę
reputację naruszył.
*Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r.,
poz. 1204)
Art. 10.
1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...))
ale również starsza wyraźnie wskazuje, że jeśli klient nie życzy sobie
to nie składa mu się ofert.
Ptk.3 Art.6 Roz. 2 Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebiezpieczny z
dnia 2 marca 2000 r. mówi:
"Posłużenie się wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczną,
automatycznym urządzeniem wywołującym i telefonem w celu złożenia
propozycji zawarcia umowy może nastapić wyłącznie za uprzednią zgodą
konsumenta."
Data zgłoszenia: 27-11-2005
Treść zgłoszenia:
Proszę wyłączyć reklamy ukazujące się po zalogowaniu
(wszelkie - także własne) i pozostawić WYŁĄCZNIE komunikaty dotyczące
obsługi konta (lub wskazać mi jak je wyłaczyć).
Data odpowiedzi: 01-12-2005
Treść odpowiedzi:
Szanowny Panie,
na chwilę obecną nie ma możliwości wyłączenia tej
opcji. Propozycja została przekazana do administratorów i zgodnie z
informacja przekazuję, że będzie wprowadzona na platformę jednak nie
znamy dokładnie terminu.
z poważaniem
Magdalena Trzeciak
COK BPH
--
Pozdrawiam
Leszek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.12.05 23:23 Maciej Bebenek
- 20.12.05 06:51 Leszek
- 20.12.05 06:53 Leszek
- 20.12.05 08:03 machanys
- 20.12.05 08:15 Maciej Bebenek
- 20.12.05 11:35 Remigiusz Babicz
- 20.12.05 19:27 Leszek
- 20.12.05 23:06 Piotr Gralak
- 20.12.05 23:51 Maciej Bebenek
- 21.12.05 00:11 Belin
- 21.12.05 07:56 maho
- 21.12.05 09:46 Slawek Kos
- 21.12.05 10:19 maho
- 21.12.05 10:21 Slawek Kos
- 21.12.05 10:25 maho
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...