eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBPH pogwałcił ustawę o świadczeniu usł. dr. elektr.BPH pogwałcił ustawę o świadczeniu usł. dr. elektr.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.viknet.p
    l!not-for-mail
    From: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: BPH pogwałcił ustawę o świadczeniu usł. dr. elektr.
    Date: Mon, 19 Dec 2005 20:28:56 +0100
    Organization: VikNet NEWS Server
    Lines: 156
    Message-ID: <do71mk$rq6$1@main.viknet.pl>
    NNTP-Posting-Host: solo
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: main.viknet.pl 1135020564 28486 193.29.255.71 (19 Dec 2005 19:29:24 GMT)
    X-Complaints-To: b...@p...viknet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Dec 2005 19:29:24 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:372648
    [ ukryj nagłówki ]

    Nie wiem czy tę treść już widzieliście ale ja umieszczałem ją w wątku
    "Weiss wziął na ząb BPH" 3 razy i przez 2 serwery (!) i nie widzę tej
    wiadomości nigdzie.
    Wysyłam więc jako nowy wątek.

    Z rozmowy rzecznika BP-H z Weissem dowiedziałem się, że:
    - klienci chcą płacić za rok z góry
    - podwyżka nie była drastyczna (tylko z 1,2% na 2 %)
    - klienci byli poinformowani o zmianie albo na wyciągu albo przy
    otwieraniu konta Sezam
    - opłata pobrana z góry NIE podlega zwrotowi, jeśli za miesiąc
    zrezygnuję z konta.

    Zamieszczam więc treść maila posłaną do Weissowi - ciekawe czy poruszy
    to :)



    Sznowny Panie Januszu.
    Rzecznik Pana okłamywał (wszystko po kolei wyjaśnię, bo Pan - jako "nie
    klient" banku, był Pan niestety manewrowany).

    Podwyżka nie była jakaś niewielka ale z 1,2 % na 2% czyli 67%
    Informacje o podwyżce i zmianie sposobu BYŁY UKRYWANE

    Ponadto dlaczego nie rozwinął Pan tematu BRAKU zwrotu pobranej za rok
    prowizji - jeśli klient zrezygnuje za miesiąc? Skoro (jak powiedział
    rzecznik) kwoty prowizji są księgowane za dany okres a nie cała kwota
    pobranej prowizji na raz, to prowizja za okres po rezygnacji powinna
    być
    zwrócona.

    W końcu - jak, na miłość boską, mógł Pan uwierzyć, że klienci są na tyle
    głupi, że chcą zapłacić za debet z góry, bo sami nie potrafią policzyć
    2%
    od kwoty debetu? To była wyraźna OBELGA skierowana w stronę klientów.
    Patrząc ze
    strony ekonomicznej: jaki klient mając debet za np 20% chce zapłacić za
    rok z góry 150 zł czy 750 zł i poprzez zwiększenie debetu zapłacić
    jeszcze
    30 lub odpowiednio 150 zł odsetek za prowizję!

    Rzecznik był po prostu bezczelny i kpił z klientów dając świadectwo
    stosunku BPH do klientów.

    W załaczniku ma Pan również Tabelę opłat i prowizji dostępną na stronach
    BPH. Zobaczy Pan tam, że
    POMINIĘTO opłaty za debet większy niż 5 tysięcy - informując jedynie
    (gwiazdki na dole), że "w zestawieniu uwzględniono tylko prawo do
    posiadania limitu w saldzie debetowym w kwocie 5.000 PLN"
    Dlaczego nie uwzględniono tych opłat? Inni klienci nie są zainteresowani
    czy opłat za większy debet NIE MA, czy raczej bankowi zależało, żeby
    opłata za debet powyżej 5 tysięcy nie była pokazana?

    Czy to na pewno RZETELNE informowanie klieta? RZECZNIK KŁAMIE - celem
    BPH
    było pozostawienie klienta niedoinformowanym.

    Inny sposób manipulacji dostępnością nowej tabeli opłat i prowizji.

    Poinformowano Pana, że klient otrzymał powiadomienie z wyciągiem lub
    (użytkownicy systemu Sezam) mógł zobaczyć informację po zalogowaniu do
    sytemu.

    Mnie zaliczyli pewnie do grupy poinformowanej przez Sezam. Rzecznik nie
    powiedział jednak, że ostatnimi czasy klient przy otwarciu zarzucany był
    reklamami, którymi sobie nie życzy (dom maklerski i inne oferty banku -
    także dotyczące innych firm).
    Było ich za każdym razem kilka po zalogowaniu do konta i nauczyło mnie
    to klikania DALEJ i dalej - bez czytania. Stąd zapewne ci niezadowoleni
    klienci nie zauważyli (wśród reklam) ważnego komunikatu. Znamienne jest
    to, że reklamy URWAŁY się po pobraniu pieniędzy. Może to wskazywać na
    celową akcję robienia "sztucznego tłoku" aby komunikat nie był
    zauważony.

    WAZNE jest również to, że bank pogwałcił ustawę (* na dole).

    Wyraźnie NIE zgodziłem się na używanie moich danych do celów
    marketingowych - przy podpisywaniu
    wszelkich umów. Bank może mi świadczyć usługę prowadzenia rachunku i TU
    może przetwarzac moje dane lecz nie życzę sobie reklam po zalogowaniu -
    także jego reklam (lecz nie tylko jego). Zażądałem pisemnie wyłaczenia
    tego
    ale odpowiedziano mi (również pisemnie - na końcu jest moje zgłoszenie i
    odpowiedź banku w systemie Sezam), że obecnie nie jest możliwe
    wyłaczenie
    mi reklam.
    SKANDAL powiadam, bo oznacza to, że "na razie łamiemy ustawę, bo tak nam
    się podoba".


    Mnie bank zwrócił już 150 zł. Zamierzam zrezygnować z debetu, a
    następnie
    z rachunku. Dzięki Pana audycji świadomość klienta wzrasta i być może
    BPH - pod presją klientów, zmieni swój stosunek do klieta. Teraz zebrał
    w
    bezczelny sposób żniwo relamy z uczestnictwem znanych i cenionych osób.
    Te
    osoby kładły na szalę swoją reputację, a bank to zniweczył i
    (prawdopodobnie) tę
    reputację naruszył.


    *Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r.,
    poz. 1204)
    Art. 10.

    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...))


    ale również starsza wyraźnie wskazuje, że jeśli klient nie życzy sobie
    to nie składa mu się ofert.


    Ptk.3 Art.6 Roz. 2 Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebiezpieczny z
    dnia 2 marca 2000 r. mówi:
    "Posłużenie się wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczną,
    automatycznym urządzeniem wywołującym i telefonem w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastapić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."



    Data zgłoszenia: 27-11-2005

    Treść zgłoszenia:
    Proszę wyłączyć reklamy ukazujące się po zalogowaniu
    (wszelkie - także własne) i pozostawić WYŁĄCZNIE komunikaty dotyczące
    obsługi konta (lub wskazać mi jak je wyłaczyć).





    Data odpowiedzi: 01-12-2005

    Treść odpowiedzi:
    Szanowny Panie,

    na chwilę obecną nie ma możliwości wyłączenia tej
    opcji. Propozycja została przekazana do administratorów i zgodnie z
    informacja przekazuję, że będzie wprowadzona na platformę jednak nie
    znamy dokładnie terminu.

    z poważaniem
    Magdalena Trzeciak
    COK BPH


    --
    Pozdrawiam
    Leszek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1