  • 1. Data: 2006-04-22 10:53:43
    Temat: BPH prowizja od wyplaty ? 5 zł
    Od: t...@p...onet.pl

    Jako pełnomocnik do konta sezam srebrny pobieram w kasie banku czasami wieksze
    kwoty 5000- 20000 zł i za kazdym razem bank kasuje 5 zł prowizji troche dziwne
    jak dla mnie ? karty swojej do bankomatu nie posiadam bo i tak chyba nie dają
    takich duzych limitów na wypłaty w ciągu 24 h.

  • 2. Data: 2006-04-22 11:53:40
    Temat: Re: BPH prowizja od wyplaty ? 5 zł
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    t...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > jak dla mnie ? karty swojej do bankomatu nie posiadam bo i tak chyba nie dają
    > takich duzych limitów na wypłaty w ciągu 24 h.

    to jeszcze nic, u mnie w oddziale który znajduje się w urzędzie gminu
    kasują 10zł za rozmienienie banknotu na drobne

  • 3. Data: 2006-04-22 11:55:33
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

> [...]
    > dają
    > takich duzych limitów na wypłaty w ciągu 24 h.

    Zgodnie z TOiP za wypłatę na asygnate bank pobiera 5 zł. Nie jest pobierana
    w kontach: Sezam Max, Srebrny, Private i avista oraz w sytuacji gdy
    posiadasz kartę a wypłacasz powyzej limitu dziennego.

    Darek

  • 4. Data: 2006-04-22 21:03:30
    Temat: Re: BPH prowizja od wyplaty ? 5 zł - Sąd Najwyższy zabronił
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Darek wrote:

    > Zgodnie z TOiP za wypłatę na asygnate bank pobiera 5 zł. Nie jest
    > pobierana w kontach: Sezam Max, Srebrny, Private i avista oraz w
    > sytuacji gdy posiadasz kartę a wypłacasz powyzej limitu dziennego.

    Nie jest to zgodne z prawem - zgodnie z orzeczeniem SN. Niestety - nie
    wiedzieć czemu, banki NIC sobie z tego nie robią, a UOKIK i Urzad
    Antymonopolowy słabo działają w tym temacie.
    Chodzi dokładnie o to, że bank nie może pobierać opłat za wybieranie
    pieniędzy klienta.
    BPH kasuje albo za asygnatę albo za wybieranie pieniędzy z bankomatu.
    Ktoś powie, że z bankomatu jest bezpłatnie. Otóż nie - kosztuje to 5 zł
    opłaty miesięcznej za użytkowanie karty Maestro (masz dla siebie o
    żony - płacisz 10). Jednak jak na razie klienci nie chcą w pojedynkę
    wymóc respektowania orzeczenia SN. Kilka innych banków również tak robi.
    Ja czekam na zmiany w BPH - walcząc o klientów przy podziale obecnego
    BPH będą coś musieli ciekawego proponować.
    Temat był poruszony w Gazecie Wyborczej z 10 kwietnia ("Prawnicy walczą
    z bankowymi prowizjami")
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,32712
    83.html

    Leszek

  • 5. Data: 2006-04-22 21:51:50

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 23:03:30 +0200, Leszek napisał(a):

> [...]
    > żony - płacisz 10). Jednak jak na razie klienci nie chcą w pojedynkę
    > wymóc respektowania orzeczenia SN. Kilka innych banków również tak robi.

    Orzeczenie SN jest respektowane bo dotyczy zawsze konkretnej sprawy.

    --
    pozdrawiam,