    From: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BPH prowizja od wyplaty ? 5 zł - Sąd Najwyższy zabronił
    Date: Sat, 22 Apr 2006 23:03:30 +0200

    Darek wrote:

    > Zgodnie z TOiP za wypłatę na asygnate bank pobiera 5 zł. Nie jest
    > pobierana w kontach: Sezam Max, Srebrny, Private i avista oraz w
    > sytuacji gdy posiadasz kartę a wypłacasz powyzej limitu dziennego.

    Nie jest to zgodne z prawem - zgodnie z orzeczeniem SN. Niestety - nie
    wiedzieć czemu, banki NIC sobie z tego nie robią, a UOKIK i Urzad
    Antymonopolowy słabo działają w tym temacie.
    Chodzi dokładnie o to, że bank nie może pobierać opłat za wybieranie
    pieniędzy klienta.
    BPH kasuje albo za asygnatę albo za wybieranie pieniędzy z bankomatu.
    Ktoś powie, że z bankomatu jest bezpłatnie. Otóż nie - kosztuje to 5 zł
    opłaty miesięcznej za użytkowanie karty Maestro (masz dla siebie o
    żony - płacisz 10). Jednak jak na razie klienci nie chcą w pojedynkę
    wymóc respektowania orzeczenia SN. Kilka innych banków również tak robi.
    Ja czekam na zmiany w BPH - walcząc o klientów przy podziale obecnego
    BPH będą coś musieli ciekawego proponować.
    Temat był poruszony w Gazecie Wyborczej z 10 kwietnia ("Prawnicy walczą
    z bankowymi prowizjami")
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,32712
    83.html

    Leszek