  • 11. Data: 2016-08-03 13:53:15
    Temat: Re: Banki oddadzą spredy
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 08/03/2016 08:20 PM, z wrote:

    > Politowanie może tylko wzbudzać jak "polskie" banki przestrzegają prawa
    > bankowego.

    Tak gwoli przypomnienia: spośród banków działających w Polsce, najwięcej
    kredytów walutowych ma PKO BP (w przeliczeniu, prawie 30 mld zł, prawie
    30% tego rynku), a bankiem, który jest najbardziej zagrożony ewentualną
    "ustawą frankową" jest Getin.

    Spośród banków działających w Polsce najmniej zagrożone ustawą frankową są:

    Citi/Handlowy - poniżej 0.5% portfela kredytowego
    ING BSK - 2% portfela kredytowego
    Pekao - 4% portfela kredytowego
    BGŻ - 9% portfela kredytowego

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org

  • 12. Data: 2016-08-03 15:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Politowanie może tylko wzbudzać jak "polskie" banki przestrzegają
    >prawa bankowego. Takie samo politowanie jak poplecznicy wszelakiej
    >maści to teraz między szampanem i wzrostem kursu na giełdzie jęczą że
    >te spredy to kupa kasy i jak oni to przeżyją :-)

    Jakby ci kazali zwrocic "ciezko wypracowane" 5% zysku za ostatnie 5
    lat, to tez bys jeczal.
    To juz spora suma sie moze uskladac..

    >Precz z ustawą frankową. Niech żyje stosowanie prawa!

    Tylko ktorego - o swobodzie zawierania umow, czy jakiegos tam luznego
    zapisu, z ktorego wynikaloby, ze nie moze byc kredytu "zlotowkowego
    indeksowanego", a ktory to zapis juz zmieniono ...

    J.

  • 13. Data: 2016-08-03 15:35:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-08-03 o 15:29, J.F. pisze:
    > Jakby ci kazali zwrocic "ciezko wypracowane" 5% zysku za ostatnie 5 lat,
    > to tez bys jeczal.
    > To juz spora suma sie moze uskladac..

    Spredy to taki bonus gratis zwłaszcza biorąc pod uwagę kondycję
    polskiego sektora na tle innych krajów.
    Całe szczęście że napisałeś w nawiasie bo musiałbyś sporo monitorów
    wyczyścic :-)

    > Tylko ktorego - o swobodzie zawierania umow, czy jakiegos tam luznego
    > zapisu, z ktorego wynikaloby, ze nie moze byc kredytu "zlotowkowego
    > indeksowanego", a ktory to zapis juz zmieniono ...

    Prawo bankowe jest ważniejsze i bardziej rygorystycznie podchodzi do
    swobody zawierania umów.
    Pora sobie to w końcu uświadomić i zacząć go przestrzegać.
    Albo zliberalizować :-)

  • 14. Data: 2016-08-03 15:39:37
    Od: z <...@...pl>

    Dla utrwalenia:

    http://wpolityce.pl/gospodarka/295657-nareszcie-rzec
    znik-finansowy-jako-pierwsza-instytucja-panstwa-pols
    kiego-uznal-kredyty-frankowe-za-bezprawne-to-przelom

  • 15. Data: 2016-08-03 15:43:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Prawo bankowe jest ważniejsze i bardziej rygorystycznie podchodzi do
    >swobody zawierania umów.
    >Pora sobie to w końcu uświadomić i zacząć go przestrzegać.
    >Albo zliberalizować :-)

    Zostalo zliberalizowane.

    J.

  • 16. Data: 2016-08-03 16:55:09
    Od: b...@g...com

    użytkownik z napisał:
> [...]
    > to kupa kasy i jak oni to przeżyją :-)
    > Precz z ustawą frankową. Niech żyje stosowanie prawa!

    Nie pamiętam by kiedykolwiek narzekali na nadmiar środków,
    w ostatniej 5 latce czasem nie odnotowały max. zysków
    w PL, tak coś mi się kołacze po głowie.

    Getin biedny? Ajajaj, ojojoj. Straszne.

    http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/516538,l
    eszek-czarnecki-getin-noble-bank-podatek-bankowy-knf
    -wniosek-banki.html

  • 17. Data: 2016-08-03 23:49:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-03 o 13:20, z pisze:

    > Precz z ustawą frankową. Niech żyje stosowanie prawa!

    Co z tymi procesami frankowiczy przeciwko bankom od których pożyczyli
    pieniądze - będzie coś z tego?

  • 18. Data: 2016-08-04 08:23:36
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-03 o 15:29, J.F. pisze:
    > Jakby ci kazali zwrocic "ciezko wypracowane" 5% zysku za ostatnie 5 lat,
    > to tez bys jeczal.
    > To juz spora suma sie moze uskladac..

    No co ty, u większości Polaków przychód minus koszty są poniżej zera.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2016-08-04 08:58:25
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-03 o 16:55, b...@g...com pisze:
    > Nie pamiętam by kiedykolwiek narzekali na nadmiar środków,
    > w ostatniej 5 latce czasem nie odnotowały max. zysków
    > w PL, tak coś mi się kołacze po głowie.

    No właśnie jakoś tak jest, że jak banki krzyczą, że jest tragicznie,
    kryzys, zwolnienia itp to potem się okazuje, że mają rekordowe zyski.
    Czyżby przesadzali ze zwolnieniami i przerzucaniem kosztów na klientów?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-08-04 10:01:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Co z tymi procesami frankowiczy przeciwko bankom od których pożyczyli
    >pieniądze - będzie coś z tego?

    Sady w zasadzie niezalezne.
    Ale sa tez sady apelacyjne.

    No chyba, zeby tak ustawe zaskarzyc do TK, TK wykroczy poza zakres
    ustawy i sie wypowie szeroko, rzad nie opublikuje, a sady sie powolaja
    na wykladnie, jak to obiecali :-)

    J.