  • 1. Data: 2008-04-19 08:48:37
    Temat: Banki przestana olewac klientow?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    http://banki.onet.pl/1732910,wiadomosci.html

    "Bank ING wprowadził pierwszy w Polsce program lojalnościowy z
    prawdziwego zdarzenia. Program "Bankujesz-Kupujesz" to klasyczne
    zbieranie punktów przez klientów korzystających z usług banku.

    Po pierwsze premiowani są klienci posiadający kredyty. Za każdą
    zapłaconą złotówkę odsetek bank przyznaje jeden punkt. Podobnie jest z
    produktami depozytowymi. Odsetki wypłacane od środków zgromadzonych na
    kontach i lokatach też nagradzane są punktami w skali 1:1. Kolejną
    szansę na zdobycie punktów dają karty płatnicze. Za każde wydane
    bezgotówkowo 10 PLN uzyskujemy 1 punkt. Oprócz tego premiowane są
    jeszcze inwestycje w fundusze. Trzeba zauważyć, że bank już na starcie
    programu docenił lojalnych klientów, bo punkty zostały naliczone
    wstecz - za cały ubiegły rok.

    Co klient może zrobić z tymi punktami? Jak to bywa w programach
    lojalnościowych można wymienić je na nagrody z katalogu. Połowę ceny
    płaci się punktami, a połowę gotówką, a to oznacza, że można wiele
    atrakcyjnych towarów kupić dużo taniej niż w konkurencyjnych sklepach"

    Widocznie ucieklo im tak wielu klientow, ze bank matka dal zgode na
    wykorzystywanie rozwiazan stosowanych u siebie.

    Ciekawe, czy inne banki pojda w slad. Narazie zajmuja sie
    wyszarpywaniem sobie klientow ignorujac juz posiadanych lub najwyzej
    lekko dopieszczajac tych z gornej polki, a nie klienta masowego.

    Po moich przygotowaniach do migracji z BPH widze, ze nie ma zadnego
    systemu moritoringu nastawionego na wylapywanie starych klientow
    nastawionych na rezygnacje z uslug. Od wielu miesiecy historia mojego
    konta i KK swiadczy jednoznacznie, ze przenosze swoje sprawy finansowe
    do innych bankow, wygaszam posiadane produkty, nie korzystam z nowych,
    nawet nienajgorszych rozwiazan. Zadnego zainteresowania, zadnych
    pytan, zadnych propozycji.
    Sadze, ze wypowiedzenie 10-o letniego rachunku rowniez zostanie
    przyjete bezplciowo. Zdaje sobie sprawe, ze moje pojedyncze obroty to
    grosze dla banku, ale prawdziwe pieniadze banki robia przeciez na
    masie takich przecietnych rachunkow, a nie na pojedynczych perelkach.

    A potem bedzie akcja typu "zaloz konto a na rok czy dwa bedzie za
    darmo" , z ktorej nie beda korzystac stali klienci, tylko ludzie
    zakladajacy konto dodatkowe dla darmowych przelewow i bezplatnego
    limitu debetowego powiazanego z kontem.
    sadze, ze dzialania zatrzymujace klientow banki podejmuja dopiero, gdy
    liczba zamykanych rachunkow przekroczy jakas "mase krytyczna", zamiast
    dbac o posiadanych klientow zawczasu.

  • 2. Data: 2008-04-19 10:16:35
    Temat: Re: Banki przestana olewac klientow?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Trzeba zauważyć, że bank już na starcie
    programu docenił lojalnych klientów, bo punkty zostały naliczone
    wstecz - za cały ubiegły rok.

    No rzeczywiscie, chyba naliczyli nawet za ponad rok do tylu, mam prawie 7k
    tych ich punktow. Teraz tylko na co to sensownie zuzyc, bo katalog jak na
    razie ubogi. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2008-04-19 11:20:31
    Od: pwz <p...@f...pl>

    Dnia 19-04-2008 o 10:48:37 krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > http://banki.onet.pl/1732910,wiadomosci.html
    (...)
> [...]
    > sadze, ze dzialania zatrzymujace klientow banki podejmuja dopiero, gdy
    > liczba zamykanych rachunkow przekroczy jakas "mase krytyczna", zamiast

    Nic sięnie zmieni, dopóki w bankach będzie taki a nie inny system
    (nie)premiowania pracowników. Z tego co się orientuję rozmaite nagrody
    itp. dodatki do pensji sprzedawcy otrzymują tylko za 'złapanie' i
    wciśnięcie możliwie wielu produktów pojedynczym osobom z dużą liczbą zer
    na koncie. Nie liczy się klient 'masowy', ale pojedynczy, trochę na
    zasadzie: po co się bujać ze stoma emerytami, z których każdy ma na koncie
    1k zł, zamiast tego lepiej powalczyć o 100k zł od jendego klienta.
    pwz

  • 4. Data: 2008-04-19 12:23:04
    Od: buraxta <b...@g...com>

    pwz wrote:
> [...]
    > zasadzie: po co się bujać ze stoma emerytami, z których każdy ma na
    > koncie 1k zł, zamiast tego lepiej powalczyć o 100k zł od jendego klienta.

    Nie do końca tak jest :)

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\

  • 5. Data: 2008-04-19 15:51:09
    Od: pwz <p...@f...pl>

    Dnia 19-04-2008 o 14:23:04 buraxta <b...@g...com> napisał(a):

    > Nie do końca tak jest :)

    Może i nie; nie siedzę w bankowości. Podasz jakieś szczegóły? Serio pytam,
    bo to ciekawe...
    pwz

  • 6. Data: 2008-04-19 17:15:58
    Od: buraxta <b...@g...com>

    pwz wrote:
    > Może i nie; nie siedzę w bankowości. Podasz jakieś szczegóły? Serio
    > pytam, bo to ciekawe...

    Z tego co się orientuję to brana jest pod uwagę zarówno dochodowość
    relacji z całym portfelem klientów, ich liczba w sztukach, salda
    depozytowe i kredytowe, często dodawane są różne uszczegółowione
    kategorie typu dochodowość transakcji FX... Kombinacji jest wiele -
    różnie jest to rozwiązywane w zależności od banku, działu bankowości,
    stanowiska.

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\

  • 7. Data: 2008-04-19 17:37:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    pwz pisze:
> [...]
    > zasadzie: po co się bujać ze stoma emerytami, z których każdy ma na
    > koncie 1k zł, zamiast tego lepiej powalczyć o 100k zł od jendego klienta.

    Akurat chyba jest wlasnie inaczej. Liczy sie ilosc, a nie jakosc.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-04-20 09:12:26
    Od: pwz <p...@f...pl>

    Dnia 19-04-2008 o 19:15:58 buraxta <b...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > kategorie typu dochodowość transakcji FX... Kombinacji jest wiele -
    > różnie jest to rozwiązywane w zależności od banku, działu bankowości,

    Hmmmm... To czemu zawsze mi się wydawało, że bank - każdy, w którym miałem
    bądź chciałem mieć konto - mnie olewa? Nie tylko kiedy jeszcze nie
    zdążyłem doń niczego wpłacić, ale również kiedy miałem na koncie znacznie
    więcej aniżeli te przysłowiowe 1k zł... Przykłady? Ot, choćby Polbank,
    który w nosie ma fakt, że jeżeli usprawniłby obsługę internetową (obsługa
    via Vista i przez inne przeglądarki aniżeli IEdynie słuszna), to miałby z
    dnia na dzień znaczną część moich pieniędzy u siebie... Albo mBank, w
    którym - zdarzyło się - wyczyściłem całe konto właściwie do zera (ponownie
    - było tam znacznie więcej środków aniżeli 1k zł) i nikt się tym nie
    zainteresował... Nie wspominam nawet o Pekao, bo tam faktycznie były tylko
    jakieś drobniaki... Ale być może dzisiaj już nie byłyby to drobne kwoty,
    gdyby chciało im się zastanowić, dlaczego likwiduję u nich konto i czy by
    przypadkiem mnie nie zatrzymać "na przyszłość", kiedy już będę miał
    przyzwoitą pensję... Albo ING, w którym _próbowałem_ kiedyś założyć konto,
    ale mi się nie udało (zdaje się, że pogubili moje wnioski; gdzieś w
    archiwum pewnie jest mój post sprzed kilku lat na ten temat), więc sobie
    odpuściłem - nikogo nie zainteresowało, co się dzieje z potencjalnym
    klientem... Pewnie każdy z BiSwK mógłby tego typu przykłady podać. I cóż z
    tego, że (być może) ktoś tam w banku robi zestawienia klientów, jeżeli z
    tych zestawień (jak mi się zdaje) nikt nie wyciąga sensownych wniosków?
    pwz

  • 9. Data: 2008-04-20 10:58:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Kwi, 11:12, pwz <p...@f...pl> wrote:
    > I cóż z
    > tego, że (być może) ktoś tam w banku robi zestawienia klientów, jeżeli z
    > tych zestawień (jak mi się zdaje) nikt nie wyciąga sensownych wniosków?

    Dokladnie.

    Robiac analizy oparte na kilku parametrach, porownanie wplywow na
    konto, ile z tego zostaje w produktach oszczednosciowych, ile idzie na
    zakupy KK i karta debetowa banku macierzystego, ile na przelewy - i tu
    podzial przelewow na typowe platnosci i transfery na konta wlasne i KK
    w innych bankach - wypadnie z grubsza jak zmienia sie profil klienta z
    uplywem czasu (zakladajac, ze bank jest jego kontem glownym, na ktore
    wplywa pensja i pierwotnie caly ruch zakupowy i przelewowy odbywal sie
    z jego wykorzystaniem).
    Taka analiza powinna dac wykaz kilkudziesiaciu - moze do stu z
    ogonkiem klientow na oddzial duzego banku.
    Nie sa to ilosci, z ktorymi nie daloby sie skontaktowac telefonicznie
    przez personel w przeciagu miesiaca, zeby sie zapytac, czy klient jest
    zadowolony z uslug i czy ma jakies zastrzezenia. Jesli pracownicy
    mieliby jakies pole manewru do zaoferowania zmian, znizek w oplatach
    itp., to czesc z klientow zatrzymaloby samo to, ze sie z nimi
    skontaktowano i zaproponowano jakis bonus, bez koniecznosci
    wykupywania nowych uslug.
    Dodatkowo, comiesieczne raportowanie takich rozmow z wykazaniem, ktore
    uslugi i dlaczego nie podobaja sie klientom, pozwoliloby uelastycznic
    oferte banku, a przynajmniej rozpoznac jej slabe punkty.

    Pierwsze w Polsce tanie konto typu Direct - Citi Direct, powstalo
    zapewne jako alternatywa oferowana klientom zwyklego konta w chwili,
    gdy chcieli rozwiazywac umowe.

    Naprawde wyrazem totalnej obojetnosci na klienta jest dla mnie to, ze
    jesli oddaje karte debetowa do konta, nikt sie tym nie interesuje, nie
    dzwoni, nie zalacza zadnych propozycji do wyciagu z zamknietej
    jednoczesnie KK.......

  • 10. Data: 2008-04-25 13:48:46
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    A gdzie mozna sprawdzic te punkty?