  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki zablokowały konta ofiar katastrofy w Smoleńsku
    Date: Sat, 17 Apr 2010 09:46:21 +0200

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:4bc8adf9$0$17097$65785112@news.neostrada.pl...

    > Za życia składać dyspozycje na wypadek śmierci.
    > Na początek daje dostęp AFAIR do około 50.000 zł.

    Jeśli się nie mylę to:
    - reszta leży na nieoprocentowanym koncie,
    - wszystkie lokaty są zrywane ze wszystkimi tego konsekwencjami,
    - rachunki wspólne też są zamykane i wszystkie wspólne lokaty też zrywane,
    - dla rachunku wspólnego nie można złożyć dyspozycji na wypadek śmierci ani
    dla swojej połowy, ani na wypadek łącznej śmierci (mam na myśli głównie
    wypadki samochodowe).

    Rozumiem, że powinno być zabezpieczenie praw spadkobierców, ale dlaczego
    banki mają zarabiać na śmierci każdego swojego klienta ?
    Skojarzyło mi się, że w kryminałach powinni jako zainteresowanego czyjąś
    śmiercią brać jeszcze pod uwagę jego bank.
    P.G.