  • 51. Data: 2009-09-08 09:43:24
    Temat: Re: Bankomaty Euronetu w oddziałach Aliora a sprawa grecka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 06:39:33 +0000, xbartx napisał(a):

    > Mi kiedyś raz się zdarzyło, że musiałem coś z Polbanku wypłacić i
    > pamiętałem tylko tyle, że w euronetach można ale nie pamiętałem w
    > jakich. Wypłaciłem z euronetu zlokalizowanego w multi i skasowali mnie
    > według TOiP 4 czy 5 złych, jakoś tak.

    Z ciekawości: kiedy mniej więcej to było?

  • 52. Data: 2009-09-08 10:39:58
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 09:43:24 +0000, jureq napisał(a):

    > Z ciekawości: kiedy mniej więcej to było?

    Raczej dawno hmmmm konto mam jakieś dwa lat z małym hakiem, bo niedawno
    dostałem nową debetówkę to tak z rok albo i nawet półtorej temu.

    Xenocide

  • 53. Data: 2009-09-08 10:42:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" h85c9u$dil$...@i...gazeta.pl

    > Raczej dawno hmmmm konto mam jakieś dwa lat z małym hakiem, bo niedawno
    > dostałem nową debetówkę to tak z rok albo i nawet półtorej temu.

    Łatwo ;) sprawdzić. Teraz są komputery. ;) Wystarczy poszukać wypływu 4 złotych.
    A taka kwota przytrafia się niezmiernie rzadko. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2009-09-08 15:10:26
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Grzexs pisze:

    > Być może ten zapis powstał jeszcze przed zaistnieniem sytuacji, gdy
    > pewien bank (tu: Alior) wstawił do swoich oddziałów bankomaty Euronetu
    > działające na zasadach ogólnych.

    Dużo wcześniej były banki z bankomatami sieci Euronet w placówkach.
    Jeszcze zanim Polbank powstał. Chociażby Multibank, inne chyba też (ale
    nie pamiętam konkretów). I mam na myśli Euronety pełną gębą, a nie
    bankomaty sieci banku obsługiwane technicznie przez Euronet.
    Zatem ten zapis jest całkowicie celowy, moim zdaniem.

    > Teraz powinien może brzmieć
    > "...znajdujących się poza placówkami innych banków (nie dotyczy banków:
    > ...)

    Jeżeli dobrze rozumiem, że chciałbyś aby w miejscu "..." było "Alior
    Banku, MultiBanku" (czyli tam gdzie teraz stoją bankomaty sieci
    Euronet), to byłoby to bez sensu. Jeżeli od zbioru bankomatów Euronetu
    stojących w placówkach innych banków odejmiemy zbiór bankomatów Euronetu
    stojących w placówkach innych banków, to wyjdzie nam zbiór pusty. ;-)
    Ergo - cały ten przypis mógłby zostać po prostu usunięty.

    > A w ogóle należałoby uporządkować tą sprawę - np. dodać jakąś naklejkę
    > jednoznacznie określającą, że akurat ten Euronet nie jest zwykłym
    > Euronetem, a jedynie obsługiwany przez tą firmę (może logo Eurometu z
    > jakimś szczególnym symbolem?). Niby to jest, ale tak nie do końca,
    > zawsze jest cień wątpliwości.

    Ale w jakim KONKRETNYM przypadku jest takowa niejasność?? Jakie
    bankomaty masz na myśli, które są oznaczone jako "Euronet", a nie są
    bankomatami należącymi do sieci Euronet? BPH? BPH posiada ogromne loga
    "Bankomat Bank BPH" i malutką naklejkę z logiem Euronetu i informacją,
    że bankomat jest obsługiwany technicznie przez Euronet Sp. z o.o. Jeżeli
    ktoś na tej podstawie uznaje, że to bankomat sieci Euronet, to pretensje
    powinien mieć tylko do siebie...

    Jakie inne przykłady oznakowania bankomatu logami Euronet?

    > A jak zakwalifikować bankomat, którego "bebechy" siedzą w "placówce
    > innego banku", natomiast obsługa dokonywana jest od strony całkowicie
    > nie związanej z tym bankiem? Jest, czy nie jest "poza placówką"?

    IMO jest w placówce.

  • 55. Data: 2009-09-08 17:42:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bo może, i powinien. <-- IMO przecinek ma tu znaczenie zasadnicze :)
    >
    > Bo może i powinien. <-- być_może powinien, ale nie pobiera
    > Bo może, i powinien. < może pobierać, i powinien pobierać.
    >
    > Pytam o praktykę. Teorię znam.

    Nie zgadzam się. Obie wersje moim zdaniem powinny być bez przecinka, a
    co za tym idzie są nieodróżnialne w zapisie (mimo że w mowie różnią się
    intonacją).
    Powyższe zdanie jest współrzędnie złożone, a w takich zdaniach przecinek
    stawiamy dopiero przed drugim wystąpieniem spójnika, czyli np. "Bo może
    i powinien, i jest na stracie", albo ew. "Bo i może, i powinien."

    MSPANC :-)

    --
    MiCHA

  • 56. Data: 2009-09-08 19:11:04
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    > bankomaty sieci banku obsługiwane technicznie przez Euronet.
    > Zatem ten zapis jest całkowicie celowy, moim zdaniem.

    Zaraz, czy więc te "pełną gębą" Euronety znajdujące się w placówkach
    banków, o których piszesz, podlegały pod zapis o prowizji, czy też nie?
    Bo z jednej strony, jeśli były "pełną gębą", to nie pobierały prowizji,
    a z drugiej - jeśli "w placówkach innego banku" to pobierały. Albo coś
    źle zrozumiałem.

    > Jeżeli dobrze rozumiem, że chciałbyś aby w miejscu "..." było "Alior
    > Banku, MultiBanku" (czyli tam gdzie teraz stoją bankomaty sieci
    > Euronet), to byłoby to bez sensu.

    Sam do końca nie jestem przekonany o sensowności takiego zapisu, bo
    przecież i PKO BP SA może sobie powstawiać Euronety kiedyś do placówek i
    co - znów modyfikacja regulaminu? Raczej chciałem zaproponować zapis w
    rodzaju "z wyjątkiem Euronetów tych nie "pełną gębą"" :) Ale jak to
    ująć? "Z wyjątkiem bankomatów Euronet wynajętych na wyłączność innym
    podmiotom bankowym"? Może tak?

> [...]
    > stojących w placówkach innych banków, to wyjdzie nam zbiór pusty. ;-)
    > Ergo - cały ten przypis mógłby zostać po prostu usunięty.

    Właściwie to masz rację, ale mimo wszystko bankomaty te "nie pełną gębą"
    Euronety są Euronetu...

    > Ale w jakim KONKRETNYM przypadku jest takowa niejasność?? Jakie
    > bankomaty masz na myśli, które są oznaczone jako "Euronet", a nie są
    > bankomatami należącymi do sieci Euronet? BPH? BPH posiada ogromne loga

    Już nie pamiętam, bo to było dawno, ale zdarzyło mi się coś takiego.

    > IMO jest w placówce.

    Być może. Konkretna sytuacja jest taka, że placówka to... box? no takie
    spore pomieszczenie wydzielone ścianami w domu handlowym, i bankomat ma
    swój front zwrócony na korytarz tegoż sklepu. Obok są inne placówki
    bankowe i mają podobnie usytuowane bankomaty, ale jeden ma przylepione
    loga Euronetu. Małe. I lecą na monitorze jakieś reklamy. A logo banku
    gdzieś z boku i bardzo wysoko, można nie zauważyć, jak ktoś się nie
    rozgląda. Jak "placówka" nieczynna, to bankomat działa. Nie sprawdzałem,
    czy to "pełną gębą", czy nie Euronet.
    --
    Grzexs

  • 57. Data: 2009-09-08 21:18:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" h86525$jjb$...@i...gazeta.pl

    > Nie zgadzam się. Obie wersje moim zdaniem powinny być bez przecinka,
    > a co za tym idzie są nieodróżnialne w zapisie (mimo że w mowie różnią
    > się intonacją).

    Może i pójdę do kina. :) Nie oznacza to, że mam prawo do uczynienia
    czegoś i (w związku z tym, że mam to praw) pójdę. Oznacza przypuszczenie:

    -- być może pójdę
    -- możliwe, że pójdę
    -- nie wykluczam tego, że pójdę. :)

> [...]
    > stawiamy dopiero przed drugim wystąpieniem spójnika, czyli np. "Bo może
    > i powinien, i jest na stracie", albo ew. "Bo i może, i powinien."

    I może pobrać, i powinien pobrać.
    Ale słowo 'może' ma zbyt wiele znaczeń.

    Ja mogę to zrobić. --> On może to zrobić.

    Możliwe, że on to zrobi, czyli być może to zrobi, czyli może to zrobi.
    Możliwe, że on pomaluje płot, czyli być może pomaluje płot, czyli może pomaluje płot.

    Słowo 'może' nie musi oznaczać prawa do czegoś.
    To słowo buduje także przypuszczenie.

    Słowo 'może' może pochodzić od 'mogę' lub może dać tryb przypuszczający.

    -- Idziesz do kina?
    -- Może...

    Nie oznacz to:

    -- Idziesz do kina?
    -- Ma takie prawo...

    -=-

    A jeśli mi nie wierzysz, poczytaj to, co pisze PWN w swoim słowniku JP :)

    może

    1. forma 3. os. lp czasu teraźniejszego czas. móc (p.)

    2. <<partykuła nadająca całej wypowiedzi lub jej części
    odcień przypuszczenia, ewentualności w wyborze,
    wahania, wątpliwości, osłabienia kategoryczności>>

    Może wreszcie skończy studia.
    Chmurzy się, może będzie padał deszcz.
    Wyjadę może jutro, a może pojutrze.
    Uczy się dobrze, może nawet dostanie stypendium.

    Być może (może być), że <<prawdopodobnie, możliwe, że>>
    Nie może być! <<to niemożliwe>>

    3. <<partykuła występująca w połączeniu z formami czasu
    przyszłego lub z formami trybu rozkazującego (niekiedy
    też przypuszczającego) oznaczająca uprzejmą zachętę do czegoś,
    zaproszenie, prośbę>>

    Może coś zjesz?
    Może byśmy poszli na spacer?
    Proszę, może pani pozwoli do nas?

    Dwójka mówi o trybie przypuszczającym. Jeśli w wiadomym zdaniu postawisz
    przecinek, tryb przypuszczający będzie niemożliwy. Inna sprawa, że przecinek
    będzie nieco głupio wyglądał, bo_i_co_on niby rozdziela? :) Ale na pewno
    skasuje możliwość :) wystąpienia trybu przypuszczającego. Może :) wypowiedź
    straci na ortograficznej dokładności (bo istotnie taki przecinek stawiamy
    na przykład tam, gdzie mamy konstrukcję 'i jedno, i drugie', ale zyska
    na tym jednoznaczność Twojej wypowiedzi. :)

    A ponieważ ortograficznie będzie to taka sobie poprawność, więc napisałem znamienne
    IMO. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2009-09-08 22:55:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Nawara" h85s4m$qaj$...@k...sileman

> [...]
    placówkach innych banków odejmiemy zbiór
    > bankomatów Euronetu stojących w placówkach innych banków, to wyjdzie nam zbiór

    Zwykle ;) tak bywa z zerami. ;)
    (i z innymi elementami :) neutralnymi)

> [...]
    Jeżeli ktoś na tej podstawie uznaje, że to
    > bankomat sieci Euronet, to pretensje powinien mieć tylko do siebie...

    Aliorowe bankomaty są bardzo podobne do bankomatów stojących w galeriach. :)
    Napisane jest na nich, że to bankomaty Euronetu, nie Anku. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2009-09-09 11:15:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzexs" h86a83$g78$...@i...gazeta.pl

    IMO pobieranie szmalu debetówkami z bankomatów powinno być bezpłatne. :)
    Każdą kartą z każdego bankmatu. :) Podobnież ze sprawdzaniem salda.
    I tak samo z wpłacaniem. Nie pogniewałbym się, gdyby bankomaty potrafiły
    także przyjmować zlecenia przelewów z konta na konto, a nie tylko wydawać
    pieniądze z konta w kąt. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 60. Data: 2009-09-09 15:22:31
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Aliorowe bankomaty są bardzo podobne do bankomatów stojących w
    > galeriach. :)
    > Napisane jest na nich, że to bankomaty Euronetu, nie Anku. :)

    Przyczyna jest prosta. To właśnie bankomaty Euronetu...