  • 11. Data: 2015-10-24 14:34:48
    Temat: Re: Bankomaty recyclingowe....
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-15 o 14:24, Marek pisze:
    > wiele
    > Jak bankomat ma odróżnić fałszywkę od zniszczonego i powiadomić o takiej
    > próbie organa? Nie przesadzajmy.

    A jak przypadkowo będzie obok stał policjant? Albo inna osoba, która
    zastosuje ujęcie obywatelskie? Albo bankomat będzie pod monitoringiem i
    wybiegnie ochroniarz, który zatrzyma próbującego z fałszywkami?
    Możliwości jest "od pyty". Fakt, ze stosunkowo mało prawdopodobne, ale
    odradzam takie zabawy.

  • 12. Data: 2015-10-24 14:40:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-24 o 14:24, Marek pisze:
    > wiele
    >
    > Jak bankomat ma odróżnić fałszywkę od zniszczonego i powiadomić o takiej
    > próbie organa? Nie przesadzajmy.

    Problem się pojawi, jak bankomat przyjmie fałszywkę. Wprowadzającego w
    obieg mają na tacy.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2015-10-24 15:42:46
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

> [...]
    > wyrozumiali. Odradzam takie zabawy.
    > Gdyby kryteria były powszechnie znane, to by fałszerze dopracowali swoje

    W moim pytanie kryła się sugestia, że takie sensownie opracowane kryteria
    nie mogą istnieć. Podobno wpłatomaty Citi są w stanie zatrzymać podejrzany
    banknot i nie uznać jego wartością rachunku. Nikogo nie namawiam do
    wpłacania fałszywek, choć akurat ja osobiście nie mam lęków przed takimi
    eksperymantami. Ale ktoś mógłby sprawdzić czy zostanie zatrzymany ewidentny
    destrukt, tzn. np. zamazać znak wody, urwać ze 20% banknotu albo
    "zeszlifować sreberko". Uprzedzając komentarz: tak, wiem co prawo mówi o
    niszczeniu znaków pieniężnych. :)

  • 14. Data: 2015-10-24 16:11:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Oct 2015 14:40:55 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Problem się pojawi, jak bankomat przyjmie fałszywkę.
    Wprowadzającego w
    > obieg mają na tacy.

    Niby jak? Przecież wpada to do ogólnej kasety. Nikt tego później nie
    rozdziela.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-10-24 18:35:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-15 o 16:11, Marek pisze:
    > Wprowadzającego w
    >
    > Niby jak? Przecież wpada to do ogólnej kasety. Nikt tego później nie
    > rozdziela.

    Odbitki linii papilarnych, wymaz z DNA - to tak na szybko. Sądzę, że
    jeszcze coś by się dało wymyślić.

  • 16. Data: 2015-10-24 21:56:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-24 o 16:11, Marek pisze:
    > Wprowadzającego w
    >
    > Niby jak? Przecież wpada to do ogólnej kasety. Nikt tego później nie
    > rozdziela.

    Na pewno?

    --
    Pete

  • 17. Data: 2015-10-24 22:28:47
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Na pewno?

    Nawet gdyby nie (ale faktycznie to wpada na jedna kupkę, wprawdzie kolejność
    wpadania jest znana, tylko że potem to ląduje w sortowni, jest wyjmowane
    itd.), czy to cokolwiek zmienia?

    Dowód z zeznań wpłatomatu nie będzie możliwy do przeprowadzenia.

  • 18. Data: 2015-10-25 01:43:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Oct 2015 21:56:43 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Na pewno?

    Chętnie zobaczę przeprowadzony dowód w takim procesie karnym, bez
    złapania za rękę czarno to widzę.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2015-10-25 08:48:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-25 o 01:43, Marek pisze:

    > Chętnie zobaczę przeprowadzony dowód w takim procesie karnym, bez
    > złapania za rękę czarno to widzę.

    Nagranie z kamery, zeznania kasjerów, opis działania wpłatomatu
    wykluczający pomyłkę.
    Nalot na mieszkanie, weryfikacja maili wysłanych z kompa i wszystko jasne :)

    --
    Pete

  • 20. Data: 2015-10-25 18:34:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2015 18:35:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Odbitki linii papilarnych, wymaz z DNA - to tak na szybko. Sądzę, że
    > jeszcze coś by się dało wymyślić.

    A ta kaseta to jak kosz na smieci ?

    Czy banknoty ladnie ulozone i da sie okreslic ze 1457-my banknot w
    niej to z ktore wplaty pochodzi.
    Plus jeszcze kamerka, ktory kazdy banknot przy wplacie fotografuje ...

    J.