  • 1. Data: 2015-10-15 23:08:58
    Temat: Dostęp do środków zagranicą
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    Z góry przepraszam jeśli moje pytanie wyda się
    komuś banalne, ale naprawdę się na tym nie znam.

    Chodzi mi o to jak zrobić żeby będąc zagranicą
    mieć dostęp do wszystkich oszczędności posiadanych
    w Polsce i w razie konieczności korzystania z nich
    zminimalizować koszty.
    Innymi słowy, gdzie i w jakiej formie powinienem
    moje oszczędności zostawić i czy ma znaczenie
    do jakiego kraju UE i na jak długo wyjeżdżam?

    Pozdrowienia
    Marek

  • 2. Data: 2015-10-16 00:03:52
    Temat: Re: Dostęp do środków zagranicą
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-10-15 o 23:08, Marek U. pisze:
> [...]
    > Innymi słowy, gdzie i w jakiej formie powinienem
    > moje oszczędności zostawić i czy ma znaczenie
    > do jakiego kraju UE i na jak długo wyjeżdżam?

    Troche mało konkretów ;)

    Oszczednosci w PL w złotówkach czy w walucie ?
    IMO trza by poszukac banku, który umożliwia wypłate
    z bankomatów za granicą za friko i/lub ma w miare korzystne przeliczniki

    Inna ew. opcja to konto również TAM i przelew SEPA w razie potrzeby
    o ile ten kraj docelowy ma euro

    Są też jakies takie wynalazki - ale nie uzywalem wiec sie nie wypowiadam
    (link poniżej)
    https://www.paysera.pl/p_miedzynarodowe_przelewy.htm

    Pozdro

  • 3. Data: 2015-10-16 02:02:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek U." 562015e2$0$664$6...@n...neostrada.pl

    > Chodzi mi o to jak zrobić żeby będąc zagranicą
    > mieć dostęp do wszystkich oszczędności posiadanych
    > w Polsce i w razie konieczności korzystania z nich
    > zminimalizować koszty.

    Ponoć PKO ma oddziały w UK -- nie wiem, jak to pracuje.

    http://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/dla-kliento
    w-w-uk/

    Ponoć wiele banków ,,polskich'' ma swoje oddziały za granicą Polski.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-10-16 03:04:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek U. wrote:
> [...]
    > Innymi słowy, gdzie i w jakiej formie powinienem
    > moje oszczędności zostawić i czy ma znaczenie
    > do jakiego kraju UE i na jak długo wyjeżdżam?

    gdzie chcesz jechac, na jak dlugo i ile chcesz wydac i na co.
    czy mowimy o wydatkach rzedu 1000 zl na chlebek czy 500 tys bo
    zamierzasz kupic jacht.

    Jak to pierwsze to wez zwykla karte kredytowa i nie baw sie w grosze bo
    szkoda czasu.
    Jak to drugie to polecałbym pogadac ze sprzedajacym jaką formę płatności
    akceptuje.

  • 5. Data: 2015-10-16 04:47:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/16/2015 07:03 AM, Waldek wrote:

    > Troche mało konkretów ;)
    >
    > Oszczednosci w PL w złotówkach czy w walucie ?
    > IMO trza by poszukac banku, który umożliwia wypłate
    > z bankomatów za granicą za friko i/lub ma w miare korzystne przeliczniki

    I nie tyle wyplate z bankomatow za darmo, co rowniez:

    - brak dziwnych, wielokrotnych przewalutowan, typu EUR -> USD -> zlotowka

    - brak prowizji za przewalutowanie

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 6. Data: 2015-10-16 07:03:57
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Co do szczegółów, to chodzi o Wielką Brytanię,
    wyjazd co najmniej na kilka miesięcy, który może,
    ale nie musi się znacznie przedłużyć.
    Pieniądze mogą być potrzebne na życie w okresie
    braku zatrudnienia, czyli na opłatę za wynajem
    skromnego mieszkania, wyżywienie, transport itp.

    Najbardziej odpowiadałaby mi możliwość założenia
    w Polsce konta w banku, z którego można korzystać
    "normalnie" zarówno tutaj, jak i tam.
    Jeśli ktoś ma doświadczenie w korzystaniu z tego
    rodzaju banku, to byłbym wdzięczny za podzielenie
    się nim i jakieś wskazówki.
    W tej chwili nawet nie wiem którymi bankami się
    zainteresować, poza PKO BP, o którym wspomniał
    Pan Ciszewski.

    Pozdrowienia
    Marek

  • 7. Data: 2015-10-16 08:29:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-10-16 o 07:03, Marek U. pisze:
> [...]
    >
    > Najbardziej odpowiadałaby mi możliwość założenia
    > w Polsce konta w banku, z którego można korzystać

    Może to:
    https://www.pekao.com.pl/Wielowalutowa-Karta-Platnic
    za?&gclid=CjwKEAjwnf2wBRCf3sOp6oTtnjYSJAANOfheudIdkn
    fqCMi5Kd3BeBlZFfxS1wtJoHZqaBIfQMsKlBoC-o_w_wcB

    Trzeba doczytać jak z bankomatami.
    Ewentualnie konto w Aliorze + kantor?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 8. Data: 2015-10-16 09:47:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Marek U." 562015e2$0$664$6...@n...neostrada.pl

    >Ponoć PKO ma oddziały w UK -- nie wiem, jak to pracuje.
    >http://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/dla-klient
    ow-w-uk/

    A przeczytales "wiecej" ?

    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/dla-klient
    ow-w-uk/informacja-dla-klientow-oddzialu-pko-bp-w-uk
    /

    "30 czerwca 2012 r. PKO Bank Polski zaprzestaje świadczenia usług na
    terenie Wielkiej Brytanii, co jest równoznaczne z zamknięciem placówki
    funkcjonującej przy 151 Shaftesbury Avenue w Londynie. Jej zamknięcie
    nie wpływa na zakres wzajemnych zobowiązań Banku i Klientów
    wynikających z umów zawartych na terytorium Wielkiej Brytanii.

    J.

    P.S.

    "Do obsługi Klientów anglojęzycznych dedykowane zostały dwie placówki:

    Oddział 6 PKO Banku Polskiego w Warszawie, przy ulicy Puławskiej 15,
    kod pocztowy 02-515 w zakresie rachunku SUPERKONTO i SUPERKONTO
    Oszczędne oraz rachunku oszczędnościowego w GBP.
    Oddział 5 PKO Banku Polskiego w Poznaniu, przy os. Bolesława Śmiałego
    121, kod pocztowy: 60-682 w zakresie kredytów hipotecznych

  • 9. Data: 2015-10-16 09:57:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/16/2015 02:03 PM, Marek U. wrote:

> [...]
    > się nim i jakieś wskazówki.
    > W tej chwili nawet nie wiem którymi bankami się
    > zainteresować, poza PKO BP, o którym wspomniał

    Najwygodniejszy bedzie chyba Alior Kantor:

    - zalozysz tam konto GBP z karta GBP - odpada przewalutowanie i prowizja

    - o ile nie wimieniasz setek tysiecy, to kursy sa w porzadku (poza
    sobota i niedziela, gdy rozrzut jest wiekszy, ale to przypadlosc
    wszystkich wimienaczek pieniedzy)

    - jak masz juz GBP, to po prostu przelewasz tam GBP, jak masz zlotowki -
    to wymieniasz w aliorowym kantorze

    - jak masz nadmiar GBP, to mozesz je wymienic na PLN i przelac do
    twojego innego banku

    - chyba sa jakies prowizje za wyciaganie z bankomatu (9 zl?) - musialbys
    dopatrzyc (ale wyciagajac wieksze sumy rzadziej, nie jest to jakis
    wielki problem)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 10. Data: 2015-10-16 10:18:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Marek U." <M...@...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Innymi słowy, gdzie i w jakiej formie powinienem
    > moje oszczędności zostawić i czy ma znaczenie
    > do jakiego kraju UE i na jak długo wyjeżdżam?

    W temacie Euro przećwiczyłem takie rozwiązanie (syn był rok temu kilka dni w
    Paryżu).
    On ma konto w T-mobile, otworzył sobie też rachunek w Euro i kartę do tego w
    Euro.
    Ja konto w T-mobile (PLN i Euro) i w Alior-Kantorze.
    Była taka sytuacja, że był w Paryżu w sklepie przy kasie i nie chciało mu
    przyjąć płatności kartą bo miał za mało na koncie. Zadzwonił.
    W ciągu może 2 minut przelałem złotówki do kantoru, zamieniłem na Euro,
    przelałem na jego konto Euro (chyba przez swoje bo tak miałem gotowe
    zdefiniowane przelewy) i zapłacił (płatność w Euro kartą w Euro - 0
    prowizji - czyli jedyne koszty to kursy kantoru a nie są najgorsze).
    Doczytałem dalej że chodzi o GB.
    W tym roku w sierpniu miał być kilka dni w Londynie - na tę okoliczność
    otworzył też rachunek w funtach i wziął do niego kartę.
    Zakładałem, że wszystko zadziała tak samo, ale nie miałem okazji sprawdzić
    (poprzednia ekipa połamała Zaruskiemu maszt i nie wyszło).
    P.G.