eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Bankructwo państwa" a wypłacalność banków - zagadnienie teoretyczne › "Bankructwo państwa" a wypłacalność banków - zagadnienie teoretyczne
    From: "michal" <m...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: "Bankructwo państwa" a wypłacalność banków - zagadnienie teoretyczne
    Date: Fri, 8 Aug 2003 07:52:08 +0100

    Witam.

    Jako,że jestem zupełnym lajkonikiem w tej dziedzinie, chciałbym poruszyć
    temat jak wyżej. Ostatnio dużo się mówi (jak np minister Hausner czy jak on
    tam ma, także zdaje sie Balcerowicz itd) o tzw grożącym nam bankructwie
    państwa. Znając zdolności miłościwie panujących polityków, jest to dosyć
    prawdopodobne, że za jakiś czas, wg czarnych scenariuszy, będziemy tu mieli
    drugą Argentyne. Jak juz wsponiałem nie znam się zupełnie w temacie, ale
    wydaje mi się, że ciągłe wyposzczanie nowych obligacji i zaciąganie kredytów
    na spłacanie poprzednich kredytów przez państwo do niczego dobrego nie
    prowadzi. Chciałbym wiedzieć co takie "bankructwo państwa" oznacza dla
    zwykłego człowieka z ulicy. To, że w takim przypadku nie ma emerytur, zdycha
    juz całkowicie służba zdrowia, szkolnictwo i inna budżetówka to raczej
    wiadomo. Ale jak w tym momencie zachowują się banki ? No bo przecież
    wiekszść jest z udziałem obcego kapitału, ale z drugiej strony dużo banków
    lokuje w obligacje państwa. A co są warte obligacje zbankrutowanego państwa
    ?
    Jak to się ma do oszczedności zwykłego człeka, który ciuła na lokatach pare
    groszy ?
    W momencie "bankructwa państwa" lokaty złotówkowe pewnie g.... warte sa bo
    zloty leci na pysk. A waluty obce ? Czy banki wogóle sa wypłacalne przy
    takim czarnym scenariuszu ? Może lepiej wzorem babci trzymać zaskurniaki w
    skarpecie ? Albo wywieźć zagranice np. do Czech ?

    Chetnie wysłucham głosów specjalistów ..... ;-)

    Z "czarnowidzkim" pozdrowieniem

    michal