  • 1. Data: 2009-02-24 14:04:55
    Temat: Bezpieczeństwo oszczędności
    Od: "Narazka" <n...@g...pl>

    Pewnie głupie pytanie, ale jak się ma sprawa bezpieczeństwa oszczędności w
    bankach? Czy każdy bank jest objęty jakimiś gwarancjami? A jeżeli nie, to
    które banki są? Oczywiście nie chodzi mi o jakieś wielkie kwoty. Ot, parę
    groszy na samochód albo coś w tym stylu.

  • 2. Data: 2009-02-24 14:09:34
    Temat: Re: Bezpieczeństwo oszczędności
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 24, 3:04 pm, "Narazka" <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > które banki są? Oczywiście nie chodzi mi o jakieś wielkie kwoty. Ot, parę
    > groszy na samochód albo coś w tym stylu.

    ;-)))

    Wszystkie sa - nie ma fizycznej mozliwosci zeby jakis bank nie byl.
    Jak nie jest w Polskim systemie to jest w systemie swojego kraju, w
    ktorym ma siedzibe.

    Kwota 50 000 Euro jest gwarantowana w Polsce w 100%. To europejskie
    minimum.

  • 3. Data: 2009-02-24 14:18:36
    Od: " aneczka" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Narazka <n...@g...pl> napisał(a):
    Czy każdy bank jest objęty jakimiś gwarancjami?

    Lista banków z polskimi gwarancjami: http://www.bfg.pl/u235/navi/27907
    a gwarantowana kwota
    http://www.bfg.pl/u235/template/kalkulator,kalkulato
    r.wm/navi/27949

  • 4. Data: 2009-02-24 14:30:56
    Od: "Narazka" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przecież pisałem, że głupie pytanie :) Niemniej dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-02-24 14:34:25
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "BK" <b...@g...com> napisał

    > Kwota 50 000 Euro jest gwarantowana w Polsce w 100%. To europejskie
    > minimum.

    No to nie za wiele (jeszcze zależy po jakim kursie ;-).
    To dotyczy firm czy osób fizycznych?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 6. Data: 2009-02-24 16:47:34
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "BK" <b...@g...com> napisał

    > No to nie za wiele (jeszcze zależy po jakim kursie ;-).
    > To dotyczy firm czy osób fizycznych?

    złoto pewnie bezpieczniejsze jak masz tak duże kwoty

  • 7. Data: 2009-02-24 21:06:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    BK napisał(a) w wiadomości:
    <5...@n...go
    oglegroups.com>...

    >Wszystkie sa - nie ma fizycznej mozliwosci zeby jakis bank nie byl.
    >Jak nie jest w Polskim systemie to jest w systemie swojego kraju, w
    >ktorym ma siedzibe.

    A jak to jest, gdy gdy bank ma siedzibę w kraju nie bedącym w UE?

    >Kwota 50 000 Euro jest gwarantowana w Polsce w 100%. To europejskie
    >minimum.

    Od niedawna minimum w UE, nie europejskie. Chociaż czy oprócz ustnego
    utalenia (pdwyższenia) do tej kwoty na spędzie ministrów finansów w
    Brukseli istnieje jakiś oficjalny przymus w tym zakresie to nie wiem.

    Arek

  • 8. Data: 2009-02-25 08:46:16
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > złoto pewnie bezpieczniejsze jak masz tak duże kwoty

    Swoich nie, ale firmowe owszem. Do tego przepisy, że środki firmowe należy
    trzymać na koncie, a w kasie gotówkowej jedynie określone kwoty. Ale muszę
    to sprawdzić, bo szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się w razie "czego" wypłata
    jedynie gwarantowanej przez Państwo cząstki swojego kapitału.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 9. Data: 2009-02-25 08:53:01
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 24, 10:06 pm, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    wrote:
    > BK napisa (a) w wiadomo ci:
    > <5...@n...go
    oglegroups.com>...

    > A jak to jest, gdy gdy bank ma siedzib w kraju nie bed cym w UE?

    To zalezy, bo nie czynnikiem decydujacym nie jest tu kwestia
    czlonkostwa w UE tylko przystapienia do innych miedzynarodowych
    regulacji :)

    Generalnie w Polsce dzialaja wylacznie banki funkcjonujace w ramach
    tego europejskiego systemu. Jesli ktos decyduje sie na korzystanie
    banku nie dzialajacego w Polsce, a dzialajacego w kraju, ktory nie
    wprowadzil tych standardow to powinien sam sie zorientowac co i jak :)

    > Od niedawna minimum w UE, nie europejskie. Chocia czy opr cz ustnego
    > utalenia (pdwy szenia) do tej kwoty na sp dzie ministr w finans w w
    > Brukseli istnieje jaki oficjalny przymus w tym zakresie to nie wiem.
    >
    > Arek

    Europejskie nie UE bo minimum jest obowiazujace tez w krajach nie
    bedacych w UE :)

    System gwarancji bankowych nie jest elementem porzadku prawnego UE
    tylko EOG, dzieki czemu podobne standardy obowiazuja w krajach nie
    bedacych czlonkami UE np. w Norwegii :)

  • 10. Data: 2009-02-25 08:53:39
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 24, 3:34 pm, "Emka" <e...@o...eu> wrote:
    > "BK" <b...@g...com> napisał

    > No to nie za wiele (jeszcze zależy po jakim kursie ;-).
    > To dotyczy firm czy osób fizycznych?
    >
    > Pozdrawiam
    > Emka

    Osob fizyczynych i prawnych ale przy prawnych sa liczne wylaczenia.