  • 1. Data: 2009-02-24 08:35:41
    Temat: [mBank - pół żartem] tytuł i częstotliwość przelewów
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Temat proszę potraktować z przymrużeniem oka.

    Syn znajomego powiedział mi ostatnio o "zabawie" jaką uskutecznia młodzież
    (pełnoletnia) za pośrednictwem mBanku. Przelewają sobie małe kwoty na konta
    (powiedzmy, że 1 zł) a w tytule przelewu piszą coś w rodzaju "Wpadnij jutro
    do mnie na piwo o 17oo". Odbiorca przelewu odsyła tę kwotę pisząc "O 17oo
    nie mogę, ale mogę być o 16oo. OK?". Itp. Jak wiadomo przelewy są
    bezpłatne, potwierdzenia przychodzą SMSami (bezpłatne, w przeciwieństwie do
    haseł jednorazowych, za które się płaci przy zamawianiu nowych list), więc
    zabawa jest za free.

    W związku z tym zainteresowała mnie polityka mBanku. Takie przelewy to
    przecież dla nich realna strata (obciążenie systemu, zużycie sprzętu,
    konieczność archiwizowania zaksięgowanych operacji itp.). Czy są w mBanku
    jakieś ograniczenia odnośnie wysokości przelewu, liczby przelewów
    wykonanych w ciągu doby oraz tego, co można wpisać w tytule przelewu? (Czy
    np. przeszedł by przelew, który miałby w tytule "ch* ci w du*"?)

    Jak napisałem na początku temat nie jest bardzo ważny, raczej
    humorystyczny, ale pytam z czystej ciekawości. Jak uważacie?

    --
    - Kucing -

  • 2. Data: 2009-02-24 08:43:16
    Od: "hathor3" <h...@w...wp.pl>

    Kucing wrote:

    > Temat proszę potraktować z przymrużeniem oka.

    z drugiej zaś strony jest pan Kaziu, który trzyma w mBanku 500 k i w
    miesiącu nie robi ani jednej operacji. i tak wszystko się bilansuje.

    ja zużyłem wczoraj ok. 20 sms (na całkiem poważne cele), czy mbank
    pójdzie z tego tytułu z torbami?
    Masowe smsy nie są aż tak drogie.

    --
    ha

  • 3. Data: 2009-02-24 08:53:12
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 24 lut 2009 o 09:35 GMT, Kucing napisał(a):

> [...]
    > haseł jednorazowych, za które się płaci przy zamawianiu nowych list), więc

    A czy reszte chistorii przekrecilem tak jak tutaj powyzej? bo:

    hasla jednorazowe(smsowe) sa DARMOWE
    potwierdzenia o przyjsciu przelewu SA PLATNE

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ Dull women have immaculate homes. ]

  • 4. Data: 2009-02-24 09:01:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009 09:35:41 +0100, Kucing
    <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> wrote:

> [...]
    >haseł jednorazowych, za które się płaci przy zamawianiu nowych list), więc
    Potwierdzenia sa platne, hasla jednorazowe sa bezplatne.

    Jezeli dwoch delikwentow ma dostep do sieci to po co maja sie
    wymieniac informacjami za posrednictwem banku? Prosciej i szybciej
    przez gg/maila/skype/itp. Latwiej tez zapamietac identyfikator
    ktorejkolwiek uslugi sieciowej niz 26 cyfr NRB.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2009-02-24 09:04:26
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez gg/maila/skype/itp. Latwiej tez zapamietac identyfikator
    > ktorejkolwiek uslugi sieciowej niz 26 cyfr NRB.

    Ja myślę, że takie dzieci może czują się znacznie bardziej poważnie, z tego
    powodu że mają konto bankowe i mogą komuś zrobić przelew, niż jakby miały po
    prostu rozmawiać przez gg.

    Jeśli taka moda rzeczywiście powstała, to raczej umrze ona bardzo szybko, bo
    tak jak piszesz jest to niewygodne.

    marekz

  • 6. Data: 2009-02-24 09:22:52
    Temat: Re: tytuł i częstotliwość przelewów
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 24 Lut, 10:04, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > prostu rozmawiać przez gg.
    >
    > Jeśli taka moda rzeczywiście powstała, to raczej umrze ona bardzo szybko, bo

    Moze w firmach lub uczelniach, gdzie zablokowano GG?
    Przelewy na konta mbankowe dochodzace praktycznie natychmiast bez
    czekania na sesje?

  • 7. Data: 2009-02-24 11:23:29
    Od: "jan kowalski" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał(a):
> [...]
    > wykonanych w ciągu doby oraz tego, co można wpisać w tytule przelewu? (Czy
    > np. przeszedł by przelew, który miałby w tytule "ch* ci w du*"?)

    coz, jak przestanie sie bilansowac to znowu wprowadza oplaty za przelewy,
    w koncu naredzia sa po to, zeby ich sensownie uzywac. jak klienci nie szanuja
    tego co maja gratis, to zaczna szanowac to, za co beda musieli placic :)

    pamietacie jakie byly placze, gdy mbank wprowadzal oplate za przelew?
    wiecej tej mody to znowu grupa sie uaktywni i znowu kupa ludzi bedzie
    deklarowac odejscie z mbanku.

  • 8. Data: 2009-02-24 11:35:01
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    jan kowalski pisze:
> [...]
    > tego co maja gratis, to zaczna szanowac to, za co beda musieli placic :)
    a kiedyś były przelewy wewnętrzne płatne?

  • 9. Data: 2009-02-24 12:42:14
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <0...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego co maja gratis, to zaczna szanowac to, za co beda musieli placic :)
    >
    > pamietacie jakie byly placze, gdy mbank wprowadzal oplate za przelew?

    przeszedłem w tym czasie do volkwagena

    > wiecej tej mody to znowu grupa sie uaktywni i znowu kupa ludzi bedzie
    > deklarowac odejscie z mbanku.

    ja tam z mbanku nie odejdę, konto będzie poprostu nie aktywne

    już w tej chwili poszedłem do volkswagen, teraz przy ponownym zakladaniu
    volkswagena pytali: "czemu...", powiedziałem: procent w mbanku

    akurat obniżki procentu mbank spotkały się z darmowością konta direct
    wprowadzą opłaty znów polecą na drzewo

  • 10. Data: 2009-02-24 12:52:20
    Temat: sesje elixir - częstotliwość przelewów
    Od: " aneczka" <a...@g...pl>

    Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com> napisał(a):
    > Syn znajomego powiedział mi ostatnio o "zabawie" jaką uskutecznia młodzież

    Chłopak wpuścił cie w maliny. Przelewy (niezaleznie od sumy) idą sesjami
    elixir, nadają się więc do gadania w tempie dwa zdania na dzień