  • 1. Data: 2006-02-09 09:00:24
    Temat: "Bezpieczne" przekazanie zaliczki
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    Witam,

    Postaram się króciutko. Kupuje mieszkanie którego właściciele są w Stanach.
    Za dobrą cenę, odstająca od kwot z rynku nieruchomości. W tej chwili chcemy
    podpisać umowę przedwstępną. Właściciele są z lekka nerwowi - wiedzą że
    mogliby dostać lepszą cenę po przyjeździe do Polski za 2 m-ce, ale dali
    słowo na określoną kwotę i chcą go dotrzymać. Z drugiej strony jest to 10
    tys. zł. i siłą rzeczy pojawia się obawa o zabezpieczenie tej kwoty przed
    jakimś nieucziwym manewrem. Rozmawiałem z prawnikiem o dwóch opcjach:

    1. Wpłata na konto właścicieli w Polsce odnotowana w umowie przedwstępnej.
    2. Depozyt u notariusza

    1 opcja nie daje mi gwarancji, że w razie przekrętu ktokolwiek odda mi
    pieniądze. 2 daje prawie 100% pewności ale... wkurzy właścicieli. Trochę
    znamy tych ludzi (stara data) i wiemy że słowa prawnik i notariusz kojarzą
    im się z nieufnością i kombinowaniem. Mamy podstawy przypuszczać że po takim
    manewrze mogą po prostu powiedzieć "oferta nieaktualna". Teoretycznie
    powinienem pytać na pl.soc.prawo, ale kwestia jest mocno związana z bankami
    więc zapytuję czy ktoś z grupowiczów widzi jakieś inne, pośrednie wyjście?

    A na marginesie 1 opcji - lepiej zrobić przelew (potwierdzenie przelewu) czy
    wypłacić kasę, pójść do ich banku i wpłacić w okienku (potwierdzenie
    wpłaty)?

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-02-09 09:15:00
    Temat: Re: "Bezpieczne" przekazanie zaliczki
    Od: "van den KEMP" <m...@o...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Kret" <m...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Postaram się króciutko. Kupuje mieszkanie którego właściciele są w
    > Stanach.

    Nie myl ZALICZKI z ZADATKIEM bo wyjdziesz na mydle.
    No i oczywiscie przelew.

    kolina

  • 3. Data: 2006-02-09 09:46:28
    Od: "Kret" <m...@w...net.pl>

    > Nie myl ZALICZKI z ZADATKIEM bo wyjdziesz na mydle.
    > No i oczywiscie przelew.

    W zasadzie nie ma różnicy czy będzie to zaliczka czy zadatek. Mówiąc w dużym
    skrócie - jeśli właściciele wezmą sobie te pieniądze w walizce do USA to nic
    im nie zrobię. Jeśli wypną się na umowę przedwstępną i wyjadą to też nic im
    nie zrobie i mogę co najwyżej pocztówkę wysłać. Jedyną opcją byłoby wpisanie
    ostrzeżenia do księgi wieczystej o zawartej umowie co jest niewykonalne bo
    lokal nie ma KW.
    Jednym słowem w całej zabawie chodzi o balansowanie środkami prawnymi w taki
    sposób żeby w razie najgorszej opcji nie stracić kasy z zaliczki :)

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2006-02-09 10:16:30
    Od: "van den KEMP" <m...@o...NOSPAM.pl>

    - jeśli właściciele wezmą sobie te pieniądze w walizce do USA to nic
    > im nie zrobię

    A co mieszkanie ze sobą zabiorą? W try miga będziesz miał nakaz sądowy i
    egzekucję z nieruchomosvi.

    Van

  • 5. Data: 2006-02-09 10:32:49
    Temat: Re:
    Od: "van den KEMP" <m...@o...NOSPAM.pl>

    >- jeśli właściciele wezmą sobie te pieniądze w walizce do USA to nic
    >
    >A co mieszkanie ze sobą zabiorą? W try miga będziesz miał nakaz sądowy i
    >egzekucję z nieruchomosvi.

    Zapomnialem dodać: po egzekucji będziesz bez pieniedzy mieszkal pod mostem

    pozdr. jkolina
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2006-02-09 10:37:19
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "van den KEMP" <m...@o...NOSPAM.pl> napisał

    uwazajcie na "rady" i "opinie" grupowego glupka podpisujacego sie jkolina...
    Zeby wylezc z KFow ciagle zmienia adresy i pseudonimy.
    Mozna go poznac po VolkwagenBanku...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2006-02-09 10:50:55
    Od: "gonzo" <g...@y...com>

    > uwazajcie na "rady" i "opinie" grupowego glupka podpisujacego sie
    > jkolina...

    Ale co do meritum to rada dobra.

    gonzo

  • 8. Data: 2006-02-09 11:27:08
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006 10:00:24 +0100, "Kret"
    <m...@w...net.pl> wrote:

    >jakimś nieucziwym manewrem. Rozmawiałem z prawnikiem o dwóch opcjach:
    >
    >1. Wpłata na konto właścicieli w Polsce odnotowana w umowie przedwstępnej.
    >2. Depozyt u notariusza

    Opcja 3 - ESCROW w banku.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 9. Data: 2006-02-16 13:09:29
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    A w sumie to po co ta zaliczka lub zadatek i podpisywanie umowy przedwstepnej, nie
    możecie od razu pójść do notariusza
    dokonac transakcji?
    Umowa przedwstepna pisemna to ładny kawałek papieru (ramki już masz, prawda), jesli
    już musi być to lepiej umowa
    przedwstepna notarialna, ze skutkami sądowymi i egzekucyjnymi jakby co.
    JaC