  • 1. Data: 2009-11-05 07:55:37
    Temat: Bezpodstawnie pobrane pieniadze z konta PKO BP
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Witam,

    Moja mama ma rachunek w PKO BP. W 2007 wykupiła ubezpieczenie
    mieszkania na jeden rok (w PZU ale pośrednikiem jest bank i w banku
    podpisana była umowa). W umowie wyraźnie jest zaznaczone, że nie
    zgadza się na przedłużanie umowy na kolejne lata. Następnie jednak
    bank pobrał opłatę za ubezpieczenie za 2008 i 2009 rok. Moja mama
    zauważyła zniknięcie z konta kwoty ubezpieczenia za 2009 i po
    sprawdzeniu zobaczyła, że to samo było w 2008 roku.
    W piśmie do banku żąda zwrotu bezpodstawnie pobranych przez bank
    pieniędzy ale w odpowiedzi bank napisał, że zwrócił się do PZU o zwrot
    tej kwoty i po miesiącu wziąż brak pieniędzy i innej odpowiedzi.
    Jak zwrócić się do banku aby odzyskać te pieniądze?

    Jacek

  • 2. Data: 2009-11-05 15:16:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > tej kwoty i po miesiącu wziąż brak pieniędzy i innej odpowiedzi.
    > Jak zwrócić się do banku aby odzyskać te pieniądze?

    Normalnie. Złożyć reklamację, potem arbiter bankowy, a potem do sądu.
    To, że bank załatwił wam ubezpieczenie na własny koszt to jest ich problem.
    Zwracanie sie przez bank do PZU w celu odzyskania kasy to jest ich
    wewnetrzny problem.
    Bank nie miał prawa wam tych pieniedzy pobrac i ma je jak najszybciej
    oddac. Co on z nimi dalej robił to nie wasz problem.

    Odpiszcie bankowi, ze was nie obchodzi co robi bank i skad probuje
    odzyskac pieniadze. I zażądajcie zwrotu pieniedzy natychmiast.

  • 3. Data: 2009-11-05 15:39:05
    Od: z...@o...pl

    > Odpiszcie bankowi, ze was nie obchodzi co robi bank i skad probuje
    > odzyskac pieniadze. I zażądajcie zwrotu pieniedzy natychmiast.

    a czy bank nie zapisał w regulaminie jakiś tyłko-ochronnych zapisów
    typu że klient ma na bieżąco analizować wyciagi i np. "do 14 dni"
    zgłaszać niezgodnosci? Bo jeśli tak, to składka za 2008 przepadła
    a ta za 2009 stoi pod znakiem zapytania.

  • 4. Data: 2009-11-05 16:05:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 5 Lis, 16:39, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > zgłaszać niezgodnosci? Bo jeśli tak, to składka za 2008 przepadła
    > a ta za 2009 stoi pod znakiem zapytania.

    Raczej nie, bo przedawnienie to pewnie 3 lata i umowa tego nie zmieni.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2009-11-05 16:08:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:

> [...]
    > zgłaszać niezgodnosci? Bo jeśli tak, to składka za 2008 przepadła
    > a ta za 2009 stoi pod znakiem zapytania.

    zapewne w kartach kredytowych tak jest, w kontach raczej nie.

  • 6. Data: 2009-11-05 16:11:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > Raczej nie, bo przedawnienie to pewnie 3 lata i umowa tego nie zmieni.

    z tej strony 10 lat.
    to banki mają krótszy termin.