  • 41. Data: 2004-10-26 16:05:24
    Temat: Re: Bledny przelew... znowu
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-26 17:44, Glenn wrote:

    > Gdybyś nie zauważył - komentuję przywołany przez Ciebie zapis regulaminu,
    > który tego nie przesądza. Najpierw PKO BP musiałoby mieć roszczenie wobec
    > swojego klienta, n którego rachunku zaksięgowano sporną kwotę. No więc IMHO
    > : nie może, albo precyzując: może w ściśle określonym przypadku, który w
    > opisanej sytuacji jest więcej niż nieprawdopodobny (uzasadnienie niskiego
    > prawdopodobieństwa w odpowiedzi dla yayca )

    Jeszcze raz. Powoli. Zapomnij na chwilę o tym skąd się księgowanie
    wzięło; moze to była pomyłka w numerze rachunku, a może panienka 2 razy
    dyskietkę włożyła, a może była burza nad Budapesztem, a może po prostu
    odsetki mi naliczyli 2 razy.
    Padło tu wierdzenie (a konkretnie w cllb23$6a2$...@n...onet.pl) że "od
    chwili zaksięgowania pieniądze należą do właściciela rachunku i bank nie
    może ich wy/od/prze księgować. "

    Zaoponowałem i _podałem_ przykładowy zapis w regulaminie bankowym, który
    wg mnie _pozwala_ bankowi wyksięgować błędne transakcje.

    I tyle.

    KJ

  • 42. Data: 2004-10-26 17:18:21
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Zaoponowałem i _podałem_ przykładowy zapis w regulaminie bankowym,
    > który
    > wg mnie _pozwala_ bankowi wyksięgować błędne transakcje.
    >
    > I tyle.

    Wszystko pięknie, ale nie doczytałeś tego co zacytowałeś :-) A jest tam
    wyraźnie : "gdy BANK ma roszczenie do klienta" - czyli - formalnie masz
    rację, ale to nie ten przypadek :-)

  • 43. Data: 2004-10-26 23:20:23
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Jak i gdzie? W swoim banku? To powiedzą mu, że złozył dyspozycję i oni ja
    > wykonali, a jak się pomylił to niech ściga "obdarowanego" z par. o
    > bezpodstawnym wzbogaceniu. Ewentualnie może ugrać cos kartą niezgodności

    I tu mam pytanie - w jaki sposób zlokalizować obdarowanego? Przeciez bank
    nie poda do kogo nalezy dany nr r-ku...

    Czyli zakladm, ze zrobilem przelew dla pana A a podalem numer rachunku pana
    B - ktorego nie mam zadnych danych. Jak wyglada procedura odkrecenia takiej
    sytuacji?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 44. Data: 2004-10-26 23:59:13
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Tue, 26 Oct 2004 16:26:05 +0200, Dentarg <d...@i...com> wrote:

    >Hmmm ... chyba muszę, zacząć otwierać koperty z rajffiego z wyciągami
    >z konta, żeby mnie nikt od nieuczciwych nie wyzywał ... ja mam tam na
    >koncie 0.01 PLN i nie chce mi się nawet tych wyciągów oglądać, zbieram
    >razem z kopertami zaplombowane ;).

    Mozesz im powiedziec, zeby wyciagow nie przysylali i nie beda - sprawdzone.
    Bedziesz mogl byc dumny z tego, ze niepotrzebnie banku na dodatkowe koszty nie
    narazasz. :)

  • 45. Data: 2004-10-27 06:13:28
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 26 Oct 2004 15:24:24 +0200, Kamil Jońca <k...@g...pl>
    wrote:

    >No właśnie taka sprawa była.

    Jakoś niedawno taka sprawa była, ale AFAIR oba konta były w mbanku.
    Nie dalej niż pół roku temu, na pbb ktoś opisywał przypadek oszustwa
    związanego z allegro. Dostał przelew za towar, a 2 czy 3 dni później
    bank zwrócił kasę nadawcy przelewu, bo ten zareklamował go twierdząc,
    że był to pomyłkowy przelew (i AFAIR dane odbiorcy były specjalnie
    błędnie wpisane, ale może się myle). Nie pamiętam, żeby poszkodowany
    pisał coś więcej, więc chyba został na lodzie bez kasy i sprzętu (tak
    przynajmniej kończyła się ta dyskusja). Jak widać każdy kij ma dwa
    końce, oszustem może być nadawca i odbiorca przelewu :((.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 46. Data: 2004-10-27 06:45:23
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Wed, 27 Oct 2004 01:59:13 +0200, andy_k <a...@a...org> wrote:

    >Mozesz im powiedziec, zeby wyciagow nie przysylali i nie beda - sprawdzone.
    >Bedziesz mogl byc dumny z tego, ze niepotrzebnie banku na dodatkowe koszty nie
    >narazasz. :)

    Ja akurat ich średnio lubie (raz mi pan podpadł, choć może nie do
    końca słusznie, ale wykazali się niekompetencją), więc niech się na
    koszty narażają ;).

    pzdr,
    Dentarg

  • 47. Data: 2004-10-27 07:43:48
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-27 01:20, Piotr wrote:

> [...]
    > B - ktorego nie mam zadnych danych. Jak wyglada procedura odkrecenia takiej
    Ciężko. Najpierw zapewne musisz poprosić (dosłownie poprosić), aby Twój
    bank skontaktował się z bankiem odbiorcy, a ten z kolei z odbiorcą, zeby
    odbiorca ci zwrócił kasę. Jeśli się nie zgodzi... hmm, jedyne co mi
    przychodzi do głowy to przywłqaszczenie/bezpodstawne wzbogacenie, ale to
    już nie jest ani łatwe, ani szybkie (jeśli wogóle wykonalne)

    KJ

  • 48. Data: 2004-10-27 10:09:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > przywłqaszczenie/bezpodstawne wzbogacenie, ale to
    > już nie jest ani łatwe, ani szybkie (jeśli wogóle wykonalne)

    W razie niepowodzenia można jeszcze "ścigać" bank w związku z wykonaniem
    dyspozycji przelewu, gdzie były niezgodne dane - tyle tylko, że wtedy nie
    wiadomo który z 2 banków szarpać, bo właściwie to bank odbiorcy powinien
    chyba "odbić" przelew z niezgodnymi danymi. Ciekawe, czy arbiter by się tym
    zajął?