  • 1. Data: 2009-10-17 09:43:08
    Temat: Bossa i wycenianie opcji
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Czy ktos mi moze powiedziec jak bossa wycenia opcje przy podawaniu stanu
    rachunku? Np grudniowy put 2200 jest wyceniany na 926.50 podczas gdy
    ceny w arkuszu to 835 - 1020? Ostatnia transakcja byla po 1020.
    Dzieki

  • 2. Data: 2009-10-17 09:47:26
    Temat: Re: Bossa i wycenianie opcji
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisal w wiadomosci
> [...]
    > rachunku? Np grudniowy put 2200 jest wyceniany na 926.50 podczas gdy ceny
    > w arkuszu to 835 - 1020? Ostatnia transakcja byla po 1020.

    Najprawdopodobniej wyceniaja wedlug modelu Blacka-Scholessa, czyli po prostu
    teoretycznym (!) kursem z jakiego korzysta równiez GPW (KDPW) i który jest
    jednoczesnie kursem odniesienia na kolejna sesje. Kurs rynkowy powinien byc
    zblizony do wyceny teoretycznej i tu tak jest, tylko ze jest "spreadowany".
    Dombrek