  • 1. Data: 2009-05-25 06:26:44
    Temat: Brzeziński chwali Polskę za jej politykę gospodarczą
    Od: " Skiba" <s...@g...pl>

    - Polska jest krajem udanym. W mojej ocenie sytuacja gospodarcza Polski jest
    naprawdę w pewnym sensie zdumiewająca. Polska właściwie jest w lepszej
    sytuacji, niż prawie wszystkie, a może wszystkie, kraje UE. To jest
    osiągnięcie, to nie jest przypadek, to nie jest nowy cud nad Wisłą, (...) ale
    efekt mądrej polityki gospodarczej - mówił Brzeziński.

  • 2. Data: 2009-05-25 06:38:00
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Skiba <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    ale
    > efekt mądrej polityki gospodarczej - mówił Brzeziński.

    link?

    kc

  • 3. Data: 2009-05-25 06:55:33
    Od: "Skiba" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kc <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > jest
    > ale
    >
    > link?

    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/318335,brzezi
    nski_polska_prowadzi_madra
    _polityke_gospodarcza.html

  • 4. Data: 2009-05-25 07:25:59
    Temat: Re: Brzeziński chwali Polskę za jej (zmienną) politykę gospodarczą :-)
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Skiba" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/318335,brzezi
    nski_polska_prowadzi_madra
    > _polityke_gospodarcza.html

    A czy "Polska" prowadzi mądrą politykę jak zwleka z przyjęciem EURo czy
    jak się spieszy z przyjęcieciem EURo? :-)

    Kolejne Polskie rządy nie prowadzą "ciągłej" polityki gospodarczej.
    Mamy za blisko do wyborów by tolerować aż takie "dyplomatyczne
    schlebiające ogólniki". Wynik tych wyborów (do PE) też będzie
    miał *jakiś* wpływ na politykę gospodarczą Polski - wyborca musi
    *wybrać* między opcjami.

    *Ja* uważam iż to że Polskę "znacząco omija" kryzys światowy jest
    efektem *nie przyjęcia* EURo czyli braku "sukcesu" w tym co rząd
    Tuska (PO) głosił jako swój pierwszoplanowy cel. PLN przez dewaluację
    zapewnił polskiej gospodarce poprawę konkurencyjności *względnej*
    kosztem zmniejszenia płac przeliczanych na EURo, problemów ludzi ze
    spłatą walutowych kredytów hipotecznych (za tolerowanie wzrostu których
    też ktoś odpowiada) oraz kosztem wpuszczenia przez banki w sidła opcji
    kredytowych wielu polskich przedsiębiorstw. Jak widać mamy *teraz* w
    Polsce banki które zamiast strzyc wełnę zdzierają skórę dzięki polityce
    poprzednich rządów. Warto pisać wprost których rządów, których partii i
    których konkretnie polityków.

    Po za tym żeby zaognić mamy kwestię *politycznej winy* za ustawę która
    by znacząco utrudniła "zbójeckim bankom" wciskanie opcji walutowych:
    a) Czy jest winny Prezydent Kaczyński Lech który ustawy nie podpisał?
    b) Czy winny jest rząd Donalda Tuska (PO) który "połączył" *w jednej*
    ustawie "utrudnienie" ze "gmeraniem" w uprawnienich NBP w którego
    prezes jest przyjazny "opcji prezydenta"? A jak prezydent "zrobił
    problemy" to co robiło PO? Wyłączyło ten fragment do innej ustawy?
    Ja jestem za wariantem "b" "wskazywania winnego" ale nie jestem aż takim
    idiotą by nie wiedzieć że wielu *wyborców* wskaże wariant "a".

    Każdy *wyborca* decyduje *sam za siebie i dla siebie*.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Cudze kłopoty nie przeszkadzają spać.

  • 5. Data: 2009-05-26 07:07:07
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):

    > KaĹźdy *wyborca* decyduje *sam za siebie i dla siebie*.

    No niestety, ale jak podpisujesz kartę wyborczą tylko
    krzyżykami jak pańszczyźniany chłop to to nie są żadne
    wybory. Twoją kartę z krzyżykiem można wyrzucić (stempelek
    idziesz, zamawiasz i masz), a do posumowań wyników dać
    swoje karty poskreślane gdzieś na boczku.
    Wydzie na to, że to nie ty głosowałeś tylko ONI i tak
    jak ONI sobie tego życzyli.

    W wyborach chodzi tylko o dużą frekwencję.

    Im mniej wyborców tym bardziej kontrolowalne są takie
    wybory bo to ONI zaczynają siebie nawzajem kontrolować.

    Pesel wystarczy do identfikacji wyborcy a jak jeszcze
    byłaby mozliwość zagięcia karty i złożenia jakiegoś
    bochomaza aby na oddartej i zachowanej części była
    druga połówka, to wybory zachowałyby swoją tajność
    a jednocześnie były dowód na to, że to nasz wybór.

    Co do Brzezińskiego to nie jestem taki pewien czy to
    prawda. Jak nie prawda to on i tak z naszmi oszołomami
    nie będzie się zadawał. Jest ponad tym. Jeśli udzielił
    takiego wywiadu, to chłopina chce jakoś pomóc naszym,
    pożal się boże, politykom.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2009-05-26 08:09:53
    Od: "Skiba" <s...@W...gazeta.pl>

    NKAB - <n...@W...gazeta.pl> napisał(a):

[...]

    Skoro to Twoja ocena, wyrażona na takim forum jak to tutaj, to słowa te
    nabierają ogromnego znaczenia.
    W końcu to podpisane jak byk "Andrzej", a nie jakiś chłopina Zbigniew
    Brzeziński.
    Twoje wątpliwości są zrozumiałe, gdyż ja nie jestem taki pewien, czy dla
    takiego bystrego "Andrzeja" było krzesełko na tym spotkaniu:
    diplomats.pl/files/AMDV_program_16.05.pdf

  • 7. Data: 2009-05-26 08:52:51
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Skiba" <s...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > takiego bystrego "Andrzeja" było krzesełko na tym spotkaniu:
    > diplomats.pl/files/AMDV_program_16.05.pdf

    Czy ty jesteś za tępy żeby odróżniać:
    a) to co powiedział sam Brzeziński w "wersji pełnej" (tu "nieznanej")
    b) to co z jego wypowiedzi zostało "skrócone" do wersji pod podanym
    wcześniej w wątku linkiem
    Jak odniosłem wrażenie że Brzeziński mówił krótko/ogólnikowo o
    długofalowej polityce gospodarczej (kilku rządów) a zostało to w
    "kolejnych cytowaniach" popychane w kierunku "obecny rząd obecnie
    prowadzi politykę gospodarczą którą Zbigniew Brzeziński (prawie)
    całkowicie popiera".
    c) dlaczego ja uważam że *przed wyborami *to takim "ogólnikowym
    dyplomatycznym schlebianiem" jak w punkcie "b" to można sobie cztery
    litery podetrzeć

    Polityka (gospodarcza) Polski prowadzona przez kolejne rządy RP nie była
    "spójna". Wiec można mówić że niektóre rządy nie zdołały "sknocić" tego
    co zrobiły inne rządy - co do tego pewnie będzie "szeroka zgoda". Tylko
    że bardzo poważna różnica zdań zacznie się w momencie ustalania które
    konkretnie rządy "knociły" a które "ustawiały na właściwym kursie" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Czeska ziemia - najlepsza matka chleba.

  • 8. Data: 2009-05-27 07:20:59
    Od: "NKAB -" <n...@W...gazeta.pl>

    Skiba <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > nabierają ogromnego znaczenia.
    > W końcu to podpisane jak byk "Andrzej", a nie jakiś chłopina Zbigniew

    No tak. z tym chłopiną przesadziłem bo bardzo cenię pana Zbigniewa
    Brzezińskiego.
    Ale wiemm jak to jest bo sam w tamtych czasach nieraz mimo,
    że było coś wbrew moim poglądom to musiałem się wypowiadać bardziej
    poztywnie w sprawach, które zasługiwały na totalną krytykę i stawałem się
    wtedy właśnie takim nie szkodzącym chłopiną.
    Poprostu czasami ze względu na okoliczności nie możemy mówić całej
    prawdy i lepszym wyjściem jest dyplomacja czyli krążenie wokół dziury
    tak żeby w nią nie wpaść.

    Andrzej.

  • 9. Data: 2009-05-27 15:43:18
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Skiba <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    ale
    > efekt mądrej polityki gospodarczej - mówił Brzeziński.

    brzeziński to głupek włażący w dupę władzy i czerpiący z tego tytułu kożyści
    to burak który gada to co 99% społeczeństwa chce usłyszeć usa to padaczka a
    polska to satelita usa który też jest padaczką bo w obu krajach więcej się
    konsumuje niż wytwarza to znaczy że ktoś to co konsumujemy musi wytworzyć a
    my musimy mu za to zapłacić i płacimy sprzedając swój kraj zadłużając się
    może zaczniemy sprzedawać siebie w niewolę :)
    i gdzie tu mądra polityka gospodarcza? jesteśmy nieudacznikami którzy jak
    pasożyty żerują na reszcie świata licząc na to że ci na których żerujemy nie
    upomną się o swoje
    tragedia

  • 10. Data: 2009-05-29 08:20:16
    Od: " Skiba" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    olob kowalski <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]

    Ty jesteś nieudacznikiem i wypowiadaj się tylko w swoim imieniu, palancie...