  • 31. Data: 2011-08-02 09:36:42
    Temat: Re: CHFPLN
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s5gf37h403fnqdo8a8k5uebrnncq4sd3ro@4ax.
    com...

    > Tak naprawdę nie chodzi o kurs wymiany jednej waluty na inną - z tym
    > sobie rynek poradzi, ale o podejście do gospodarowania tym, co sie ma.
    > Jedni oszczędzają i inwestują, a inni żyją na kredyt.
    > Skutki właśnie obserwujemy.

    Wspaniałym potencjalnie możliwym efektem tego co się dzieje, byłoby gdyby
    "rynki" odwróciły się od finansowania państwowych długów. Kilka
    konkretniejszych bankructw i może zapanuje ogólne przekonanie, że od
    państwowych papierów lepiej trzymać się z daleka. I siłą rzeczy rola państw
    zacznie ulegać marginalizacji. VAT 50% po prostu nie przejdzie, pozabijają
    ich. Eh, marzenia. :)

  • 32. Data: 2011-08-02 09:58:29
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 2 Aug 2011 11:36:42 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >Wspaniałym potencjalnie możliwym efektem tego co się dzieje, byłoby gdyby
    >"rynki" odwróciły się od finansowania państwowych długów. Kilka

    nie mylmy rynku (czyli wolnej, dobrowolnej wymiany między ludźmi) i
    "rynków finansowych"

    >konkretniejszych bankructw i może zapanuje ogólne przekonanie, że od
    >państwowych papierów lepiej trzymać się z daleka. I siłą rzeczy rola państw

    bardzo słuszne przekonanie.
    Bo póki co wiara w spłatę długów państwowych większości krajów jest
    jak wiara w zapewnienia alkoholika, który nie ma zamiaru się leczyć,
    że "to już ostatni kieliszek".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 33. Data: 2011-08-02 16:17:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 1 Aug 2011 16:04:30 +0200, w <j16a61$r1b$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, "MarekZ"
    <b...@a...w.pl> napisał(-a):

    > Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną
    > górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
    > tygodniach?

    A kto im przewalutuje? :)

  • 34. Data: 2011-08-02 16:58:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > A kto im przewalutuje? :)

    A czemu mieliby im nie przewalutować (o ile spełnią warunki na zdolność i
    zabezpieczenie)? Dla banku to żaden problem zabezpieczyć się pochodnymi,
    gdyby spodziewały się gwałtownych spadków.

    Dziś przebiliśmy chwilowo 3,70. Pora chyba powoli składać ewentualne
    wnioski.

  • 35. Data: 2011-08-03 06:23:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 02 Aug 2011 18:58:22 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Dziś przebiliśmy chwilowo 3,70. Pora chyba powoli składać ewentualne
    > wnioski.

    No ciekawe do ilu dojdzie, bo równie dobrze za jakiś czas możemy zobaczyć
    i 4-kę z przodu.

    --
    xbartx

  • 36. Data: 2011-08-03 07:03:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > No ciekawe do ilu dojdzie, bo równie dobrze za jakiś czas możemy zobaczyć
    > i 4-kę z przodu.

    Zobaczymy, dziś będzie interwencja SNB zapewne.

  • 37. Data: 2011-08-03 09:00:24
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> wrote on 2011-08-03_9:03
    > Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:j1apgj$egc$...@i...gazeta.pl...

    > Zobaczymy, dziś będzie interwencja SNB zapewne.

    Była i w kwadrans franek spadł o 10 groszy.

    witrak()

  • 38. Data: 2011-08-04 20:20:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup

    > Była i w kwadrans franek spadł o 10 groszy.

    Jutro pewnie przebije z wykopem 3,80.

  • 39. Data: 2011-08-08 20:23:45
    Od: Mindek <m...@g...com>

    ostrożnie z tym przewalutowaniem, wydaje się, że CHF jest w dłuuugim
    trendzie wzrostowym. Kto wie czy za 10 lat EURCHF nie będzie chodził
    0.5 (zakładam, że wejdziemy do eurolandu)a jak do tego stopy
    procentowe będą porównywalne to nikt na tym nie zarobi/zaoszczędzi.
    Zerknijcie na jena, ten rośnie od lat i nic(stopy zerowe a on rośnie),
    tutaj może być podobnie.

    zerknijcie na tę analizę instytutu: http://www.sobieski.org.pl/news.php?id=756

  • 40. Data: 2011-08-09 05:19:02
    Od: Mindek <m...@g...com>

    On 1 Sie, 23:59, "george" <g...@v...pl> wrote:
    > "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message

    .pl...

    > no to ja niestety nie  mam pół bańki na "wyczucie" :).
    > Ale z tą panią trzeba iść vabank jak śpiewał jacek chmielnik [']
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=f02rHCQrIHE
    >
    > george

    mimo tych poziomów chfpln radziłbym 5 razy zastanowić się nad kredytem
    w chf. W długoterminowym horyzoncie CHF jest w trendzie wzrostowym.
    Nie będzie dla mnie zaskoczeniem, jeżeli za 10-15 lat kurs eurchf
    będzie kwotowany na poziomie 0.5(zakładam, że wejdziemy do eurolandu).
    Kto wtedy zarobi na takim kredycie? A jak stopy się wyrównają to już
    nawet nie będzie opłacalności w krótkim terminie. Gospodarka
    Szwajcarii może jest mała, ale za to trzyma się mocno. Niby mocny CHF
    osłabi eksport, ale to trochę życzeniowa postawa, od lat mają nadwyżkę
    handlową o czym my możemy tylko marzyć a PLN różnie lata w tym
    okresie. Zerknijcie na eksport Japonii, tam mimo wysokiego Jena wciąż
    mają nadwyżkę handlową(nawet teraz 6 miesięcy po katastrofie z
    najmocniejszym jenem), tutaj może być podobnie.

    Mała analiza: http://www.sobieski.org.pl/news.php?id=756