  • 1. Data: 2009-01-30 20:09:21
    Temat: CHFPLN puka o 3 zl
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    ladnie na wykresie to wyglada jakby pukal i nikt nie odpowiada.

  • 2. Data: 2009-01-31 03:47:42
    Temat: Re: CHFPLN puka o 3 zl
    Od: "Eizoman" <e...@v...pl>

    > ladnie na wykresie to wyglada jakby pukal i nikt nie odpowiada.

    prognoza astrologow mówi że kurs usdpln do kwietnia będzie rósł.
    Czyżby to znaczyło że do tego czasu wykres chfpln również będzie wznoszący?
    A może jednak odwrócą sie tendencje i pomimo tego ze pln bedzie sie oslabial do
    usd to moze chf bedzie jeszcze slabsze wzgl dolara?

    Co sądzicie?

  • 3. Data: 2009-01-31 09:27:12
    Od: "dejwidziu" <d...@w...pl>

    Wg. mnie poziom 3 - 3.10zł będzie stanowić swoisty opór psychologiczny
    jednak przychylam sie że w tym roku padnie rekord Franka....i okolice 3,50
    bardzo możliwe.

  • 4. Data: 2009-01-31 10:55:37
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "dejwidziu" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wg. mnie poziom 3 - 3.10zł będzie stanowić swoisty opór psychologiczny
    > jednak przychylam sie że w tym roku padnie rekord Franka....i okolice 3,50
    > bardzo możliwe.

    Dalsze oslabianie zlotowki to juz dymanie balona. Import (elektronika,
    samochody) stanie sie bardzo drogi w stosunku do pensji i Polacy raczej nie
    zgodzą sie juz pracowac za miskę ryżu. Szczegolnie emigranci mamieni wizją
    Eldorado, ktorzy dopiero co wrocili pol roku temu i zobaczyli ten burdel,
    bedą wiac spowrotem na wyspy czy gdzie tam aż miło, bo mają już tam kontakty
    i swoje miejsce. Szczegolnie dużą emigrację mogą teraz wywołac Polacy,
    ktorzy dali sie nabic w butelkę dozywotnimi kredytami we frankach. Nie mając
    wiekszego wyboru będą musieli wyjezdzac, bo w Polsce ze slabymi złotówkami
    nie zarobią na waciki. W efekcie wywola to falę emigracji podobną do tej
    sprzed kilku lat, ponowne presje płacowe w Polsce i umocnienie złotówki. I
    nie widze w emigracji nic złego, wszystkim to w koncu wychodzi na dobre,
    chociaz to smutne ze nie ma dla wszystkich miejsca w tym kraju.
    V.

  • 5. Data: 2009-01-31 10:59:06
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wg. mnie poziom 3 - 3.10zł będzie stanowić swoisty opór psychologiczny
    > jednak przychylam sie że w tym roku padnie rekord Franka....i okolice 3,50

    wszystko jest mozliwe, tylko warto pochylic sie nad dlugiem krajowym. Wzrost
    kursu daje spore straty w budzecie. Narazie szukaja 17 jak wskoczy jeszcze
    wyzej beda musieli szukac kolejnych wysokich liczb. A to bedzie sie
    przekladalo na wieksze obciazenia ludkow.
    Zamknie sie petla czasoprzestrzenna z ktorej bedzie ciezko wyjsc, zwekszajac
    szara strefe oraz brak konsumcji rynku wew. , a tego raczej z zewn. nikt nie
    lubi.
    Trzeba jeszcze miec na uwadze nastroje spoleczne. Ci ktorzy bede zarabiac
    min pensje naostrza widelce i pojda pod sejm. Moze tez z tych wzgledow
    skladka zdrowotna ma sie podniesc. Tusk mowil ze ich zadaniem ma byc
    wyprzedzanie zlych skutkow kryzysu.
    Kolejna sprawa to juz kredyty w CHF, EUR, USD. Klasa powidzmy srednia
    zacznie rowniez ciac koszty, jestem tego przykladem, to skutkuje jeszcze
    mmniejsze krecenie mlyna w RP.
    Narazie ludziki beda ciac koszty na pradzie, gazie (ta zima troche doskwiera
    :-(, wodzie, i zarciu. Zoobowiazania tez beda wplywac w ostatnich terminach
    lub po monitach, bo przeciez niskie stopy daja mniejsze odsetki.
    Ograniczanie konsumpcji tez juz ma miejsce czyli produkty Tesco, TIP etc
    beda wyszarpywane juz z tirow.
    W skarajnych przypadkach ludziki nie beda wogole placic gdyz wazniejsze jest
    zarcie niz rachunek za prad czy gaz.
    Czyli cos w tym bedzie ze waluty za wysoko juz podskoczyc nie moga.

  • 6. Data: 2009-01-31 11:03:29
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Kudlaty wrote:

> [...]
    > jeszcze wyzej beda musieli szukac kolejnych wysokich liczb.  A to bedzie
    > sie przekladalo na wieksze obciazenia ludkow.

    A jak Ci to wyszlo ? Jak polaczyles kurs i te 17mld ?

    BTW. wysoki kurs = lepszy rate na dotacje z UE, a to kupa bonusowej kasy.

    --
    in

  • 7. Data: 2009-01-31 11:28:24
    Od: Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu>

    ja nie znam sie na walutach. Powiedzcie raczej dlaczego rosnie CHF

  • 8. Data: 2009-01-31 11:42:35
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jak Ci to wyszlo ? Jak polaczyles kurs i te 17mld ?
    >

    > BTW. wysoki kurs = lepszy rate na dotacje z UE, a to kupa bonusowej kasy.

    a wiesz ze RP teraz placi wiecej niz otrzymuje.
    te 17 wyszlo im nie mi , z tego ze ostatnio ktos w CNBC mowil ze
    zoobowiazania liczyli po 3,2 za EUR a teraz jest po 4,47

    w miare dobra tabelka
    http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/program
    y_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/na_strone_5
    6_mies_czlonkostwa.pdf
    http://www.mf.gov.pl/_files_/unia_europejska/program
    y_i_fundusze_ue/przeplywy_finansowe/2008/na_strone_g
    rudzien_08.pdf

    Raczej to on by nie cieli kosztow gdyby nie musieli. Podatkow nie moga
    podnisc bo trzeba je uchwalic a to daje opoznienie legislacyjne.
    Najszybciej jest ciac koszty rzeczowe (nadmieniam ze kosztami rzeczowymi tez
    sa etaty)

  • 9. Data: 2009-01-31 11:46:28
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i umocnienie złotówki. I nie widze w emigracji nic złego, wszystkim to w
    > koncu wychodzi na dobre, chociaz to smutne ze nie ma dla wszystkich

    ładnie napisane, mam nadzieje ze los nie wskaze mnie na tulaczke. Gdy
    ostanio wybieralem prace postanowilem ze to ostatnia moja praca w RP.
    A mialem do syspozycji
    - niemcy
    - irlandie
    - anglie
    - szwecje
    - polske
    Z checi pozostania blizej swoim pobratyncom wybralem ostatnia opcje.

  • 10. Data: 2009-01-31 13:54:18
    Od: " bamaw" <b...@g...pl>

    Kudlaty <t...@n...onet.pl> napisał(a):

    > ladnie na wykresie to wyglada jakby pukal i nikt nie odpowiada.

    To kiedy bedzie dobry czas na kredyt w tej walucie???