  • 1. Data: 2009-01-31 08:15:57
    Temat: Odnośnie wypowiedzi 0xCA - Rozmowy kontrolowane.
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Odnośnie wypowiedzi kolegi 0xCa
    news:gm0ii4$o7e$1@nemesis.news.neostrada.pl

    "[...] Po pierwsze, nie ma ustawy, która by coś takiego nakazywała.
    [...]"...

    Chciałem podzielić się z kolegami grupowiczami moją korespondencją z jak to
    powiedziano parę postów niżej "gostka o wyraźnych cechach paranoika". ?.

    [...]
    > W służbie bezpieczeństwa
    > http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=643
    >
    > "[...] Warto przypomnieć, że w Polsce rejestrowane są nie tylko
    > wszystkie rozmowy z telefonów komórkowych, ale utrwalana jest
    > również ich treść [...]".
    >
    > Ma Pan na to jekieś dowody, i czy jest to możliwe technicznie ?.
    [...]

    [...]
    Proszę przeczytac sobie ustawę Prawo telekomunikacyjne. Technicznie
    jest to mozliwe, a najloepszym tego dowodem jest to, ze firmy
    telekomunikacyjne to od lat robią i w ubiegłym roku na prośbę jednej z
    nich napisałem list do ministra Grabarczyka , żeby państwo refundowało
    im ponoszone na to koszty, bo im to nie jest potrzebne, tzn. to
    rejestrowanie i archiwizowanie rejestracji rozmów, tylko rządowi.
    [...]

    [...]
    > Czy tu chodzi o tą ustawę ?.
    > http://hydrus.et.put.poznan.pl/~jkubasik/POMOCE/D200
    41800Lj-2007-03.pdf

    > (Bardzo bym prosił o orientacyjną podpoweidź w którym rozdziałe
    > szukać - zanim to wszystko wydrukuję-przeczytam minie pewnie ze dwa
    > tygodnie, a szkoda tak cennego czasu....) ...
    [...]

    [...]
    Szanowny Panie!
    Tak jest, a konkretnie - o art. 179. Pozdrawiam.
    [...]

    http://hydrus.et.put.poznan.pl/~jkubasik/POMOCE/D200
    41800Lj-2007-03.pdf

    [...]
    Art. 179.
    1. Przedsiębiorcy telekomunikacyjni są obowiązani do wykonywania zadań i
    obowiązkówna rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i
    porządku publicznego w zakresie i na warunkach określonych w niniejszej
    ustawie i w przepisach odrębnych.

    2. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do wykonywania zadań i
    obowiązków w zakresie przygotowania i utrzymywania wskazanych elementów
    sieci telekomunikacyjnych dla zapewnienia telekomunikacji na potrzeby
    systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym, w tym obroną państwa,
    realizowanych na zasadach określonych w planach, decyzjach lub umowach
    zawartych między przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi a uprawnionymi
    podmiotami.

    3. Zadania i obowiązki, o których mowa w ust. 1, dotyczą zapewnienia na
    koszt przedsiębiorcy telekomunikacyjnego:

    1) w szczególności technicznych i organizacyjnych warunków jednoczesnego i
    wzajemnie niezależnego:

    a) dostępu do wskazywanych treści przekazów telekomunikacyjnych i
    posiadanych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego danych, o których mowa
    w ust. 9, art. 159 ust. 1 i art. 161, danych związanych ze świadczoną usługą
    telekomunikacyjną,

    b) utrwalania treści i danych, o których mowa w lit. a

    CKancelaria Sejmu s. 92/124

    2007-03-19

    - przez uprawnione jednostki organizacyjne podległe Ministrowi Obrony
    Narodowej lub przez niego nadzorowane, uprawnione organy i jednostki
    organizacyjne nadzorowane lub podległe ministrowi właściwemu do spraw
    wewnętrznych, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz
    Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi Agencji Wywiadu i
    Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego;

    2) utrwalania treści i danych, o których mowa w pkt 1 lit. a, na rzecz sądu
    lub

    prokuratora.

    4. Dostęp, o którym mowa w ust. 3, może być realizowany także za pomocą
    interfejsów, na zasadach określonych w porozumieniach zawartych przez
    uprawnione podmioty z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi za zgodą:
    Ministra Sprawiedliwości, Ministra Obrony Narodowej, ministra właściwego do
    spraw wewnętrznych, ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Szefa
    Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Agencji Wywiadu, Szefa
    Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zgodnie z ich właściwością. Porozumienie
    może określać także współudział stron w kosztach zastosowania interfejsów.

    5. Przedsiębiorca telekomunikacyjny zapewnia wykonanie zadań i obowiązków, o
    których mowa w ust. 3, począwszy od dnia rozpoczęcia działalności
    telekomunikacyjnej.

    6. Prezes UKE w szczególnie uzasadnionych przypadkach może, na wniosek
    zainteresowanego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, odroczyć termin
    wykonywania zadań i obowiązków, o których mowa w ust. 3.

    7. Przedsiębiorca telekomunikacyjny, który wykonuje działalność
    telekomunikacyjną za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej innego
    przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, może zlecić temu przedsiębiorcy
    wykonywanie zadań i obowiązków, o których mowa w ust. 3. Zlecenie
    wykonywania zadań i obowiązków nie zwalnia zlecającego z odpowiedzialności
    za ich właściwą realizację.

    8. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do wskazania Prezesowi
    UKE w terminie 60 dni od dnia wejścia w życie ustawy lub z dniem rozpoczęcia
    świadczenia usług telekomunikacyjnych:

    1) jednostki organizacyjnej lub osoby mającej siedzibę lub miejsce
    zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, spełniającej wymagania
    określone odrębnymi przepisami, uprawnionej do reprezentowania
    przedsiębiorcy w sprawach związanych z wykonywaniem zadań i obowiązków, o
    których mowa w ust. 3;

    2) przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, który będzie w jego imieniu
    realizował zadania i obowiązki, o których mowa w ust. 3.

    9. Przedsiębiorca telekomunikacyjny świadczący publicznie dostępne usługi
    telekomunikacyjne jest obowiązany prowadzić elektroniczny wykaz abonentów,
    użytkowników lub zakończeń sieci, uwzględniając w nim dane uzyskiwane przy
    zawarciu umowy.

    10. Prezes UKE przekazuje niezwłocznie informacje, o których mowa w ust. 8,
    Ministrowi Sprawiedliwości, Ministrowi Obrony Narodowej, ministrowi
    właściwemu do spraw wewnętrznych, ministrowi właściwemu do spraw finansów
    publicznych oraz Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefowi
    Agencji Wywiadu i Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

    CKancelaria Sejmu s. 93/124

    2007-03-19

    11. Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest obowiązany do zapewnienia
    wykonywania zadań i obowiązków, o których mowa w ust. 3, z chwilą
    rozpoczęcia świadczenia nowej usługi telekomunikacyjnej.

    [...]

    Dr.Endriu

  • 2. Data: 2009-01-31 09:42:20
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Dr.Endriu pisze:
> [...]
    > im ponoszone na to koszty, bo im to nie jest potrzebne, tzn. to
    > rejestrowanie i archiwizowanie rejestracji rozmów, tylko rządowi.

    ciach

    formalnie: brak rozporzadzen... wiec dokladnie nie wiadomo co ma byc
    archiwizowane.
    technicznie: mozliwe i to bez wiekszego problemu.
    praktycznie: po za duzymi telekomami niek tego nie robi;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 3. Data: 2009-01-31 11:24:00
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    > archiwizowane.
    > technicznie: mozliwe i to bez wiekszego problemu.
    > praktycznie: po za duzymi telekomami niek tego nie robi;)

    Po pierwsze jest to technicznie niewykonalne... po drugie prawo tego
    zabrania... i tyle w tym temacie... a w dysputy dlaczego tak jest wdawał się
    nie będę, bo nie można z dyskusjami schodzic poniżej pewnego poziomu, można
    tylko napomknąc chocby o gigantycznych kosztach takiego przedsięwzięcia, które
    nie wiadomo kto miałby ponosic, o zapewnieniu odpowiedniej ochrony i
    bezpieczeństwa takich danych itp... to że takie bzdury wypisuje przedstawiciel
    wolnego słowa, nieco tylko ukierunkowanego i podrasowanego przez swoich
    patronów he he, to jest zrozumiałe i wybaczalne, bo gościu z tego żyje i bierze
    za to kasę, ale jak takie bzdury wypisują kolesie, którzy aspirują do miana
    inteligentów, jest to zdziebko osłabiające...

  • 4. Data: 2009-01-31 11:58:33
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > po drugie prawo tego zabrania...

    Nie no Viper ... po raz drugi zaczynasz grać w chuja....
    Pytam cię po raz kolejmy - gdzie te encykliki które miałeś znaleźć....?
    P.S. Znajdź mi je tak samo, jak XXL niech znajdzie tą 5-kę elitoa. Ineczej w
    moich oczach XXL i Viper wedle słów Sienkiewicza:

    "...Odtąd kto zechce powiedzieć: kiep, to może mówić: XXL i Viper. - I co
    prawda niewielu znajdzie, którzy by mu chcieli negować "

    Dr.Endriu

  • 5. Data: 2009-01-31 12:55:50
    Od: "viper" <v...@o...pl>

> [...]
    >
    > "...Odtąd kto zechce powiedzieć: kiep, to może mówić: XXL i Viper. - I co
    > prawda niewielu znajdzie, którzy by mu chcieli negować "

    Endriu, matole mój ulubiony... po pierwsze wali mnie dokładnie kim jestem w
    twoich oczach... poza tym wieczorkiem wyjeżdżam na narty i mam to w dupie, ale
    na takie bucowate posty zazwyczaj odpowiadam, więc co mi tam... odnośnie
    encyklik to Barbara już ci napisała, ale widocznie do twojej małej główki nie
    dotarło... otóż nie mogło się to znaleźc w encyklice, a dlaczego to sobie
    odpowiedz sam... jak dowiesz się co to jest encyklika, to odpowiesz sobie na to
    pytanie... sądząc z klimatu twoich postów edukację zakończyłeś bardzo wcześnie,
    a ja nie mam zamiaru uzupełniac luk w twoim wykształceniu... podpowiem tylko że
    wystarczy przeczytac jakąś książkę Ojca Świętego, chociażby ostatnią i wtedy
    będziesz miał pełną jasnośc we w tym pakecie tematów... wiem, wiem, ty czytasz
    tylko pana M... można i tak, szkoda tylko że uważasz że to zastąpi myślenie...
    zwłaszcza że jest to gostek o lotności kowadła... i dodam tylko że zaczynasz
    powoli byc wkurzający... to że zachwaszczasz tę grupę to pies cię drapał, ale
    to że zaczynasz byc chamowaty to zaczyna drażnic... twój idol Korwin Myszka
    Mikke też próbuje nadrobic chamstwem kompletny brak treści i sensu... kiedyś na
    niego głosowałem, ale teraz mi po prostu za niego wstyd... szczególnie od czasu
    gdy zawieźli go na pogotowie z raną po nożu i powiedział że to efekt
    nieporozumienia towarzyskiego... zaczynasz koleś przekraczac cienką linię,
    powoli z oszołoma stajesz się fanatykiem... to bardzo źle rokuje...

  • 6. Data: 2009-01-31 13:15:06
    Od: 0xCA <s...@s...com>

    Dr.Endriu wrote:
    > Odno?nie wypowiedzi kolegi 0xCa

    Skoro mnie wywołano do tablicy... Taki mały prolog, który może być
    podsumowaniem wszystkiego:

    Firmy telekomunikacyjne mają ustawowy obowiązek podsłuchiwania, na
    _WNIOSEK_ uprawnionego organu (sąd, prokurator), _KONKRETNEJ_ osoby.
    Twierdzenie, że nagrywane jest wszystko jest po prostu wybitnie głupie.

    Konstytucja RP w art. 47 gwarantuje prawo do ochrony prawnej życia
    prywatnego, w art. 49 stanowi, że ograniczenie wolności i ochrony
    tajemnicy komunikowania może nastąpić jedynie w przypadkach określonych
    w ustawie i w sposób w niej określony. Korzystając z prawa do
    prywatności jednostka musi mieć możliwość nieskrępowanego nawiązywania
    kontaktów z innymi ludźmi, według swojego wyboru oraz możliwość
    decydowania o zakresie ujawniania dotyczących jej informacji.

    Przepraszam, ale czy Michałkiewicz nie zna konstytucji RP?

    > Prosze^ przeczytac sobie ustawe^ Prawo telekomunikacyjne. Technicznie
    > jest to mozliwe, a najloepszym tego dowodem jest to, ze firmy
    > telekomunikacyjne to od lat robi? i w ubieg^(3)ym roku na pro?be^ jednej z
    > nich napisa^(3)em list do ministra Grabarczyka , ?eby pan~stwo refundowa^(3)o
    > im ponoszone na to koszty, bo im to nie jest potrzebne, tzn. to
    > rejestrowanie i archiwizowanie rejestracji rozmów, tylko rz?dowi.

    Firmy telekomunikacyjne na podstawie ustawy zmuszone są zapewnić środki
    do podsłuchu, m.in. pracowników z uprawnieniami do dostępu do informacji
    niejawnych, urządzenia do podsłuchu (konkretnych linii, nie 38 milionów
    linii) i osobnego pomieszczenia do tego celu. Wszystko to na swój koszt,
    jednak w przypadku dużych i średnich operatorów nie są to wcale ogromne
    koszty. Jeśli Michałkiewicz pisał wniosek, a gówno wie o tej ustawie to
    kolejne brawa dla tego idioty. :) Sorry, ale inaczej tego nazwać nie można.

    Na podstawie konkretnego wniosku, operator zaczyna podsłuch danej linii
    i prowadzi go przez czas który jest ustalony we wniosku. Czas trwania
    jest ściśle określony.

    Nie cytuje zacytowanych ustaw, bo nie ma w nich nic o nagrywaniu
    WSZYSTKICH rozmów telefonicznych, a jedynie jest to ustawa uprawniająca
    odpowiednie organy do zarządzenia podsłuchu telekomunikacyjnego. To
    jakaś nowa taktyka wkleić pare artykułów ustawy, której się nie rozumie?

    Jak to wygląda w innych krajach? Vodafone dostał jakiś czas temu karę 76
    milionów euro za brak ochrony swojej sieci przed osobami, które
    nielegalnie podsłuchiwały abonentów. We wszystkich krajach europejskich,
    zgodę na podsłuchiwanie rozmów musi wydać niezawisły sąd. W USA jest tak
    samo.

    DLACZEGO TO TECHNICZNIE NIEWYKONALNE?

    1. Ilość danych - jak ktoś obliczył, byłoby to kilka TB dziennie.
    Przyjmując, że będzie potrzebne 2TB dziennie to przez 6 miesięcy
    zgromadzimy 360TB danych. To nie jest mała liczba.
    2. Skala - przeprogramowanie tysięcy central i nadajników w całym kraju
    przez wszystkich operatorów telekomunikacyjnych.
    3. Rozproszenie i przepustowość - dzwoniąc do kolegi, który mieszka w
    zasięgu tej samej centrali lub nadajnika, rozmowa nie jest transmitowana
    dalej. Żeby wszystkie rozmowy z każdej centrali/nadajnika były
    transmitowane do centralnego punktu archiwizowania danych naprawdę będą
    potrzebne spore łącza. Tak spore, że będzie to gigantyczny wydatek.

    Pozatym, czy Pan od kół w samochodzie się przedstawił? Dzwonił z
    domowego telefonu? Po co komu tony danych, które na nic się nie przydadzą?

    Michałkiewiczowi mogę zadedykować tylko "idiotów nie sieją, sami się
    rodzą". U nas każdy musi być mądrzejszy od innych, nie ważne, że się na
    czymś nie zna.

    0xCA
    (jeszcze do niedawna wieloletni pracownik z branży telekomunikacji)

  • 7. Data: 2009-01-31 13:17:36
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Endriu, matole mój ulubiony...

    Widze że Sienkiwiecza to ty nie cytujesz drogi Viperze..... Nieważne dla
    świętego spokoju nie odpowiem ci następnym chamem czy tam bucem.....

> [...]
    > wtedy
    > będziesz miał pełną jasnośc we w tym pakecie tematów...

    Mówisz o tej ?
    http://ksiazki.wp.pl/wiadomosci/id,29558,wiadomosc.h
    tml

    Chętnie przezcytam.... Ale jak nie będzie tam nic o naganianiu na unię przez
    papieża ...

> [...]
    > kiedyś na
    > niego głosowałem, ale teraz mi po prostu za niego wstyd...

    Korwin Mikke to osobna historia.... I powiem ci szczerze że dziwi mnie tylko
    jedno - dlaczego Kaczory go do studia nie wpuściły ...
    http://pl.youtube.com/watch?v=7-abGUMRzdg

    skoro po każdej jego wypowiedzi gościu traci procenty poparcia, na które
    ciężko pracują doły partyjne....

    > szczególnie od czasu gdy zawieźli go na pogotowie z raną po nożu i
    > powiedział że to efekt
    > nieporozumienia towarzyskiego...

    Tak dla ciekawostki zaznaczam zę w Mysłowicach Osyra po pchnięciu nożem
    wygrał wybory (o czym zresztą było głośno na całą Polskę) ....
    http://www.wprost.pl/ar/141740/

    ale to możliwe było tylko w "czerwonych" Mysłowicach....

    Dr.Endriu

  • 8. Data: 2009-01-31 14:07:08
    Od: "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > 0xCA
    > (jeszcze do niedawna wieloletni pracownik z branży telekomunikacji)

    Czyli mam rzoumieć że obowiązek nagrywania rozmów w ustawie o nazwie "Prawo
    telekomunikacyjne" wg ciebie jest po prostu pustym zapisem przez żadnego
    operatora nie realizowanym ?.

    Dr.Endriu

  • 9. Data: 2009-01-31 15:21:46
    Temat: Re: Odno?nie wypowiedzi 0xCA - Rozmowy kontrolowane.
    Od: 0xCA <s...@s...com>

    Dr.Endriu wrote:

    > Czyli mam rzoumie? ?e obowi?zek nagrywania rozmów w ustawie o nazwie "Prawo
    > telekomunikacyjne" wg ciebie jest po prostu pustym zapisem przez ?adnego
    > operatora nie realizowanym ?

    A gdzie ty w ustawie widzisz obowiązek nagrywania _WSZYSTKICH_ rozmów?

    Przecież sprecyzowałem, że nagrywanie rozmów jest - na konkretne
    zlecenie sądu/prokuratora, ale konkretnej linii i przez określony czas.

    0xCA

    PS. Ustaw sobie encoding, bo widać tylko krzaki.

  • 10. Data: 2009-01-31 15:36:51
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    viper pisze:

> [...]
    > za to kasę, ale jak takie bzdury wypisują kolesie, którzy aspirują do miana
    > inteligentów, jest to zdziebko osłabiające...

    to ze Tobie wydaje sie to niewykonalne to nie znaczy ze nie mozna tego
    zrobic ;)...

    historia zna wiele takich przypadkow;)

    ja w przeciwienstwie do Ciebie wiem ze jest to technicznie wykonalne i
    nie pociaga to za soba niewiadomoile kasy;)

    pozdrawiam
    SlawcioD