  • 11. Data: 2005-07-04 15:28:01
    Temat: Re: jak rozpoznać stan przedzawałowy banku komercyjnego?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > który nie zna sytuacji BK24, a jedynie wypowiadał się ogólnie,
    > po czym można rozpoznać agonię banku

    Khem - a nie liczac Staropolskiego (bo jego sytuacja byla dosc specyficzna)
    to kiedy ostatni raz zanotowales te problemy?
    Nadzor Bankowy przez ten czas sporo sie nauczyl i jesli bank ma problemy -
    to idzie zarzad komisaryczny, albo inne banki robia zrzutke.
    Ostatnio SP Lukasiewicz ratowal dwa banki, teraz Czarnecki tez "ratuje".
    Czyli bierze pozyczke oprocentowana bardzo nisko i sie zajmuje
    trestrukturyzacja zadluzenia danej instytucji.

    A pisanie o problemach finansowych KB jest dosc... no powiedzmy ze ciekawe
    :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 12. Data: 2005-07-04 15:56:40
    Od: a...@o...pl

    > Nadzor Bankowy przez ten czas sporo sie nauczyl i jesli bank ma problemy -
    > to idzie zarzad komisaryczny, albo inne banki robia zrzutke.

    a zarząd komisaryczny idzie w parze z zawieszeniem działalności banku oraz z
    niewypłacaniem powierzonych bankowi środków. Znam to np. z Banku (Niedo)Rozwoju
    Rolnictwa, w którym pracowałem, gdy pod koniec lutego 1995 prezes NBP o bardzo
    nieprzyzwoitych inicjałach HaGieWu ogłosiła zawieszenie działalności.

    Tamten bank BRR jakoś uratowano (co było sprawą badaną później przez UOP),
    wielu spółdzielczym pozwolono poupadać. Nawiasem mówiąc, w RolBanku panował taki
    burdel, że nawet nie wiedziano jakie mamy pasywa a jakie aktywa, bo działały
    jednocześnie dwa systemy komputerowe i każdy podawał co innego, a na papierze
    figurowało jeszcze co innego. Bank Śląski chciał nas przejąć, ale zrezygnował,
    bo nie wiedział co przejmuje. Bank Zachodni nas przejął i uratował od upadłości

    pozdr
    Sebastian

  • 13. Data: 2005-07-04 16:03:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Banku (Niedo)Rozwoju Rolnictwa, w którym pracowałem, gdy pod koniec
    > lutego 1995 prezes NBP o bardzo nieprzyzwoitych inicjałach HaGieWu

    No ale kiedy to bylo???
    Nie zapominajmy ile liczy historia sektora bankowego. Wtedy to sie wszyscy
    uczyli itp.
    Obecnie podobne przypadki sa praktycznie bez szans (ostali sie jedynie
    najwieksi praktycznie ;)

> [...]
    > jeszcze co innego. Bank Śląski chciał nas przejąć, ale zrezygnował,
    > bo nie wiedział co przejmuje. Bank Zachodni nas przejął i uratował od

    Czyli klienci nie stracili - i o to chodzi.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 14. Data: 2005-07-04 20:08:16
    Od: a...@o...pl

    > Czyli klienci nie stracili - i o to chodzi.

    nie do końca. Proponowano klientom zawieranie "dobrowolnych" aneksów do umowy o
    lokatę, w których zgadzali się na obniżenie oprocentowania lokaty. Szantażowano,
    że jeśli się nie zgodzą wszyscy albo conajmniej zdecydowana wiekszość, to bank
    upadnie i nic nie odzyskają. I ludzie z ciężkim sercem podpisywali mamrocząc, że
    woleliby się zadać ze złodziejami niż z takim bankiem. Nazwa skrócona banku też
    nie kojarzyła im się z bankiem rolniczym (rolbank) ale z oszukiwaniem klientów.
    Wkłady odzyskali, ale z prawie 2 lub 3 letnim opóźnieniem i mniejszymi odsetkami

    Oczywiście najlepiej wyszli ci, którzy aneksów nie podpisali: pierwszego dnia
    po wznowieniu działalności banku natychmiast wypłacili wszystkie oszczędności
    wraz z pełnymi odsetkami. Ci co się zgodzili na aneks, pluli sobie w brodę.

    to było dawno, ale niestety to prawda

    i nie jest to chyba najlepszy przykład dbałości o interesy klientów banku

    pozdr
    Sebastian