eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Citi] Miejska Karta Debetowa[Citi] Miejska Karta Debetowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!weretis.net!feeder3.news.w
    eretis.net!news.solani.org!not-for-mail
    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [Citi] Miejska Karta Debetowa
    Date: Thu, 04 Nov 2010 21:48:36 +0100
    Organization: solani.org
    Lines: 66
    Message-ID: <8...@a...kjonca>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: solani.org 1288903742 28112
    eJwFwQkBwDAIA0BL40upHErAv4TdhUHQxxHw2NjrbiH7dIx3qjT381IuiEutmp7VfIfS08kfKiMSUw==
    (4 Nov 2010 20:49:02 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...solani.org
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Nov 2010 20:49:02 +0000 (UTC)
    X-User-ID: eJwNwoENwDAIA7CXYJBAz6GR+P+EVTaCTlUSTOzTmLIsYpSy6ZFwvvA93rdlMY/bXTI6/AcODB
    Bi
    Cancel-Lock: sha1:w8hljqs7fTFjL2XBNzGdAV9zixg= sha1:xMWv7PS8btaO2sdY5mDzEA2bu0k=
    User-Agent: Gnus/5.13 (Gnus v5.13) Emacs/23.2 (gnu/linux)
    X-NNTP-Posting-Host: eJwNyEkBwDAIBEBLXAtEDpDgX0I7z4E6+4Q53LDYzSuTQ25eo0Kmi2web7q0eYB4
    7390UHBySu2ppxktXEwfRWgUxQ==
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:539393
    [ ukryj nagłówki ]


    Jako, że akurat kończył mi się bilet miejski (3-XI) stwierdziłem, że
    może sobie sprawię to cudo.

    Krótko: wszystko działa, jeśli ktoś nie lubi czytać długich epistoł może
    sobie darować dalej :)

    I. ZAŁOŻENIE KONTA
    Jako, że strona citi była dla mnie dość nieczytelna, wypełniłem wniosek
    o CitiDirect, naiwnie sądząc, że gdzieś we wniosku będzie opcja, że chcę
    kartę "miejską". Nie było. Wtedy dopiero wypełniłem wniosek widoczny
    pod http://www.online.citibank.pl/retail/landing/miejska
    _karta_citibank/
    Telefon kontaktowy miałem po ok pół godzinie, natomiast pani gdy
    zobaczyła, że już jest wniosek o konto, stwierdziła, że najlepiej będzie
    doprowadzić proces zakładania konta do końca, a później wymienić
    kartę. Miałem niejakie wątpliwości czy w świetle
    http://www.online.citibank.pl/retail/landing/miejska
    _karta_citibank/files/regulamin_miejska_karta_debeto
    wa.pdf?a=1288898930640
    (pkt.2) będzie to możliwe, ale zaryzykowałem.
    Po niejakich perturbacjach (z mojej winy, żeby nie było) przyjechał do
    mnie bardzo ładny "przedstawiciel bankowy"[1] ;) i dał mi do podpisania
    umowę (tu citi ma minus: nie znalazłem szablonu umowy, żeby się można
    było z nim zapoznać wcześniej; drugi minus za to, że zabierają oba
    podpisane egzemplarze). Tego samego dnia dostałem telefon, że dokumenty
    są w banku i żebym czekał na debetówkę.


    II. KARTA
    Po otrzymaniu debetówki i aktwowaniu sobie citionline zadzwoniłem w
    sprawie wymiany karty i konsultant stwierdził, że faktycznie trzeba po
    prostu wymienić kartę. Ze względu na konieczność naniesienia zdjęcia[2],
    można to zrobić tylko w oddziale.
    Trudno. Następnego dnia, czekając na pociąg przespacerowałem się do
    oddziału[3]. Powiedziałem co i jak. Pan nie wydawał się zaskoczony. "Pan
    podejdzie tutaj na białe tło, to zrobimy zdjęcie". Po zrobieniu zdjęcia
    rozpoczęła się procedura zamykania starej karty, nadawania pinu do
    nowej i drukowania na miejscu nowej, już "miejskiej". Tu wystąpił
    drobny zgrzyt, bo okazało się, że "dział skanowania" nie wprowadził
    mojej umowy do systemu w związku z tym nie było mojego wzoru podpisu, co
    nieco przedłużyło sprawę. W każdym razie po ok półgodzinie miałem już
    nową kartę. Pan ostrzegł mnie, żebym na razie nie ładował karty w
    "srebrno-niebieskich" automatach, bo mają jakiś błąd w sofcie, ale
    żółto-niebieskie działają, bo sam ładował.

    III. ŁADOWANIE
    Ładowanie przebiega dokładnie tak jak zwykłej karty, tyle że w pewnym
    momencie trzeba kartę wyjąć, żeby nią zapłacić. Pomachałem kartę przed
    modułem zbliżeniowym (kwota 196 PLN), zostałem poproszony o PIN i
    transakcja przeszła. Po zapłaceniu biletomat wyświetlił tekst w rodzaju
    "Brak karty w czytniku. Włóż kartę aby dokończyć transakcję"
    Potulnie włożyłem, po czym automat zakończył pracę.

    IV.DZIAŁA :)
    Dziś rano sprawdziłem. Bilet na karcie jest i kasownik go prawidłowo
    rozpoznał :)


    KJ

    [1] - kobieta
    [2] - wymóg ZTM?
    [3] - Chałubińskiego

    --
    http://blogdebart.pl/2009/12/22/mamy-chorych-dzieci/
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1