  • 31. Data: 2009-04-08 13:38:49
    Temat: Re: Upadek kart na podpis
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 8 Kwi, 11:00, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > "Citi Handlowy rozpoczął wydawanie kart kredytowych z mikroprocesorem
    > dla klientów indywidualnych. Zdjęcie identyfikacyjne, 72-godzinna
    > ochrona w przypadku utraty karty oraz mikroprocesor czynią Kartę
    > Kredytową Citibank jednym z najbardziej bezpiecznych produktów tego typu
    > na rynku. Od maja tego roku każdy posiadacz Karty Kredytowej Citibank
    > będzie mógł wymienić dotychczasową kartę na nową z mikroprocesorem. Na
    > razie Karty Kredytowe Citibank wymieniane są transzami."
    >
    > "Transakcje realizowane kartą z mikroprocesorem, klient za każdym razem
> [...]
    wy_zwieksza_bezpi...

    > --
    > Mithos

    Wreszcie! 1 maja dzwonię na CitiPhone i zamawiam hybrydę. Ciekawi mnie
    tylko, czy chip będzie preferował autoryzację offline. To byłoby
    szybkie i wygodne (ostatnio bardzo często płacę kartą Citi).

  • 32. Data: 2009-04-08 19:57:32
    Temat: Re: [Citibank]Upadek kart na podpis
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Taki ma być stan docelowy. Prawdopodobnie nie obejmie to najwyższych
    > segmentów kart.

    Ma objąć wszystkich, nawet najbogatszych, którzy lubię się podpisywać...

    > Prawdopodobnie BPH oraz Getin.

    Polbank Era też jest na podpis i można ją w łatwy sposób uzyskać ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2009-04-08 20:12:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Żadna reklamacja się nie ostoi, bo PIN jest przecież tajny i znany
    > tylko właścicielowi.

    Jak to? Przeciez posiadacz karty musi go podawac przy wielu okazjach,
    nie mozna mowic o zadnej tajnosci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2009-04-08 20:14:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Nie wiem. Byl gdzies watek o szukaniu bankomatu nieumiejacego czipa -
    > to chyba nie jest juz czeste? A jak jest w sklepach?

    Kiepsko, generalnie.

    > Jeszcze klient musi udowodnic, ze w ogole nastapil fraud.

    Watpie, mysle ze wystarczy oswiadczenie klienta, ktoremu nie da sie
    przeciwstawic np. oswiadczenia banku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2009-04-08 20:19:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Obecność paska magnetycznego w karcie, która jest autoryzowana pinem
    > to jest sytuacja niebezpieczna dla klienta. Obojętnie czy to jest
    > Polska czy inny kraj.

    Obecnosc jakiejkolwiek karty w portfelu, albo jej brak, to jest sytuacja
    niebezpieczna. Sa w ogole jakies sytuacje nie niebezpieczne?

    Inna sprawa, ze karty powinny byc "na PIN" w przypadku wykorzystania
    procesora oraz "na podpis" w pozostalych przypadkach.

    > Do czasu aż coś się stanie.

    Nie ma takiego czasu, caly czas "cos" sie dzieje (zwlaszcza dla banku).
    Jesli bank nie odpowiada za fraudy karta hybrydowa (bez wykorzystania
    procesora), to czego mialby bac sie klient?

    > Ja jednak wolę czuć się bezpiecznie
    > wcześniej niż być zdanym na łaskę/niełaskę banku, który zawsze może
    > stwierdzić, że podejście proklienckie już mu nie pasuje. Niespecjalnie
    > trudno jest mi przewidzieć taki scenariusz.

    Obawiam sie wiec ze niestety musisz wypowiedziec bankom wszystkie umowy,
    i chyba poczekac jakis czas na wygasniecie zgody na egzekucje :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2009-04-08 20:21:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Jak to? Przeciez posiadacz karty musi go podawac przy wielu okazjach,
    > nie mozna mowic o zadnej tajnosci.

    Prasa - oraz ta grupa - jest pelna przykladow odrzucenia reklamacji
    fraudow MO/TO/IO, gdzie podano wylacznie dane wybite na karcie...

    MJ

  • 37. Data: 2009-04-08 20:22:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Watpie, mysle ze wystarczy oswiadczenie klienta, ktoremu nie da sie
    > przeciwstawic np. oswiadczenia banku.

    Ty chyba zyjesz w innym matriksie.

    MJ

  • 38. Data: 2009-04-08 20:52:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Obecnosc jakiejkolwiek karty w portfelu, albo jej brak, to jest sytuacja
    > niebezpieczna. Sa w ogole jakies sytuacje nie niebezpieczne?

    Dyskutujemy normalnie czy w ten sposób ?

    > Inna sprawa, ze karty powinny byc "na PIN" w przypadku wykorzystania
    > procesora oraz "na podpis" w pozostalych przypadkach.

    Ale tak nie jest.

    > Nie ma takiego czasu, caly czas "cos" sie dzieje (zwlaszcza dla banku).
    > Jesli bank nie odpowiada za fraudy karta hybrydowa (bez wykorzystania
    > procesora), to czego mialby bac sie klient?

    Jeśli bank nie odpowiada to kto odpowiada ? Domyślnie to klient ujawnił
    PIN. W jaki klient wykaże, iż tego nie zrobił tj. że nie jest wielbłądem ?

    > Obawiam sie wiec ze niestety musisz wypowiedziec bankom wszystkie umowy,
    > i chyba poczekac jakis czas na wygasniecie zgody na egzekucje :-(

    Mam dwie karty. Jedna na podpis w Citi, druga na PIN w Multibanku ale za
    to z pakietem ubezpieczeń - mimo wszystko planuje ją zamknąć (po części
    z przyczyn niezależnych ode mnie).

    Poza tym ja używam karty Multibanku (chip + PIN) i czuję się z nią w
    miarę bezpiecznie z uwagi na limity jakie sam mogę ustawiać przez www. W
    zasadzie to gwarantują one całkowite bezpieczeństwo (wypłaty gotówkowe
    wszelkiego typu wyłączone, a liczbę transakcji bezgotówkowych można
    ustawić np. na 1 lub 2 dziennie).

    --
    Mithos

  • 39. Data: 2009-04-08 20:54:17
    Od: Olgierd <n...@n...probl>

    Dnia Wed, 08 Apr 2009 22:22:28 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Ty chyba zyjesz w innym matriksie.

    Nie, tak właśnie jest, to na banku spoczywa ciężar dowodu, iż doszło do
    naruszenia zasad bezpieczeństwa przez klienta. Dopóki tego nie zrobi,
    działa domniemanie, że klient jednak prawidłowo zabezpieczył dane karty.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 40. Data: 2009-04-08 20:54:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Jak to? Przeciez posiadacz karty musi go podawac przy wielu okazjach,
    > nie mozna mowic o zadnej tajnosci.

    Dlatego właśnie autoryzacja PINem jest niebezpieczna.

    --
    Mithos