  • 21. Data: 2012-08-04 08:54:38
    Temat: Re: Co dalej ?
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Thu, 02 Aug 2012 14:29:35 +0200, totus napisał(a):

    > totus wrote:
    >
    > Prawdziwi zainteresowani aktualnym stanem rzeczy to ci z tego cytatu.
    >
    > "Urzędnik w Polsce zarabia przeciętnie 4632 zł brutto. Dla porównania -
    > średnie wynagrodzenie w II kwartale 2011 roku w Polsce wynosiło 3366 zł
    > brutto"
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Urzednik-zarabia-o-j
    edna-trzecia-wiecej-niz-
    > ty-2607345.html

    Gdyby jeszcze bankier.pl napisał, że urzędnik MUSI mieć wyższe
    wykształcenie (oprócz tych najwyższych urzędników, którzy mogą mieć 5 klas)
    i porównał to "przeciętne" wynagrodzenie z innymi osobami mającymi wyższe
    wykształcenie w tym kraju, to możnaby te dane brać poważnie. A tak to znowu
    porównywanie wielbłądów i krów.

    > Dokąd ludzie utrzymujący się z podatków będę mieli prawo głosu w wyborach to
    > nic się nie zmieni. Ciągle będziemy odpowiadać na pytanie czy długi mają
    > rosnąć wolniej czy szybciej. Czyli czy zbankrutować mamy w ten piątek czy
    > może w piątek w przyszłym tygodniu.

    To prawda, ludzie uważają państwo za biznesmenena dysponującego
    nieskończoną górą pieniędzy. Biznesmena, ktory ma zapewnic edukację,
    lekarza, dobre drogi, bezpieczeństwo na stadionach i tym podobne.
    Prawdziwy biznesmen to w najlepszym razie "złodziej", którego jedynym celem
    jest okraść państwo. Dlatego państwo musi wydawać prawo, pilnować,
    kontrolować i karać nieprawomyślnych biznesmenów.
    Wiemy to wiemy totusie, ludzie tak po prostu myślą i nic na to nie
    poradzisz. Byłoby miło żeby przestali tak myśleć ale to nigdy się nie
    zdarzy. Jest to taka sama mrzonka, jak pragnienie takich "socjalistów" jak
    ja by państwo było efektywne i uczciwe. Od tysiąceleci właściwie ludzie
    żyją w takim lub innym zgniłym kompromisie: "cesarzowi co cesarskie...".

  • 22. Data: 2012-08-04 10:39:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Tomek P. wrote:

    > Nie chodzi o to, że inwestorzy są zbiorową wróżką, tylko o prawa
    > przedstawione w monetarystycznej teorii ekonomii. Bardzo dobrze opisał to
    > Tim Lee w "Ekonomia dla inwestorów giełdowych". Rozumiem, że nie będziesz
    > specjalnie kupował książki, więc postaram się wyjaśnić tak jak umiem.
    >
    > Otóż cykle: monetarny (podaż pieniądza), rynku akcji i koniunkturalny
    > (PKB) można podzielić na 4 etapy. Pierwszy jest cykl monetarny, lekko od
    > niego opóźniony jest cykl na rynku akcji, a od niego z kolei już nieco
    > bardziej opóźniony jest cykl koniunkturalny.

    Czyli nie wzrosty cen na giełdach przepowiadają wzrost PKB tylko drukowanie
    pieniędzy powoduje inflacje co widać na rynku akcji a potem widać na PKB w
    cenach bieżących pewnie dlatego, że PKB to wskaźnik cięższy. Ten który w
    środę o 11:30 nacisnął guzik maszyny drukarskiej to wie że za jakiś czas
    zobaczy reakcję na wszystkich rynkach. Czyli stan indeksów to nie
    dyskontowanie przyszłości tylko reakcja na przeszłe działanie. Jestem też
    tego zadania.

    > W Etapie 1 zwiększa się podaż pieniądza (jest go więcej). Jeśli popyt na
    > pieniądz nie uległ zmianie, to gospodarstwa domowe stwierdzają jego
    > nadmiar i inwestują m.in. w akcje. Ceny akcji idą w górę.

    Być może drukowane pieniądze najpierw trafiają na giełdy. To jest najmocniej
    prawdopodobne. Widać to teraz jak dodruk dolarów spowodował wzrosty najpierw
    na giełdach surowcowych. Spowodowało to zmiany polityczne w Afryce
    północnej. Później na rynkach akcji. Czy to się działo za pośrednictwem
    gospodarstw domowych? Zdecydowanie nie. Gospodarstwa domowe nie zachowały by
    się tak jednolicie. Część z nowo drukowanych pieniędzy musiałaby trafić na
    rynek dóbr konsumpcyjnych. Widać to by było we wskaźnikach inflacji.
    Wszystkie drukowane pieniądze trafiły do banków. Nie do wszystkich. Tu też
    jest kolejność dziobania.

    > W Etapie 2 na skutek znacznego już wzrostu cen akcji, gospodarstwa domowe
    > realizują zyski, a za zarobione pieniądze zwiększają wydatki na dobra i
    > usługi. W ten sposób dopiero w Etapie 2, czyli później od akcji zaczyna
    > rosnąć PKB.

    Naprawdę? Takie rzeczy w książkach piszą? Zastanówmy się. Czy znasz wolumeny
    pieniędzy jakie są konieczne by wywołać inflację w USA 1%/rok. Prosto to
    obliczyć Trzeba policzyć 1% od całorocznej wartości towarów i usług
    trafiających na rynek USA. Żeby to było prawdą co napisałeś to ta kwota
    pieniędzy jako zysk ze sprzedaży akcji (zysk, czyli różnica między ceną
    sprzedaży, a ceną nabycia) powinna być przeniesiona na rynek konsumpcyjny.
    Czyli za w/g Ciebie gospodarstwa domowe sprzedają na górce za taką furę
    pieniędzy. Komu? Skąd się biorą pieniądze na zakupy? Ja widzę, że powyższe
    twierdzenie jest jeszcze raz do przemyślenia.

    > W Etapie 3 zwiększony popyt na dobra i usługi powoduje zwiększenie
    > inflacji, a przez to spadek atrakcyjności akcji. Ceny akcji zaczynają
    > spadać. (Na marginesie, korelacja inflacji z cenami akcji także jest znana
    > i opisana)

    Wyższy popyt na danym rynku powoduje chwilowy wzrost cen i zaraz za tym
    wzrost produkcji, a potem stabilizacje na niższych poziomach. Stały
    systematyczny wzrost cen spowodowany jest drukiem pieniędzy.

    > W Etapie 4 z powodu najwyższych już poziomów inflacji, spada popyt na
    > dobra i usługi, tj. PKB zaczyna spadać i spada aż do Etapu 2. Wyższe ceny
    > dóbr i usług wymagają większej ilości pieniędzy, które ściągane są z rynku
    > akcji. Rynek akcji osiąga dno.

    Teraz to zupełny odjazd. Postawiłeś wóz przed koniem.

    Oczywiście wszystko to kwestia definicji. W/g mnie inflacja to znaczy wzrost
    cen bez podawania jego powodu. Wzrost cen czyli inflacja na rynku bułek w
    Żabiczkach k/Wólki może być wywołany:
    1) pożarem u jednego z piekarzy (obniżenie podaży)
    2) gwałtownym napływem turystów (podniesienie popytu)
    Mechanizm jak powstaje wzrost cen przy przewadze popytu nad podażą już tu
    opisywałem.
    Jeżeli na terenie Polski za badany okres populacja zmalała i jednocześnie
    wartość towarów i usług w cenach stałych jaka trafiła na rynek wzrosła to
    jedynym wytłumaczeniem jest druk pieniędzy.
    Ja się tego trzymam i żeby zrozumieć otaczający świat nie potrzebuje
    stosować joker'ów czyli boga lub teorii spiskowych. Znikają GS'y, Żydy z
    Londka i inne takie wynalazki. Zostaje rząd i jego drukarnie.

  • 23. Data: 2012-08-04 11:11:11
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl>

    Tomek P. <f...@m...pl> napisał(a):
    > Jestem zwolennikiem całkowitego determinizmu i dla mnie notowania giełdowe
    > są rodzajem zapisu charakterystyki tego determinizmu lub wręcz jego
    esencją.

    Muszę Cię zmartwić. Determinizm istnieje tylko w niewielkich fragmentach
    czasu życia np człowieka, które są kontrolowane. W szerszym zakresie nie
    istnieje, bo nie daje się kontrolować. W przyrodzie i kosmosie ogólnie nie
    ma go wcale. Ewolucja nie ma żadnego celu, tylko jest rezultatem. Podobnie
    cały kosmos nie ma celu, a jest rezultatem.

    Wierzysz w determinizm, a wiara jako przeciwieństwo nauki jest zgubna.

    --
    Jan Werbiński

  • 24. Data: 2012-08-04 11:16:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Tomek P. wrote:

    > Może ja trafiałem właśnie na handlowców, a Ty na prognostów?

    > Jestem zwolennikiem całkowitego determinizmu i dla mnie notowania giełdowe
    > są rodzajem zapisu charakterystyki tego determinizmu lub wręcz jego
    > esencją. Dlatego też uważam, że praktycznie wszystko jest zdeterminowane
    > tak jak notowania giełdowe.

    Oczywiście to kwestia podejścia. Czyli jesteś zdania, że ceny akcji 16 lipca
    2383 roku już są ustalone, zdeterminowane ale Ty na razie tych ustaleń nie
    znasz. Masz jednak dużo czasu by je poznać przed czasem zanim ukażą się w
    gazetach.

    > Ale w każdym razie raz kapitał spada a raz rośnie, czyli wahania są i
    > trendy na nim da się wydzielić.

    Tak, oczywiście. Ale powód tych trendów nie wynika z tego co się dzieje na
    indeksie tylko z mojej umiejętność reakcji na to. W horyzoncie nie umiem się
    zachować i tracę, kapitał spada. Przy zwyżkach/zniżkach umiem i kapitał
    rośnie. Trend na kapitale powoduję ja, moje ograniczenia.

> [...]
    > stratnych pozycji i w tym samym czasie zabezpieczać się otwieraniem
    > przeciwnych. W ogóle masz luksus, bo możesz w każdej chwili rzucić to w
    > pizdu i żyć sobie. Jesteś wolny od presji zarobku.
    > A co ma zrobić ~95% spekulantów, którzy grają na kontraktach z pełnym
    > lewarem, bo chcą się dorobić lub z tego wyżyć? Bo chyba właśnie po to
    > grają na kontraktach, a nie na czymś bezpieczniejszym?
    > Oni takiego luksusu nie mają. Grają z lewarem, a pozycje stratne muszą
    > realizować. Prędzej czy później 'okres stratny' ich dobije i tu jedynym
    > ratunkiem pozostaje metoda timingu IMHO.

    Jak żyć panie premierze, jak żyć? Jeżeli jest tak jak mówisz, jeżeli
    rzeczywiście tak jest, że 95% (nie wiem skąd te dane, pewne z tego samego
    miejsca co zwykle. Ssane są z palca) handlujących na kontraktach ma tylko na
    depozyt i nic więcej nie wiedzą to strata im się należy. To jest tak jakby
    zapomnieli portfela z depozytem na przystanku autobusowym. Żeby na czymś
    zarabiać to trzeba się na tym znać. Szewc musi się znać na robieniu i
    naprawie butów by ktoś chciał za to zapłacić i podobnie chirurg musi się
    znać na tym co robi. W każdym zawodzie obowiązują pewne zasady by go dobrze
    wykonywać i na tym zarabiać. Szewc nie zarobi nic jeżeli przyjdzie do pracy
    z trzepaczką do jajek i 15,- złotymi w kieszeni. To jasne. Jeżeli gostek nie
    ma wiedzy potrzebnej do skutecznego wykonywania zajęcia oraz nie posiada
    koniecznych narzędzi oraz kapitału to jest idiota i traci. jak Ci go szkoda
    to mu uzupełnij depozyt.

    > Widzę to inaczej, z poziomu samej geometrii, bez uwzględniania czynnika
    > ludzkiego.

    Nieźle. Z handlu wyłączyć ludzi. Jak dla mnie nowatorskie podejście.

    > No właśnie nie, bo to jest metoda podejmowania decyzji. Bez względu na
    > przypadek, każdy musiałby tylko i wyłącznie patrzeć w wycenę swojego
    > rachunku i tylko ją analizować pod kątem czasu trwania poszczególnych
    > trendów. Nic innego. Dlatego ta metoda jest dobra nawet na ruletkę. W
    > uproszczeniu, to jest po prostu metoda hazardzistów "wiedzieć, kiedy
    > odejść od stołu".

    Ale handel to, wbrew ogólnemu przekonaniu, to nie hazard. Cena transakcji
    nie jest ustalana w sposób losowy tylko podczas rozmowy sprzedającego z
    kupującym. Cena to wynik takiej rozmowy. Cena to nie wartość losowa
    wygenerowana przez komputer.

    > Znaczy, gdy Twoim zdaniem zaczyna się ruch, wchodzisz ostrożnie i w miarę,
    > jak ruch się rozkręca, powiększasz pozycję?

    Nic takiego. Zawszę idę pełna parą na jaką mnie stać. Jak przychodzi
    horyzont to tracę i chlipię w kątku, a jak zaczyna się trend to od samego
    początku biorę to co umiem wziąć

> [...]
    > taki kapitał zdobyć. I nie ma siły, jak grają z lewarem to prędzej, czy
    > później muszą wypaść. Chyba że w odpowiednim momencie odejdą od stołu, ale
    > jak ktoś zrobi np. 200% to myśli sobie, "dlaczego nie 400%?" i kończy się
    > na -70%.
    > To już lepiej przekonywać takich, żeby kupili jakieś akcje i nie liczyli
    > nigdy w życiu na kokosy z kontraktów. Pokaż mi człowieka, który gra z
    > lewarem, ma systematyczny plan i zarabia, a ja zaprawdę powiadam Ci, że w
    > ciągu 5 lat na pewno przestanie zarabiać i jeszcze długów narobi.

    Ja handluje z lewarem od wielu lat. I nie ma możliwości bankructwa. Stosuje
    lewar od 1/2 do 1/3 a jak kurs był wysoko to 1/4. Na 1 kontrakt mam 8000,-
    To jest zupełnie dla mnie kwota wystarczająca. Zarządzanie pozycją w
    zależności od ilości kapitału to element scenariusza. Pisałem o tym

    > Twoje rady są IMO dla ludzi z kapitałem, którzy mogą sobie pozwolić na
    > handel bez lewarowania. Inaczej, żadne systemy, plany i automaty nie
    > pomogą.

    Kapitał to sprawa techniczna, warunek konieczny, musi być. Tak jak w
    wyścigach kolarskich musi być rower. Bez roweru nikt nie spodziewa się
    zarabiać na wyścigach kolarskich. Skąd to oczekiwanie na sukces w handlu bez
    kapitału? Chcesz mi powiedzieć, że handel giełdowy ma jakąś magiczną moc do
    gromadzenia idiotów? Być może.

    Z naszej rozmowy wynika, że pownienem podać jeszcze jeden czynnik konieczny
    do sukcesu w handlu giełdowym. Trzeba być zdrowym na umyśle.

  • 25. Data: 2012-08-04 15:19:51
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-04 11:11, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    > ma go wcale. Ewolucja nie ma żadnego celu, tylko jest rezultatem. Podobnie
    > cały kosmos nie ma celu, a jest rezultatem.

    Determinizm w skrócie to właśnie: "Ewolucja nie ma żadnego celu, tylko
    jest rezultatem. Podobnie cały kosmos nie ma celu, a jest rezultatem."

    co jest sprzeczne z:

    "Determinizm istnieje tylko w niewielkich fragmentach czasu życia np
    człowieka, które są kontrolowane. W szerszym zakresie nie istnieje, bo
    nie daje się kontrolować"

    Ponadto, co ma kontrola do determinizmu????

  • 26. Data: 2012-08-04 16:03:42
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl>

    nazgul <x...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie daje się kontrolować"
    >
    > Ponadto, co ma kontrola do determinizmu????

    Nie jest sprzeczne. Sprzeczności nie istnieją.
    Przykład determinizmu: wsiadam do samochodu, żeby dojechać nad jezioro.
    Celem jest dojazd nad jezioro. Mam kontrolę nad swoim działaniem i
    samochodem. Pozwala ona realizować cel, co stanowi istotę determinizmu.
    Istnieje związek przyczynowo skutkowy między wsiadaniem do samochodu, jazdą,
    kierowaniem i dotarciem do celu, a końcowy efekt i prowadzące działania
    prowadzą do założonego z góry celu.

    Przykład braku determinizmu: ewolucja nie ma celu, życie ogólnie nie ma
    celu, Układ Słoneczny nie ma celu.

    --
    Jan Werbiński

  • 27. Data: 2012-08-04 16:33:10
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:

> [...]
    > działania prowadzą do założonego z góry celu.
    >
    > Przykład braku determinizmu: ewolucja nie ma celu, życie ogólnie nie ma

    Z tego wynika, ze warunkiem koniecznym determinizmu jest istnienie
    kierownika - sprawcy. Bez tego bytu nie ma determinizmu. Jeżeli tak jest to
    wszyscy wierzący w stwórcę to determiniści

  • 28. Data: 2012-08-04 16:35:42
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-04 16:03, Jan Werbinski pisze:

    > gieł

    > nie
    > nie
    > Podobnie

    > Nie jest sprzeczne. Sprzeczności nie istnieją.

    to ja dziękuję, za rozmowę.

> [...]
    > prowadzą do założonego z góry celu.
    >
    > Przykład braku determinizmu: ewolucja nie ma celu, życie ogólnie nie ma

    przepraszam
    ale ustalmy może, że determinizm to:
    koncepcja filozoficzna, według której wszystkie zdarzenia w ramach
    przyjętego paradygmatu są połączone związkiem przyczynowo-skutkowym, a
    zatem każde zdarzenie jest zdeterminowane przez swoje przyczyny

    w tym kontekście jakieś wywody z determinizm nie istnieje bo nie ma
    CELU, to są brednie.

  • 29. Data: 2012-08-04 17:24:01
    Od: "Tomek P. " <f...@m...pl>

    totus wrote:

> [...]
    > się zachować i tracę, kapitał spada. Przy zwyżkach/zniżkach umiem i
    > kapitał rośnie. Trend na kapitale powoduję ja, moje ograniczenia.

    Nie szkodzi. Patrz przykład z punktami zwrotnymi, jakie miałem na opcjach.
    Też powodowałem trend na kapitale, a mimo to okazało się, że czas trwania
    tych trendów można było obliczyć...

> [...]
    > miejsca co zwykle. Ssane są z palca) handlujących na kontraktach ma tylko
    > na depozyt i nic więcej nie wiedzą to strata im się należy.

    A są gdzieś dostępne realne dane na ten temat? Pisałem to z pamięci, bo
    gdzieś kiedyś podano, że właśnie ok. 95% zaczynających grę na kontraktach,
    kończy ją w ciągu roku.

> [...]
    > gostek nie ma wiedzy potrzebnej do skutecznego wykonywania zajęcia oraz
    > nie posiada koniecznych narzędzi oraz kapitału to jest idiota i traci.

    No tak.

    > jak Ci go szkoda to mu uzupełnij depozyt.

    :)

> [...]
    > zarabiać na wyścigach kolarskich. Skąd to oczekiwanie na sukces w handlu
    > bez kapitału? Chcesz mi powiedzieć, że handel giełdowy ma jakąś magiczną

    Jaki Twoim zdaniem potrzebny jest minimalny kapitał, żeby skutecznie
    handlować na giełdzie i zarabiać?

    > Z naszej rozmowy wynika, że pownienem podać jeszcze jeden czynnik
    > konieczny do sukcesu w handlu giełdowym. Trzeba być zdrowym na umyśle.

    Hehe, no tak! Niby oczywiste, a jednak nie zwraca się na to uwagi.

    Pozdrawiam
    Tomek P.
    --
    http://tomaszpretki.pl
    http://anothercharts.net

  • 30. Data: 2012-08-04 20:31:01
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Tomek P. wrote:

    > Jaki Twoim zdaniem potrzebny jest minimalny kapitał, żeby skutecznie
    > handlować na giełdzie i zarabiać?

    Jeżeli chodzi o kontrakty na wig20 to 8000,- Jeżeli chodzi o handel akcjami
    to tu decydują warunki prowizyjne.
    Zdecydowanie odradzam handel dla zabawy. Wyznaczenie kwoty którą można
    stracić i w związku z tym nie przykładać wagi do tego co się dzieje. Handel
    to nie gra w lotto gdzie kupuje się los na chybił trafił, a później się o
    tym zapomina, bo kwota zakładu nie ma znaczenia.
    Ja poszedłem taka drogą. Wymyśliłem procedurę wyznaczania sygnałów, potem
    procedurę zarządzania kapitałem, następnie sprawdziłem te pomysły na danych
    historycznych przy pomocy arkusza kalkulacyjnego. I tak kilka razy aż
    uzyskałem zadowalające wyniki. Potem obliczyłem jaki jest konieczny kapitał
    by z tego uzyskać zadowalając dochody. Następnie wystarałem się o konieczny
    kapitał. I ruszyłem.
    Czyli biznes plan potem pozyskanie kapitału potem start. Jak w przypadku
    cegielni czy naprawy komputerów czy zakładzie fryzjerskim.
    Co się okazało w praniu? Jak w życiu. Plan się sprawdził w 75%. Spotkały
    mnie zdarzenia, których nie przewidziałem. W innych przedsięwzięciach też
    się takie zdarzają. Np pożar czy duża kradzież. Ludzie się od tego
    ubezpieczają i na giełdzie jest to możliwe ale w moim przypadku składka
    przewyższała kwotę ubezpieczenia. Co mam na myśli. Chodzi o to, że przy
    założonym poziomie odwrócenia nie ma drugiej strony. Następuje przeskoczenie
    sygnału straty rosną lawinowo. Składam zlecenia limit z aktywacją. Można to
    obejść przez składanie zleceń PKC z aktywacją ale poślizgi występują przy
    każdym nawrocie. Zamiast jednego dużego poślizgu raz na rok mam 60 małych
    poślizgów przy każdym nawrocie. Porównanie obu strat powoduje decyzję, że
    lepiej mieć jedną dużą raz na rok.
    Ponieważ kapitał kosztuje to z chytrości pozyskałem zbyt mały. Konieczny
    jest jakiś kapitał obrotowy na okresy gdy handel nie przynosi zysków, a jeść
    trzeba. Togo zdecydowanie niedoszacowałem. Spowodowało to konieczność
    gwałtownego uzupełniania kapitału obrotowego na dużo gorszych warunkach.
    Przedsięwzięcie jak każde. Niczym się nie różni od handlu jabłkami, cementem
    czy krawiectwa ciężkiego.
    Po tych wszystkich zabiegach rutyna jest taka, że praca zajmuje mi 15 minut
    dziennie i mogę ją wykonać w każdym miejscu gdzie jest dostęp do internetu.