    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Co dalej ?
    Date: Sat, 04 Aug 2012 11:16:44 +0200

    Tomek P. wrote:

    > Może ja trafiałem właśnie na handlowców, a Ty na prognostów?

    > Jestem zwolennikiem całkowitego determinizmu i dla mnie notowania giełdowe
    > są rodzajem zapisu charakterystyki tego determinizmu lub wręcz jego
    > esencją. Dlatego też uważam, że praktycznie wszystko jest zdeterminowane
    > tak jak notowania giełdowe.

    Oczywiście to kwestia podejścia. Czyli jesteś zdania, że ceny akcji 16 lipca
    2383 roku już są ustalone, zdeterminowane ale Ty na razie tych ustaleń nie
    znasz. Masz jednak dużo czasu by je poznać przed czasem zanim ukażą się w
    gazetach.

    > Ale w każdym razie raz kapitał spada a raz rośnie, czyli wahania są i
    > trendy na nim da się wydzielić.

    Tak, oczywiście. Ale powód tych trendów nie wynika z tego co się dzieje na
    indeksie tylko z mojej umiejętność reakcji na to. W horyzoncie nie umiem się
    zachować i tracę, kapitał spada. Przy zwyżkach/zniżkach umiem i kapitał
    rośnie. Trend na kapitale powoduję ja, moje ograniczenia.

> [...]
    > stratnych pozycji i w tym samym czasie zabezpieczać się otwieraniem
    > przeciwnych. W ogóle masz luksus, bo możesz w każdej chwili rzucić to w
    > pizdu i żyć sobie. Jesteś wolny od presji zarobku.
    > A co ma zrobić ~95% spekulantów, którzy grają na kontraktach z pełnym
    > lewarem, bo chcą się dorobić lub z tego wyżyć? Bo chyba właśnie po to
    > grają na kontraktach, a nie na czymś bezpieczniejszym?
    > Oni takiego luksusu nie mają. Grają z lewarem, a pozycje stratne muszą
    > realizować. Prędzej czy później 'okres stratny' ich dobije i tu jedynym
    > ratunkiem pozostaje metoda timingu IMHO.

    Jak żyć panie premierze, jak żyć? Jeżeli jest tak jak mówisz, jeżeli
    rzeczywiście tak jest, że 95% (nie wiem skąd te dane, pewne z tego samego
    miejsca co zwykle. Ssane są z palca) handlujących na kontraktach ma tylko na
    depozyt i nic więcej nie wiedzą to strata im się należy. To jest tak jakby
    zapomnieli portfela z depozytem na przystanku autobusowym. Żeby na czymś
    zarabiać to trzeba się na tym znać. Szewc musi się znać na robieniu i
    naprawie butów by ktoś chciał za to zapłacić i podobnie chirurg musi się
    znać na tym co robi. W każdym zawodzie obowiązują pewne zasady by go dobrze
    wykonywać i na tym zarabiać. Szewc nie zarobi nic jeżeli przyjdzie do pracy
    z trzepaczką do jajek i 15,- złotymi w kieszeni. To jasne. Jeżeli gostek nie
    ma wiedzy potrzebnej do skutecznego wykonywania zajęcia oraz nie posiada
    koniecznych narzędzi oraz kapitału to jest idiota i traci. jak Ci go szkoda
    to mu uzupełnij depozyt.

    > Widzę to inaczej, z poziomu samej geometrii, bez uwzględniania czynnika
    > ludzkiego.

    Nieźle. Z handlu wyłączyć ludzi. Jak dla mnie nowatorskie podejście.

    > No właśnie nie, bo to jest metoda podejmowania decyzji. Bez względu na
    > przypadek, każdy musiałby tylko i wyłącznie patrzeć w wycenę swojego
    > rachunku i tylko ją analizować pod kątem czasu trwania poszczególnych
    > trendów. Nic innego. Dlatego ta metoda jest dobra nawet na ruletkę. W
    > uproszczeniu, to jest po prostu metoda hazardzistów "wiedzieć, kiedy
    > odejść od stołu".

    Ale handel to, wbrew ogólnemu przekonaniu, to nie hazard. Cena transakcji
    nie jest ustalana w sposób losowy tylko podczas rozmowy sprzedającego z
    kupującym. Cena to wynik takiej rozmowy. Cena to nie wartość losowa
    wygenerowana przez komputer.

    > Znaczy, gdy Twoim zdaniem zaczyna się ruch, wchodzisz ostrożnie i w miarę,
    > jak ruch się rozkręca, powiększasz pozycję?

    Nic takiego. Zawszę idę pełna parą na jaką mnie stać. Jak przychodzi
    horyzont to tracę i chlipię w kątku, a jak zaczyna się trend to od samego
    początku biorę to co umiem wziąć

> [...]
    > taki kapitał zdobyć. I nie ma siły, jak grają z lewarem to prędzej, czy
    > później muszą wypaść. Chyba że w odpowiednim momencie odejdą od stołu, ale
    > jak ktoś zrobi np. 200% to myśli sobie, "dlaczego nie 400%?" i kończy się
    > na -70%.
    > To już lepiej przekonywać takich, żeby kupili jakieś akcje i nie liczyli
    > nigdy w życiu na kokosy z kontraktów. Pokaż mi człowieka, który gra z
    > lewarem, ma systematyczny plan i zarabia, a ja zaprawdę powiadam Ci, że w
    > ciągu 5 lat na pewno przestanie zarabiać i jeszcze długów narobi.

    Ja handluje z lewarem od wielu lat. I nie ma możliwości bankructwa. Stosuje
    lewar od 1/2 do 1/3 a jak kurs był wysoko to 1/4. Na 1 kontrakt mam 8000,-
    To jest zupełnie dla mnie kwota wystarczająca. Zarządzanie pozycją w
    zależności od ilości kapitału to element scenariusza. Pisałem o tym

    > Twoje rady są IMO dla ludzi z kapitałem, którzy mogą sobie pozwolić na
    > handel bez lewarowania. Inaczej, żadne systemy, plany i automaty nie
    > pomogą.

    Kapitał to sprawa techniczna, warunek konieczny, musi być. Tak jak w
    wyścigach kolarskich musi być rower. Bez roweru nikt nie spodziewa się
    zarabiać na wyścigach kolarskich. Skąd to oczekiwanie na sukces w handlu bez
    kapitału? Chcesz mi powiedzieć, że handel giełdowy ma jakąś magiczną moc do
    gromadzenia idiotów? Być może.

    Z naszej rozmowy wynika, że pownienem podać jeszcze jeden czynnik konieczny
    do sukcesu w handlu giełdowym. Trzeba być zdrowym na umyśle.