  • 31. Data: 2006-03-17 11:18:08
    Temat: Re: Co powiecie o kocie w INTELIGO???
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    >A arytmetyke doskonale znam i twoje zdanie mam w Dupie :)

    Rozum pewnie też masz w okolicach tego szanownego miejsca?
    Tak sądzę po kulturze odpowiedzi, która trąci bezpośrednią
    bliskością dwunastnicy i jelita grubego ;-P

  • 32. Data: 2006-03-17 12:12:30
    Od: Łukasz Cielecki <a...@...sygnaturce>

    Mlody Book napisał(a):

    > Przy 0.00 i mniej za kartę też nie wezmą.

    Nie pisałem o opłacie za kartę tylko o opłacie za debet.

    --
    ####__ __ Łukasz "MrLuck"_Cielecki __ __ _ ___ __ #
    ###/ /_ __/ /_____ _______ / \ ____(_)__ / /__ ____/ /__ (_) / _ \/ /##

  • 33. Data: 2006-03-17 12:13:58
    Od: Łukasz Cielecki <a...@...sygnaturce>

    Slawek Kos napisał(a):

    > i nie jestem ze srodowiska bankowego, co w dzisiejszych czasach zdaje sie
    > zapewniac pewien komfort psychiczny...;-)

    Nie ważne z jakiego jesteś, i tak coś się znajdzie - to tylko kwestia czasu. ;)

    BPNMSP

    --
    ####__ __ Łukasz "MrLuck"_Cielecki __ __ _ ___ __ #
    ###/ /_ __/ /_____ _______ / \ ____(_)__ / /__ ____/ /__ (_) / _ \/ /##

  • 34. Data: 2006-03-17 12:36:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Łukasz Cielecki" <a...@...sygnaturce> napisał w wiadomości

    > Nie ważne z jakiego jesteś, i tak coś się znajdzie - to tylko kwestia
    czasu. ;)

    No ba...
    Kismet
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 35. Data: 2006-03-17 18:36:14
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    | E-e, ona nie ma tylko grace periodu. Dla przypomnienia karty
    Pekao SA
    | też tak miały. Podobnie jak kredytowa VE w ING.

    Karta kredytowa to wg mnie coś, co ma grace period. Wydaje mi się,
    że gdybyśmy opierali sie na literaturze polskojęzycznej sprzed 2003
    roku, to na pewno okazaloby sie ze masz racje, ze jest to KK. Mimo
    to zgodzisz się pewnie, że jak myślimy o KK to mamy na myśli inny
    produkt niż ten w ofercie Yntelo

    | CO/SFi w m*bankach standardu nie czyni, zarówno Arka nabywana
    przez
    | BZWBK, jak i ING naywane przez INGOnLine kasują aż miło, niewiem
    czy
    | lukas też.

    Banki internetowe to dla mnie takie, w których większość klientów
    nie była NIGDY w oddziale. W Polsce działają 3 banki, które nie
    mają oddziałów w ogóle: VW, mBank i Inteligo. Dodatkowo jest
    Multibank, który wprawdzie ma oddziały, ale nie musisz odwiedzać
    żadnego, żeby założyć konto i zakładanie rachunku bez fizycznej
    obecności w oddziale jest standardem. Spośród aż 4 banków, tylko
    jeden pobiera opłaty za zakup funduszy inwestycyjnych - Inteligo.
    Tradycyjne banki mają oddziały, w których muszą pobierać opłaty, bo
    czas pracownika kosztuje i nie może być tak, że klient zawraca
    pracownikowi głowę przez 2 godziny, a potem kupuje bez opłat przez
    internet. Poza tym, póki co, grupy docelowe są trochę inne. Dlatego
    właśnie uważam, że warto oddzielić banki internetowe od banków
    oferujących swoje produkty RÓWNIEŻ za pośrednictwem internetu.
    CO/SFI standardu nie czyni, ale CO + SFI + VW czyni, chyba, że się
    myle i w VW wcalenie jest FOC.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 36. Data: 2006-03-17 18:58:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Artur A. Surowiec wrote:
    [...]

    > Karta kredytowa to wg mnie coś, co ma grace period. Wydaje mi się,

    A masz jakieś wsparcie ? Z chęcią sam bym się dowiedział.

> [...]
    > roku, to na pewno okazaloby sie ze masz racje, ze jest to KK. Mimo
    > to zgodzisz się pewnie, że jak myślimy o KK to mamy na myśli inny

    Prawdę mówiąc to ja w tej chwili nic nie myślę :-) gdy mówię KK.
    Swego czasu do pieniędzy na r-ku KK można było się dobrać tylko kupując
    w sklepie lub wybierając przez bankomat i to był dobry wyróżnik. Obecnie
    można robić przelew z konta KK, rzez co zaciera się różnica między
    kontem a rachunkiem KK. Nie wiadomo gdzie wpisać Dinersa, który podobno
    jest charge, ale zasady spłaty ma lepsze niz niejedna KK itd, itp.
    [...]
    > Banki internetowe to dla mnie takie, w których większość klientów
    > nie była NIGDY w oddziale. W Polsce działają 3 banki, które nie
    > mają oddziałów w ogóle: VW, mBank i Inteligo. Dodatkowo jest

    Noo, jeśli standard będziemy Tworzyli na podstawie pojedynczych
    przypadków ... Gdzie w Twoim podziale wpisuje Konto24.pl które jest
    prowadzone przez "naziemny BZWBK" ale OIMW to można je założyć bez
    kontaktu z bankiem ? I spokojnie z niego można robić nabycia Arki, przez
    internetk [1]

    > myle i w VW wcalenie jest FOC.

    Nie wiem.

    KJ

    [1] fakt - samo udostępnienie Funduszy bez wizyty w Banku się nie obejdzie.

  • 37. Data: 2006-03-17 23:13:22
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    | Artur A. Surowiec wrote:
    | [...]
    |
    | A masz jakieś wsparcie ? Z chęcią sam bym się dowiedział.

    A wiesz pewnie różne definicje są, tak samo jak karty
    płatniczej - akurat grzebałem (przyznam, że w pośpiechu) w
    literaturze - kosmos. Sam sobie musisz zdefiniować co masz na myśli
    posługując się pojęciem.
    Moja definicja jest taka, że KK to karta płatnicza, której
    przyznanie wiąże się z udzieleniem przez bank użytkownikowi karty
    limitu kredytowego. KK umożliwia dokonywanie płatności do wysokości
    tego limitu, bez konieczności posiadania wolnych środków na
    rachunku. Posiadacz karty, najczęściej raz w miesiącu, dostaje
    wyciąg zawierający listę dokonywanych w ostatnim okresie operacji.
    Od momentu wystawienia wyciągu użytkownik na zwyczajowo około 24
    lub 25 dni na spłatę długu. Jeśli posiadacz spłaci całkowitą sumę
    zadłużenia w wyznaczonym terminie, nie ponosi żadnych kosztów
    kredytu.
    Alternatywnie, użytkownik karty może zdecydować się na
    spłatę jedynie części zadłużenia. W takim wypadku możliwe są dwie
    sytuacje. Na każdym wyciągu jest podana minimalna kwota spłaty,
    która zwyczajowo wynosi 5% kwoty całkowitego zadłużenia. Jeśli
    zostanie spłacona kwota niższa niż minimalna kwota spłaty
    użytkownik zapłaci opłatę karną. Jeśli kwota spłaty będzie równa
    lub większa od kwoty minimalnej, ale mniejsza niż kwota zadłużenia,
    zostaną naliczone odsetki od ujemnego salda za każdy kolejny dzień
    od dnia wykonania pierwszej transakcji.
    Ta karta do rachunku kredytowego Inteligo to AFAIK zupełnie
    inaczej działa.

> [...]
    bez
    | kontaktu z bankiem ? I spokojnie z niego można robić nabycia

    Tak samo w ING można założyć bez obecności w oddziale. Fundusz
    sprzedawany przez Bank naziemny = cennik kształtowany z myślą o
    _GŁÓWNIE_ klientach naziemnych. Chyba w każdym banku można kupować
    fundusze przez Internet, ale produkt naziemny = cennik naziemny.
    Powiem tak. Mogę sobie obracać funduszami bez opłat za
    nabycie/odkupienie. Jeśli mam płacić kilka procent to w zamian
    jakaś miła Pani Stasia, Kasia, Krysia, Basia ma być do mojej
    dyspozycji i mi o nich opowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 38. Data: 2006-03-18 07:04:15
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Mar 2006 00:13:22 +0100,
    osoba podpisana: Artur A. Surowiec <s...@k...pl>
    napisała:
> [...]
    > płatniczej - akurat grzebałem (przyznam, że w pośpiechu) w
    > literaturze - kosmos. Sam sobie musisz zdefiniować co masz na myśli

    O to,to :-)

    > Moja definicja jest taka, że KK to karta płatnicza, której
    > przyznanie wiąże się z udzieleniem przez bank użytkownikowi karty
    > limitu kredytowego. KK umożliwia dokonywanie płatności do wysokości

    I starczy, z dodatkowym warunkiem, że nie ma aobowiązkowej spłaty całego
    zadłużenia, bo inaczej charge też się łapią.

    > tego limitu, bez konieczności posiadania wolnych środków na
    > rachunku. Posiadacz karty, najczęściej raz w miesiącu, dostaje

    Eeee słucham ? Wolne rodki musi mieć, może z dodatnim saldem Ci się
    pomyliło.

    [...]
    Ale to Twoja definicja.

    > jest
    > bez
    > Arki, przez
    >
    > Tak samo w ING można założyć bez obecności w oddziale. Fundusz

    Nie odpowidziałeś na pytanie.

    KJ

    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 39. Data: 2006-03-19 02:02:31
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    | Dnia Sat, 18 Mar 2006 00:13:22 +0100,
    |
    | I starczy, z dodatkowym warunkiem, że nie ma aobowiązkowej spłaty
    całego
    | zadłużenia, bo inaczej charge też się łapią.

    1. Uważam, że taka definicja jest zbyt szeroka. To tak jakbym ja
    mówił, że samochód to pojazd napędzany silnikiem, a Ty, że nie
    koniecznie musi mieć silnik (bo na "The Flinstones" widziałeś taki
    bez silnika)
    2. Nawet do Twojej bardzo szerokiej definicji karta wydawana przez
    Inteligo do rachunku kredytowego nie pasuje, bo jej przyznanie nie
    wiąże się z przyznaniem limitu kredytowego. Po prostu osoby
    uzyskujące kredyt dostają kartę, żeby mogły łatwiej wypłacić
    gotówkę. Tak samo w AIGO do kredytu gotówkowego (normalnego,
    ratalnego) dostajesz taką samą kartę. Też uważasz, że to kredytowa?

    | Eeee słucham ? Wolne rodki musi mieć, może z dodatnim saldem Ci
    się
    | pomyliło.

    Nie. Dodatnie saldo nie ma tu nic do rzeczy, bo ktoś może mieć
    przyznany limit debetowy. Posiadacz może nie mieć wolnych środków
    na rachunku (i mam na myśli rachunki ROR, a'vista i.t.p.)

    | [...]
    | Ale to Twoja definicja.
    | >|
    pojedynczych

    | Nie odpowidziałeś na pytanie.

    Pytanie brzmiało: "Gdzie w Twoim podziale wpisuje Konto24.pl które
    jest
    prowadzone przez "naziemny BZWBK" ale OIMW to można je założyć bez
    kontaktu z bankiem ?"
    Odpowiadam:
    Konto24.pl znajduje się w moim podziale tam gdzie wszystkie
    naziemne .

    Kamil, możemy tu prowadzić dyskusję, ale Twoja definicja może
    zamącić jakimś mniej zorientowanym ludziom w głowie. Karta
    kredytowa to karta kredytowa. We wszystkich bankach w Polsce karta
    kredytowa działa wg mojej definicji. Ty poszerzasz ją do tego
    stopnia, ze nie zdziwię się, jak powiesz, że debetówka do RORu z
    limitem w saldzie debetowym to też karta kredytowa.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 40. Data: 2006-03-19 08:22:14
    Od: m...@v...pl

    aaaaaaaa

    to ja juz wiem na co idzie te 1 zł miesięczne opłaty

    bo oni maja KOTA w Inteligo !

    i muszą za coś karmę dla niego kupować