  • 351. Data: 2015-01-27 14:55:25
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-27, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > A facet z krowa przekraczający rów maja przeciętnie po 3 nogi.

    Nie ma to jak poważna dyskusja oparta wyłącznie na własnym widzimisię, bez poparcia
    w statystykach.

    Idąc Twoją metodą i wcielając się w skórę niektórych: kij tam z mieszkaniami.
    Kup se kupon na lotto, zgarnij grube miliony i masz czysty zysk i jesteś
    ustawiony.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 352. Data: 2015-01-27 15:27:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 14:51:36 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > No wybacz, na razie mały odsetek Polaków jest zdecydowany mieszkać na zadupiu,
    > który ma takie ceny.
    A skąd wiesz że to zadupie? Z Warszawy jesteś czy co? Może i dla Ciebie zadupie Ja z
    kolei nie uznaję cygańskiego trybu życia jaki Ty prowadzisz: wynajmowane mieszkanie,
    meble, AGD, własne tylko to co na grzbiecie zapewne(no chyba że wynajmujesz
    mieszkanie z meblami w których jest odzież, naczynia, sztućce itp.) W ten sposób tez
    możemy dyskusję prowadzić jednak to bez sensu.
    > U Ciebie zerowa, u kogoś innego nie. Tak to już jest.
    Po raz kolejny napiszę: ja nie twierdze że to co pisze będzie dobre wszędzie i dla
    każdego. Tak samo jak Twoja giełda, większość drobnych ciułaczy tam topi Ty
    twierdzisz że wygrywasz i bez ryzyka. I ok, tylko pogratulować;)

  • 353. Data: 2015-01-27 15:28:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 14:52:36 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > Skoro nie dociera to trzeba powtórzyć.
    > To nie jest jakiś wymysł, wy się kłócicie z czymś co zostało udowodnione
    > i policzone obiektywnie, a nie na podstawie "ja wynajmuję".
    To Twoje twierdzenie. Z moich wyliczeń, przy moich realiach wychodzi inaczej.

  • 354. Data: 2015-01-27 15:39:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 14:55:56 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > Kup se kupon na lotto, zgarnij grube miliony i masz czysty zysk i jesteś
    > ustawiony.
    Strasznie oporny jesteś.
    Podajesz jakieś "statystyczne" wyliczenia które zapewne są od strony matematycznej ok
    ale my tu piszemy o konkretach. Do mnie te wyliczenia nijak nie pasują, do
    Kowalskiego z Warszawy pewnie tez nie, być może do Nowaka z obrzeży Krakowa to będzie
    pasowało. Skoro ja mogę kupić mieszkanie w cenie poniżej 100tys zł i wynająć je od
    ręki za 700-900zl to nijak ma to się do tego że takie samo mieszkanie 50km
    dalej(Trójmiasto) kosztuje kilka razy więcej a ceny wynajmu tylko minimalnie większe.
    Tak jak z Twoja giełda: statystycznie to pewnie wyjdzie ze można zarobić 7% ty
    zarabiasz 1% ktoś inny stracił 10%.
    A skoro tak skrupulatnie wszystko liczysz to proponuję zmianę klimatu, wynajmij
    mieszkanie gdzieś w mojej okolicy, będzie jeszcze taniej a dla gry na giełdzie bez
    znaczenie- tu tez internet dociera;)

  • 355. Data: 2015-01-27 15:40:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-27, Kris <k...@g...com> wrote:
    > To Twoje twierdzenie. Z moich wyliczeń, przy moich realiach wychodzi inaczej.

    No właśnie sęk w tym, że Ty się opierasz na "moje doświadczenia", a ja się
    opieram (przy wyliczeniu zysków z nieruchomości) na materiałach opracowanych
    dla inwestorów.

    Albo inaczej. Chcesz mi wmówić, że wynajem w Twoim mieście gwarantuje wyższą
    stopę zwrotu niż np. krótkookresowy wynajem mieszkania w Sky Tower?
    Serio?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 356. Data: 2015-01-27 15:42:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-27, Kris <k...@g...com> wrote:
    >I nie, nie zależy aż tak. Nie na etapie planowania inwestycji.
    >Stopa zwrotu inwestycji w mieszkanie to:
    >http://m.onet.pl/biznes/branze/nieruchomosci,nz4e27

    >"Od czterech do siedmiu procent wynosi przeciętna stopa zwrotu z
    >wynajmu
    >średniej wielkości mieszkania, kupionego w celach inwestycyjnych w
    >cenie
    >250.000 zł."
    >I ja się z tym zgadzam.

    W sensie ze mozna je wynajac za np. 1000zl/mc+liczniki, co stanowi
    4.8% ?
    Owszem.

    Tylko dalej:
    a) jak ktos ma 250tys oszczednosci, i szuka lokaty - dobry wybor.
    b) jak ktos bierze mieszkanie na kredyt ... na odsetki wystarczy, bo
    one tez 4-7%. Cene zakupu trzeba juz splacac z innych dochodow. Ale w
    miare wplaconych rat odsetki maleja, mieszkanie staje sie
    samosplacalne.
    c) gdyby ten kredyt byl w CHF ... trzeba by przeliczyc, moze byloby
    podobnie.
    d) ale jak mieszkanie kupione w szczycie - za powiedzmy 300k, przy CHF
    po 2zl ... moze byc zle :-)

    e) w miare wynajmowania koszty dochodza. Remonty, odnowienia, meble

    J.

  • 357. Data: 2015-01-27 15:53:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-27, Kris <k...@g...com> wrote:

    > A skąd wiesz że to zadupie?

    Z cen które podajesz. Sensowne 2-3 pokojowe mieszkanie za 100 tys., czy dom
    za 250 tys. to możesz w Bytomiu dostać, a nie w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu,
    Trójmieście.

> [...]
    > z meblami w których jest odzież, naczynia, sztućce itp.) W ten sposób tez możemy

    Był rzucony przykład gościa który ma 4 nieruchomości i z tego żyje. No wybacz, to
    nie jest rozmowa o tym "jak mieszkać" tylko "jak inwestować" i w tym momencie
    tu już nie chodzi o to co uznajesz, co nie, tylko obiektywne współczynniki *zwrotu
    inwestycji* (ROI). Mówimy o sytuacji "masz siano, chcesz zainwestować", a nie własnym

    wyobrażeniu na temat.

    Pokaż mi opracowania ROI dla inwestycji w nieruchomości w Twoim rejonie, z których
    wynika
    że jest ono na poziomie > 10% na zadupiu, to pogadamy i może nawet przekonasz mnie do

    zainwestowania tam. Na razie pokazujesz że masz nieanalityczny stosunek do inwestycji
    (powiedziałbym nawet, że emocjonalny), a ulegasz zwyczajnym emocjom i chwilowym
    kalkukacjom.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 358. Data: 2015-01-27 15:55:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 stycznia 2015 15:40:40 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > No właśnie sęk w tym, że Ty się opierasz na "moje doświadczenia",
    Dokładnie tak
    >a ja się opieram (przy wyliczeniu zysków z nieruchomości) na materiałach
    >opracowanych dla inwestorów.
    Dotrze w końcu do Ciebie że takie wyliczenia nijak się mają dla konkretnego
    Kowalskiego czy Nowaka? Przecież inaczej te wyliczenia wyjdą Kowalskiemu który
    będzie chciał zainwestować w mieszkanie w moim mieście a inaczej Nowakowi w centrum
    Warszawy.>
    > Albo inaczej. Chcesz mi wmówić, że wynajem w Twoim mieście gwarantuje wyższą
    > stopę zwrotu niż np. krótkookresowy wynajem mieszkania w Sky Tower?
    > Serio?
    A gdzie coś takiego pisałem?
    A gdyby to Sky cos tam wybudować w moim mieście to jak by z ta stopą zwrotu było?

  • 359. Data: 2015-01-27 16:02:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tylko dalej:
    > a) jak ktos ma 250tys oszczednosci, i szuka lokaty - dobry wybor.

    Moim zdaniem średni, bo premia jest podobna do lokaty*, przy dużo
    mniejszej możliwości wycofania się z inwestycji w razie tzw. wtopy.
    Oczywiście jak ktoś przeciwstawia inwestycję w nieruchomość vs forex, to
    jasne że ryzyko jest dużo większe i liczenie wtedy zawodzi.

> [...]
    > one tez 4-7%. Cene zakupu trzeba juz splacac z innych dochodow. Ale w
    > miare wplaconych rat odsetki maleja, mieszkanie staje sie

    Nie. ROI na przestrzeni 30 lat nie ulegnie większym zmianom na plus.
    A kredyt i owszem może (i raczej na pewno to zrobi). Właśnie w tym problem.
    Kalkuluje się inwestycję biorąc *chwilową* wartość współczynnika kosztów.

    I dodatkowe pytanie: uważasz, że bieżące współczynniki stóp procentowych
    to jest dołek i nastąpi za chwilę odbicie, czy jest to trend stały w dłuższym
    np. w 5- 10- letnim terminie? :)

    * biorąc pod uwagę dłuższą perspektywę czasową

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 360. Data: 2015-01-27 16:05:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-01-27, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    >opracowanych dla inwestorów.
    >
    > Dotrze w końcu do Ciebie że takie wyliczenia nijak się mają dla konkretnego
    Kowalskiego czy Nowaka?

    To zaproponuj lepszą, obiektywniejszą metodę porównywania inwestycji.
    Wróżenie z fusów? Wizyta u dalajlamy?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl