  • 11. Data: 2009-02-28 17:18:41
    Temat: Re: Co sie stanie jak wejdziemy do ERMu?
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:goboga$fu1$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja mam inne pytanie. Dlaczego Rudemu i jego bandzie wydaje sie, ze
    > wprowadzenie Euro w Polsce spowoduje ogolny dobrobyt i rozwiazanie
    > wszystkich naszych problemow?

    Nie wszystkich a jedynie zagrożenie kryzysem walutowym, ryzyko kursowe dla
    80% obrotów handlu zagrnicznego, problem wysokich stóp % oraz kosztów
    operacji walutowych i ich ewidencji.

    > Czy Lotwa, obecny bankrut, nie jest w ERMII od maja 2005 r.?

    Łotwa ustaliła sobie stały kurs EUR a nie w widełkach +-15%. Załamanie
    eksportu i inwestycji zagranicznych wynika natomiast z tych samych,
    zewnętrznych czynników co w Polsce czy na Ukrainie a nie z powodu ERM2.

    Anatol

  • 12. Data: 2009-02-28 17:24:09
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Jaki przewidujesz rozwoj wypadkow na Ukrainie i Lotwie?

    D.

  • 13. Data: 2009-02-28 17:27:13
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > http://nbp.pl/statystyka/Pieniezna_i_bankowa/DWN/mia
    rypieniadza_nowe.xls

    > rezerwy dewizowe:
    > http://nbp.pl/statystyka/DWN/Rez98_2009.xls

    Jeżeli juz pytać o źrodła to chciałem rówież dowiedzieć się czy orientujesz
    się, czy jest gdzieś (może na stronie MF) statystyka która by mówiła w
    jakim procencie na dany miesiąc wykonywany jest budżet państwa.

    Niektóre media zdają się posiadać takie info na bieżąco....

    MF: 100 mln zł nadwyżki w budżecie po lipcu
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,43508
    59.html

    Endriu

  • 14. Data: 2009-02-28 17:34:17
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Dieter pisze:
> [...]
    > wszystkich naszych problemow?
    >
    > Czy Lotwa, obecny bankrut, nie jest w ERMII od maja 2005 r.?

    gdybysmy byli w strefie euro to:

    - problem opcji by nie istnial
    - problem rosnacych rat w CHF by nie istnial
    - mielibysmy tansza benzyne

    i jeszcze pare innych, ktore teraz mi nie przychodza do glowy...

    pozdrawiam
    SlawcioD

    ps. obecnie wchodzenie do ERM2 to nie najlepszy pomysl... dobrym moment
    mieli na wprowwadzenie euro kartofle... a teraz to se troche poczekamy
    na nastepny dobry moment...

  • 15. Data: 2009-02-28 17:35:41
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Jaki przewidujesz rozwoj wypadkow na Ukrainie i Lotwie?

    Na Ukrainie bardzo prawdopodbny kryzys walutowy i związany z tym gwałtowny
    wzrost inflacji, deficytu budżetowego, stóp % i bankructwa wielu zadłużonych
    przedsiębiorstw a następnie banków. W dalszej kolejności chyba
    destabilizacja polityczna i rozpad państwa i/lub podporządkowanie go Rosji.

    Na Łotwie która ma o wiele lepszy dostęp do dewizowej pomocy UE - w tym
    przede wszystkim ECB - "zwykły" kryzys gospodarczy, nie gorszy niż w USA czy
    Japonii.

    Anatol

  • 16. Data: 2009-02-28 17:44:14
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ps. obecnie wchodzenie do ERM2 to nie najlepszy pomysl... dobrym moment
    > mieli na wprowwadzenie euro kartofle... a teraz to se troche poczekamy na
    > nastepny dobry moment...

    Dopóki nie miną 2 lata w ERM2 nigdy nie będzie wiadomo czy moment był dobry.
    Z pewnością teraz moment jest o wiele lepszy niż np. 0,5 roku temu, a teraz
    należałoby je oceniać pod kątem polityki stabilizacji PLN aniżeli samego
    przyjęcia EUR - a chyba widać jak rynek reaguje na wszelkie informacje o
    negocjacjach na temat wejścia do ERM2.

    Anatol

  • 17. Data: 2009-02-28 17:47:43
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > gdybysmy byli w strefie euro to:
    >
    > - problem opcji by nie istnial

    Nikt firmom nie kazał grać w opcje....

    > - problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

    Kdyby firmy nie grały w opcje i na tym nie straciły to CHF by tak nie
    podskoczyło.....

    > - mielibysmy tansza benzyne

    Gdyby złotówka tak nie dostała po dupie na wskutek opcji to i dolar by tak
    nie podskoczył - benzyna byłaby tańsza.

    Kryzyzys powstał z głupoty naszych firm a nie dlatego że nie mamy Euro....

    Endriu

  • 18. Data: 2009-02-28 17:55:52
    Od: Sheen <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > ByĹ?o analizowane w przypadku Islandii - traci siÄ? prawo do miejsca w
    > "radzie zrzÄ?dzajÄ?cej EUR". W przypadku Polski mogĹ?aby byÄ? to utrata
    > *na bardzo dĹ?ugo*. Po za tym istniaĹ?oby by ryzyko Ĺźe daliby Polsce
    > w jakiĹ? dodatkowy sposĂłb "po Ĺ?apach" za olanie "standardowej Ĺ?cieĹźki".

    Człowieku, ustaw sobie kodowanie poprawne, albo pisz bez polskich liter.

  • 19. Data: 2009-02-28 17:58:03
    Od: sorden <s...@w...pl>

    SlawcioD wrote:

    > - problem opcji by nie istnial

    problem opcji nigdy nei istnial. chyba nie masz na mysli problemu
    hazardzistow ?

    > - problem rosnacych rat w CHF by nie istnial

    bo ? eurchf nie jest constans, mimo wszystko.

    > - mielibysmy tansza benzyne

    Tak tania jak Niemcy lub Finlandia ?

    --
    in

  • 20. Data: 2009-02-28 18:01:32
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Endriu pisze:

    > Nikt firmom nie kazał grać w opcje....

    ale przyznasz, ze gdybysmy mieli euro nie bylo by zadnych opcji ;)

    > Kdyby firmy nie grały w opcje i na tym nie straciły to CHF by tak nie
    > podskoczyło.....

    gdyby mialy euro nie graly by na opcjach a wiec i chf mial by staly (w
    miare) kurs...

    > Gdyby złotówka tak nie dostała po dupie na wskutek opcji to i dolar by tak
    > nie podskoczył - benzyna byłaby tańsza.
    >

    > Kryzyzys powstał z głupoty naszych firm a nie dlatego że nie mamy Euro....

    gdyby mialy euro to by nie popelnily tego bledu...

    pozdrawiam
    SlawcioD