  • 1. Data: 2007-06-08 17:25:56
    Temat: Co to jest fraud 3?
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Kilka dni temu opisywałem tutaj problem jaki mam ze swoją kartą VISA
    przepłaconą ING Banku Śląskiego. Otóż w ciągu ostatniego tygodnia
    dokonałem przy użyciu karty kilku transakcji, które przeprowadzane były
    przez system Polcard. Kwoty tych transakcji nadal są zablokowane na
    rachunku, ale kontrahenci nie otrzymują wpłat i spodziewam się, że po
    tygodniu blokada zniknie i kwoty nie zostaną rozliczone. A dlaczego?

    Ponieważ Polcard odmówił wszelkich wyjaśnień twierdząc, że nie udzielają
    żadnych informacji właścicielom kart, a jedynie własnym klientom, czyli
    podmiotom którym płatności są przekazywane, to postanowiłem zwrócić się w
    tej sprawie do firmy Payback, dla której wykonywałem płatność kartą
    poprzez Polcard.

    Dziś otrzymałem odpowiedź, że transakcja jest autoryzowana, ale została
    następnie anulowana, a powodem jej anulowania było oznaczenie przez
    Centrum Autoryzacyjne Polcard karty jako fraud 3.

    Skontaktowałem się w tej sprawie z obsługą kart ING Banku Śląskiego.
    Niestety konsultantka nie była w stanie wyjaśnić mi powodu, dla którego
    transakcje są odrzucane i nie wiedziała co to jest fraud 3. Oczywiście
    zapewniła, że z kartą wszystko jest w porządku i nie wie dlaczego
    transakcje nie są rozliczane. Na pytanie co mam w takim razie zrobić
    odpowiedziała, że wszystko jest w porządku, więc w sumie rozmowa zaczęła
    przypominać rozmowę z jakimś botem.

    W związku z powyższym chciałbym zapytać Was czy nie mieliście podobnego
    problemu, bo zupełnie nie wiem co mam zrobić. Polcard nie udzieli mi
    żadnych informacji, a bank twierdzi, że wszystko jest w porządku. Skoro
    jednak transakcje są anulowane, to jednak coś nie jest tylko nikt nie
    poczuwa się do odpowiedzialności i umywa ręce.

    chairon

  • 2. Data: 2007-06-08 17:53:33
    Temat: Re: Co to jest fraud 3?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    W artykule news:f4c34p$1c3$1@news.interia.pl,
    niejaki(a): chairon z adresu <c...@i...SKASUJ-TO.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jest w porządku. Skoro jednak transakcje są anulowane, to
    > jednak coś nie jest tylko nikt nie poczuwa się do

    Owszem, miałem. Parę dni temu także. Podobnie jak u Ciebie
    płatność w PayU (obsługiwana przez Polcard), wisi sobie,
    blokada pewnie zejdzie - przyczyna braku autoryzacji nie
    jest mi znana. Karta wystawiona przez mBank. Parę dni później:
    restauracja, karta Multibanku - terminal Polcardu, skutek:
    odmowa transakcji.
    Ta sama karta mBanku której Polcard "odmówił" przeszła przez
    Paypal bez problemów, w restauracji skorzystałem z nie "BRE"
    karty, konkretnie z ING BŚ, podejrzewając że Polcard ma znowu
    jakieś kłopoty.

    Zaś w zeszłym roku miałem przypadek, gdy po blokadach przez ok
    2 miesiące nie następowało obciążenie, blokady sobie "zeszły",
    po czym pewnego pięknego dnia pojawiło się obciążenie karty za
    "zaległe" transakcje, w liczbie sztuk parudziesięciu. Wszystkie
    wykonane.. w terminalu polcardu.

    Wnioski pozostawiam do samodzielnej oceny.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie NIE ZAMÓWIONYCH ofert
    na adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 3. Data: 2007-06-09 14:22:40
    Od: "::WireFree::" <miet@nospam@magicbox.pl>

    mam VISE z ING i wnioski sa takie nigdy nie laduj sie w VISA system koszta
    tego g..... sa kosmiczne.