  • 11. Data: 2009-08-19 10:32:41
    Temat: Re: Co za BZDURA [mbank]
    Od: Przemek <p...@g...com>

    > a co ma pamięć mamy do tego?, czy ktokolwiek poinformował ją że system
    > łączy konta i daje wspólne logowania dla wszystkich kont jej i
    > jakichkolwiek w których jest pełnomocnikiem?,

    A od kiedy banki mają szkolić klientów ?
    Mama wiedział że konto już ma (powinna wiedzieć)

    > założyła SWOJE konto a BANK samowolnie i bez poinformowania jej
    > skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem

    Zaraz samowolnie. Miała konto to zakładając konto ma kolejne. To chyba
    logiczne. Widzi je razem. W firmie do jednego programu tez dostajesz 2
    loginy ?

    > więc JA uważam, że w tym przypdaku to bank dał ciała a nie mama

    A ja że mama. Trafił sie szczególny przypadek ale ktoś winny musi być na
    pewno nie Ja (czyli mama).

    I coś złego sie stało z tego tytułu ? Ktoś ucierpiał ?
    Bo sprawa opisana strasznie gorączkowo.

  • 12. Data: 2009-08-19 10:37:21
    Od: Przemek <p...@g...com>

    > Natomiast system powinien od razu po PESEL-u skojarzyc, ze ma juz
    login i haslo

    Tak na 100% to żaden bank nie opiera sie na numerach PESEL i jeszcze
    długo nie będzie. Są to zaszłości z dawnych czasów. Gdzie wypisywane
    karty z numerami pesel miały błędy. Bo jeden pisał 7 a drugi czytał 1 bo
    podobnie napisane.
    Miałem wykłady na temat numeru pesel i podobno dużo liczba osób z
    dawniejszych czasów ma błednie nadany pesel. Nie pamiętam dokładnie ale
    była to duża liczba. Dlatego do końca nie ma sie co opierać na tym numerze.

    Wykład z baz danych pole unikalne.

  • 13. Data: 2009-08-19 11:30:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A od kiedy banki mają szkolić klientów ?
    > Mama wiedział że konto już ma (powinna wiedzieć)

    sposób myslenia mamy (2 loginy) watkotwórca juz przedstawił.
    Czy bank jest od szkolenia klientów? W zakresie swoich procedur, swojego
    systemu komputerowego itp - oczywiscie!

    > Zaraz samowolnie. Miała konto to zakładając konto ma kolejne. To chyba
    > logiczne. Widzi je razem. W firmie do jednego programu tez dostajesz 2
    > loginy ?

    tak, ja mam 2.

    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

  • 14. Data: 2009-08-19 11:30:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > dawniejszych czasów ma błednie nadany pesel. Nie pamiętam dokładnie
    > ale była to duża liczba. Dlatego do końca nie ma sie co opierać na tym

    To prawda, ze wiele osób ma zły PESEL.
    Niemnije jednak na ktoryms szczeblu powinna nastapić weryfikacja.

    Jaki jest szczyt odwagi???
    Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

  • 15. Data: 2009-08-19 12:28:48
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Budzik pisze:
    > Czy bank jest od szkolenia klientów? W zakresie swoich procedur,
    swojego systemu komputerowego itp - oczywiscie!

    Chciałbym wiedzieć jaki bank szkoli ze sposobu obsługiwania się kontem.

    > tak, ja mam 2.
    To dla mnie to bez sensu.
    Że jeden program i 2 loginy na jedno nazwisko.
    I pewnie na jednym mogę robić to a na drugim inne.
    I skąd wiedzieć co na którym loginie mam robić.
    Raczej słabo rozbudowany system uprawnień w programie dlatego 2 loginy ?

    Przemek

  • 16. Data: 2009-08-19 12:45:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chciałbym wiedzieć jaki bank szkoli ze sposobu obsługiwania się kontem.

    idz do mkiosku, powiedz ze nie wiesz jak posługiwac sie kontem, panienka ci
    pokaze.

    > To dla mnie to bez sensu.

    no i? Nie mowie ze to ma sens, tylko ze mnogosc rozwiazan informatycznych
    jest taka, ze trudno od klienta oczekiwac, zeby dokładnie wiedział jak co
    ma działac.

    > Że jeden program i 2 loginy na jedno nazwisko.
    > I pewnie na jednym mogę robić to a na drugim inne.
    > I skąd wiedzieć co na którym loginie mam robić.
    > Raczej słabo rozbudowany system uprawnień w programie dlatego 2 loginy ?

    nie wazne dlaczego.
    wazne, ze takie sytuacje sie zdarzaja, dlaczego wiec klient nie miałby
    sadzic, ze taka sytuacje zastanie w mbankku przy otwarciu konta?

    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 17. Data: 2009-08-19 14:22:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cyklista wrote:

> [...]
    > skojarzył JEJ konto z NIE JEJ kontem na którym była pełnomocnikiem
    >

    > więc JA uważam, że w tym przypdaku to bank dał ciała a nie mama

    nie ma konta do jej konta i konta do nie jej konta.

    jest login dla konkretnej osoby. JEDEN. I za jego pomocą widzi wszystkie
    konta bankowe do których ma dostęp.

    Skoro go już miała to wystarczyło się zalogować.

  • 18. Data: 2009-08-19 14:46:58
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > nie ma konta do jej konta i konta do nie jej konta.

    Co to za bełkot???

    Piotr

  • 19. Data: 2009-08-19 15:13:08
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Budzik pisze:

    > To prawda, ze wiele osób ma zły PESEL.
    > Niemnije jednak na ktoryms szczeblu powinna nastapić weryfikacja.

    Np. niektóre weryfikatory mojego PESELu nie uważają :-) Pisze, że błędny :)

    Pozdr,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-08-19 16:30:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Np. niektóre weryfikatory mojego PESELu nie uważają :-) Pisze, że
    > błędny :)

    a moze masz błedny (nie byłbys pierwszy)?
    Sprawdz sobie według algorytmu.

    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert