  • 51. Data: 2009-08-20 13:30:16
    Temat: Re: Co za BZDURA [mbank]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Sugerowane było, że bank wydrukuje mi na kartce moje ID klienta /nie
    > tymczasowe/ z moim aktualnym hasłem. Więc co ma piernik do wiatraka?

    Sugerowane było, ze powinno to zostac sprawdzone.
    Sugestia o karteczne rzeczywiscie tez sie pojawiła, ale zwróc uwage, kto ja
    spłodził... :)

    > Nie wiem czy powinna, bo nie wiem czym różniły się dane te od
    > posiadanych przez Bank, ale widocznie w momencie "produkcji"
    > dokumentów Bank jeszcze nie był przekonany, że to ta sama mama.

    Zakładam, ze ta sytuacja nie była "jedna na milion, aaaaaa" i PESEL sie nie
    zmienil.
    A ty sugerujesz ze bank nie był pewny...

    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"

  • 52. Data: 2009-08-20 13:40:40
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > A to już nie jest takie trywialne, szczególnie jak na dodatek nie pamiętasz
    > telekodu, numer telefonu ci się po drodze parę razy zmienił i nie pamiętasz
    > który podawałeś (a bank nie ma na co oddzwonić w takim przypadku), na
    > dodatek masz nowy dowód osobisty i zmieniłeś miejsce zamieszkania :).
    >
    > Aż jestem ciekaw jakie mają na taki przypadek procedury :) (bo podstawowe
    > dane które w tym momencie bank ma to w zasadzie może znać każdy twój
    > znajomy który miał w ręku twój dowód).

    Ja miałem taką sytuację w mBanku. Konto założyłem w 2004 i do 2009 się na nie
    nie logowałem a właściwie o nim zapomniałem (Bogu dzięki że nie wprowadzono w
    międzyczasie opłat za konto).
    Papiery - umowę rachunku i login zgubiłem, hasło zapomniałem. Przez te 5 lat
    zmieniłem 2 razy dowód, miejsce zameldowania i zamieszkania i kilka razy numer
    telefonu.
    Pani na mLinii kazała mi iść do mKiosku, pokazać nowy dowód i wypełnić
    formularz zmiany danych. Potem na nowy adres przysłali mi ID (niestety nie
    wiem czy nowe czy stare).
    A i tak tego konta nie używam :))

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 53. Data: 2009-08-20 21:43:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    Tak to umie już tylko Cejrowski:

    <http://www.joemonster.org/filmy/13399/
    Wojciech_Cejrowski_Wkurzajaca_Rozmowa>

    Biedna konsultantka, która trafiła na tego buca. :)

  • 54. Data: 2009-08-20 22:13:52
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 20 Sie, 13:07, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

    > Tak to umie już tylko Cejrowski:
    >
    > <http://www.joemonster.org/filmy/13399/
    > Wojciech_Cejrowski_Wkurzajaca_Rozmowa>
    >
    > i to nie jest problem mBanku.
    >
    > Dla pocieszenia to mBank i takim pomaga, a procedura jest o tyle
    > kłopotliwa, że trzeba tyłek z domu ruszyć.

    W zadnym bank na swiecie Cejrowski nie dokonalby podobnej operacji
    kontaktujac sie telefonicznie bez znajomosci swoich hasel.
    W niektorych (np. HSBC, mozliwe, ze Citi ) moglby pofatygowac sie do
    lokalnej placowki w kraju pobytu, jesli by byla, i sprobowac tam
    zalatwic sprawe.

  • 55. Data: 2009-08-21 06:49:11
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 21 Sie, 00:13, "k...@w...pl" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > W niektorych (np. HSBC, mozliwe, ze Citi ) moglby pofatygowac sie do
    > lokalnej placowki w kraju pobytu, jesli by byla, i sprobowac tam

    Nigdzie nie twierdziłem, że Bank miał mu pomóc :) Bardzo dobrze, że go
    wysłał na drzewo. Tylko chciałem pokazać, że dalsze zagłębianie się w
    temat tu poruszany prowadzić może i do takich absurdów, ja nic nie
    wiem, nie wiem kim jestem, nie wiem co robię, wypełniam sobie jakieś
    wnioski jednego roku tu, jednego tam, podaję różne dane, gubię kody,
    zapominam, że mam już konto w danym Banku i nagle wylewam pomyje na
    cały świat za swoją ułomność...

  • 56. Data: 2009-08-22 09:26:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Banki pracują wtedy na tz hurtowniach danych gdzie pewne operacje wykonują
    > sie w nocy. Jeśli klient nie pamięta ze miał konto i chce je założyć to
    > może pojawić np. online (na poczekaniu) to taka sytuacja może się pojawić.

    A o czymś takim jak indeksy to ty słyszał? PESEL jest prawie polem
    unikalnym, do tego jest liczbą a więc baaaardzo
    dobrze się indeksuje, a nawet jak system znajdzie 10 rekordów z tym samym nr
    PESEL, to przeszukanie ich nie stanowi już żadnego problemu.