  • 42. Data: 2009-08-20 10:30:16
    Temat: Re: Co za BZDURA [mbank]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > zapytania może być wiecej i idą jeszcze inne operacje nie tylko
    > wyszukanie pani mamy. (kolejka)
    >
    > Może być klient który miał konto i zostało zamknięte więc trzeba
    > sprawdzić czy takie ma konta. Więc najpierw w "tabeli" użytkownicy
    > potem konta.
    >
    > A spróbuj zapuścić sobie w takiej 2 000 000 tabeli wyszukiwanie
    > użytkownika po tylu danych. Zeby zwiększyć prawdopodobieństwo
    > prawidłowego wyszukiwania podobnych dorzuć LIKE (bo może literówka) i
    > bedziesz troche czekał a pamiętaj że jeden nie jesteś. Bazy są w

    rozbudowujesz problem a tak naprawde sprawa jest prosta - 99% takich
    przypadków rozwiaze zwykłe sprawdzenie po peselu.
    Osób z błednym peselem jest stosunkowo niewiele i coraz mniej (obecnie
    takie sytuacje juz sie nie zdarzaja)

    > Dla mnie to szkoda tematu. Sprawa załatwiona tylko klient piszący
    > posta strasznie nerwowo zareagował zupełnie bez sensu. Przecież to też
    > jego wina.

    Takie prawo klienta - bank powinien wziac to pod uwage, ze kazde takie
    niedopracowanie moze spowodowac strate klienta.

    P.S. Naprawde, polecam pocytac o zasadach panujacych w usenecie.

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 41. Data: 2009-08-20 10:30:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zapytać jakie jest ID ?

    powyzej masz wypowiedz Tomka z Wawy - dla niego taka sytuacja jest
    niedopuszczalna...

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

  • 43. Data: 2009-08-20 10:54:35
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Sie, 12:30, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

    > powyzej masz wypowiedz Tomka z Wawy - dla niego taka sytuacja jest
    > niedopuszczalna...

    Klient który zapomni swojego ID zgodnie z procedurą jest
    identyfikowany poprzez podanie serii losowo wybranych jego danych
    przez system ,następnie dostaje na ostatni znany mBankowi adres
    zameldowania tymczasowe ID i hasło, które pozwala mu odzyskać dostęp
    do konta po weryfikacji kolejnej porcji danych.

    Tymczasowo klient może posiadać dwa ID, jedno tymczasowe (krótsze, nie
    umożliwia robienia żadnych operacji) i to właściwe.

  • 44. Data: 2009-08-20 10:56:04
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 11:47:49 +0200, Przemek napisał(a):

    > Zapytać jakie jest ID ?

    A to już nie jest takie trywialne, szczególnie jak na dodatek nie pamiętasz
    telekodu, numer telefonu ci się po drodze parę razy zmienił i nie pamiętasz
    który podawałeś (a bank nie ma na co oddzwonić w takim przypadku), na
    dodatek masz nowy dowód osobisty i zmieniłeś miejsce zamieszkania :).

    Aż jestem ciekaw jakie mają na taki przypadek procedury :) (bo podstawowe
    dane które w tym momencie bank ma to w zasadzie może znać każdy twój
    znajomy który miał w ręku twój dowód).
    --
    Kojer

  • 45. Data: 2009-08-20 10:57:20
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 03:54:35 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

    > następnie dostaje na ostatni znany mBankowi adres
    > zameldowania tymczasowe ID i hasło, które pozwala mu odzyskać dostęp
    > do konta po weryfikacji kolejnej porcji danych.

    A jak ktoś ten adres zmienił? ;)
    --
    Kojer

  • 46. Data: 2009-08-20 10:57:59
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

> [...]

    > zameldowania tymczasowe ID i hasło, które pozwala mu odzyskać dostęp
    > do konta po weryfikacji kolejnej porcji danych.

    A jak ktoś ten adres zmienił, znaczy już tam nie mieszka? ;)
    --
    Kojer

  • 47. Data: 2009-08-20 11:07:44
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Sie, 12:57, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > A jak ktoś ten adres zmienił, znaczy już tam nie mieszka? ;)

    Tak to umie już tylko Cejrowski:

    <http://www.joemonster.org/filmy/13399/
    Wojciech_Cejrowski_Wkurzajaca_Rozmowa>

    i to nie jest problem mBanku.

    Dla pocieszenia to mBank i takim pomaga, a procedura jest o tyle
    kłopotliwa, że trzeba tyłek z domu ruszyć.

  • 48. Data: 2009-08-20 11:17:20
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 04:07:44 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

    > i to nie jest problem mBanku.

    Zgadza się.

    > Dla pocieszenia to mBank i takim pomaga, a procedura jest o tyle
    > kłopotliwa, że trzeba tyłek z domu ruszyć.

    No włąśnie jestem ciekaw jak to załatwiają. Teraz już są mkioski ale jak
    nie było to mółby być duży problem, podejrzewam, ze wszystko wtedy
    należałoby załatwiać przez pocztę weryfikując wzór podpisu, a jak ktoś nie
    pamięta wzoru to w centrali BRE ;).

    --
    Kojer

  • 49. Data: 2009-08-20 12:45:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > Tymczasowo klient może posiadać dwa ID, jedno tymczasowe (krótsze, nie
    > umożliwia robienia żadnych operacji) i to właściwe.

    czyli jednak mozna uzyskac ID. To co, lecisz zamykac konto?
    Czy jednak zgodzisz sie, ze po wizycie w mPunkcie mama watkotwórcy powinna
    wyjsc z informacja ze ma juz Id i procedura umozliwiajaca jego odzyskanie?

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 50. Data: 2009-08-20 13:14:11
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Sie, 14:45, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

    > czyli jednak mozna uzyskac ID. To co, lecisz zamykac konto?
    > Czy jednak zgodzisz sie, ze po wizycie w mPunkcie mama watkotwórcy powinna
    > wyjsc z informacja ze ma juz Id i procedura umozliwiajaca jego odzyskanie?

    Sugerowane było, że bank wydrukuje mi na kartce moje ID klienta /nie
    tymczasowe/ z moim aktualnym hasłem. Więc co ma piernik do wiatraka?

    Nie wiem czy powinna, bo nie wiem czym różniły się dane te od
    posiadanych przez Bank, ale widocznie w momencie "produkcji"
    dokumentów Bank jeszcze nie był przekonany, że to ta sama mama.