  • 11. Data: 2013-10-21 17:47:54
    Temat: Re: Coś w oprocentowaniach zaczyna się ruszać :)
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-10-21 17:40, Slavekk pisze:
    > 1. Inflacja

    Czyli skoro większość ROR jest na 0% to tyle wynosi inflacja?

    > 2. Zapotrzebowanie banku na kasę - w nowym banku duże

    mBank nie miał "zapotrzebowania". Nie udzielał W OGÓLE kredytów.

    > 3. Oprocentowanie udzielanych kredytów

    Zero.

    > 4. "Promocja na otwarcie" u nowego. Jeśli dzisiaj bank, który na
    > operacji kartą zarabia poniżej 1% daje Cashback 3% to myślisz, że to
    > normalne? Zwykła promocja dla nałapania klientów. Jak w Biedronce.

    Prawie. Ten 3% to tylko max 50zł, tylko dla wielokrotności 100zł, tylko
    w wybranych punktach (paliwa, apteka, market). W praktyce niewiele osób
    z tego pewnie korzysta.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-10-21 18:01:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-21, S <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > mBank nie miał "zapotrzebowania". Nie udzielał W OGÓLE kredytów.

    A jego większy brat?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2013-10-21 18:05:21
    Od: p...@g...com

    Den söndagen den 20:e oktober 2013 kl. 12:53:25 UTC+2 skrev J.F.:

    > Takie byly czasy.
    >
    > I prawde mowiac to sie ciesze ze minely :-)
    >

    > J.

    Dlaczego? Wtedy na lokatach mozna jednak bylo cos zarobic, pomijajac nawet, ze
    inflacja byla wyzsza niz dzis. Do 2002 nie bylo tez podatku Belki, wiec zysk tym
    wiekszy.

  • 14. Data: 2013-10-21 20:19:27
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-10-21 17:47, S pisze:

    > Czyli skoro większość ROR jest na 0% to tyle wynosi inflacja?

    Nie

    > mBank nie miał "zapotrzebowania". Nie udzielał W OGÓLE kredytów.

    Znasz opowieść o akwizytorach Baty, którzy pojechali do Afryki?
    Jeden depeszuje: "brak rynku zbytu - tu wszyscy chodzą boso"
    Drugi: "Olbrzymi rynek zbytu - tu wszyscy chodzą boso"
    ;)
    Gadasz jak ten akwizytor bez wyobraźni
    - mBank to nie był (i nie jest) samodzielny bank - zbierał kasę dla BRE
    na kredyty
    - sam nie udzielał bo dopiero startował; żeby udzielać musiał nazbierać

    > Zero.

    G.. prawda.
    BRE miał wysokie oprocentowanie

    > Prawie. Ten 3% to tylko max 50zł, tylko dla wielokrotności 100zł, tylko
    > w wybranych punktach (paliwa, apteka, market). W praktyce niewiele osób
    > z tego pewnie korzysta.

    No tak, ale czego to dowodzi?
    Że to promocja?
    A co ja pisałem?

    Sławek

  • 15. Data: 2013-10-21 20:40:30
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-10-21 20:19, Slavekk pisze:

    > - mBank to nie był (i nie jest) samodzielny bank - zbierał kasę dla BRE
    > na kredyty
    > - sam nie udzielał bo dopiero startował; żeby udzielać musiał nazbierać

    Doprawdy? Przypomnij sobie początki mBanku. Był to samodzielny bank i
    nie planował udzielać kredytów. Założenie było takie, że pieniądze
    zebrane od klientów wrzuca na rynek międzybankowy.

    > G.. prawda.
    > BRE miał wysokie oprocentowanie

    Pewnie podobnie jak inne banki. Ale to, co wyróżniało mBank to brak
    placówek i niskie koszty. Wtedy twierdzili, że zawsze będą mieć
    najwyższy %, bowiem nie jest możliwe, by nie generując kosztów w postaci
    obsługi w placówkach przegrali z konkurencją.

    > No tak, ale czego to dowodzi?

    Że np. na 100 klientów 1 skorzysta, choć 100 płaci kartą. I dlatego bank
    jest na plus mimo że zarabia poniżej 1%, a daje 3% (nielicznym).

    > Że to promocja?

    Nie, to matematyka.

    > A co ja pisałem?

    Coś tam o Afryce i butach...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-10-21 20:45:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    S <a...@w...pl> writes:

    > Doprawdy? Przypomnij sobie początki mBanku. Był to samodzielny bank i
    Brednie. mBank _zawsze_ był częścią BRE, jego oddziałem.
    Był przeznaczony na sprzedaż (IIRC BRE po to kupiło Bank Częstochowski,
    żeby mieć dodatkową licencję) ale nic z tej sprzedaży nie wyszło.

    > nie planował udzielać kredytów. Założenie było takie, że pieniądze

    Prawda. Ale plany się zmieniły.

    > zebrane od klientów wrzuca na rynek międzybankowy.

    Raczej na kredyty dla dużego BRE.
    KJ

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 17. Data: 2013-10-22 07:03:52
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-10-21 20:45, Kamil Jońca pisze:
    > Brednie. mBank _zawsze_ był częścią BRE, jego oddziałem.

    Nie zrozumiałeś. Tak, to część BRE od zawsze. Nie, nic nie załatwisz
    jako klient mBanku w BRE. Podobnie jak od niedawna w Multibanku możesz
    cokolwiek załatwić dot. mBanku. Wcześniej - z punktu widzenia klienta
    (tłumaczę już łopatologicznie) - Multibank i mBank to były dwa
    niezależne banki.

    > Był przeznaczony na sprzedaż (IIRC BRE po to kupiło Bank Częstochowski,
    > żeby mieć dodatkową licencję) ale nic z tej sprzedaży nie wyszło.

    Koncepcje się zmieniają.

    > Prawda. Ale plany się zmieniły.

    Tak, podobnie jak mało kto by uwierzył, że bank będzie firmował własną
    markę GSM. Do dziś chyba tylko mBank to robi.

    > Raczej na kredyty dla dużego BRE.
    > KJ

    Czyli według Ciebie % był uzależniony od % kredytu w BRE. Ja jednak
    twierdzę, że od WIBOR. Problem powstał, gdy WIBOR zaczął być niższy niż
    średni % na lokatach. I powstała konieczność zarabiania w inny sposób
    (kredyty, karty, telefonia itd.). Do dziś kredyty mają tak wysoki %, że
    gdyby od nich uzależnić % depozytów, jak sugerujesz, to pewnie spokojnie
    mielibyśmy z 10% zamiast 3%.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2013-10-22 07:30:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    S <a...@w...pl> writes:

    > Nie zrozumiałeś. Tak, to część BRE od zawsze. Nie, nic nie załatwisz
    > jako klient mBanku w BRE. Podobnie jak od niedawna w Multibanku możesz

    A co to ma do rzeczy(niemożność obsługi)? Pisałeś, że to był samodzielny
    bank który miał zbierać pieniądze, żeby je wrzucać na rynek
    międzybankowy. Ani samodzielny, ani na rynek międzybankowy.

    [...]
    > Czyli według Ciebie % był uzależniony od % kredytu w BRE. Ja jednak
    > twierdzę, że od WIBOR. Problem powstał, gdy WIBOR zaczął być niższy
    A %kredytu w BRE ma się nijak do WIBOR :)
    Pewnie. Możemy dzielić włos na 4, tylko po co. (Nawiasem mówiąc, przy
    starcie mBanku było wprost napisane, że %%emaksa nie mogą być niższe niż
    wibor - (chyba) 4)

    > niż średni % na lokatach. I powstała konieczność zarabiania w inny
    Trochę masz tu racji. Ale nie byłoby to możliwe (vide optima która teraz
    się miota) bez zmiany nastawienia klientów. Którzy z banku
    "depozytowego, drugiego wyboru" zaczęli go traktować jako bank
    podstawowy. W którym chcieli mieć konto, kredyt, kk itd.

    > sposób (kredyty, karty, telefonia itd.). Do dziś kredyty mają tak
    > wysoki %, że gdyby od nich uzależnić % depozytów, jak sugerujesz, to
    > pewnie spokojnie mielibyśmy z 10% zamiast 3%.

    Wszyscy tak mówią, tylko nikt z tych mądrali banku nie chce zakładać :)
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 19. Data: 2013-10-22 11:41:19
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.10.2013 07:03, S pisze:

> [...]
    > (kredyty, karty, telefonia itd.). Do dziś kredyty mają tak wysoki %, że
    > gdyby od nich uzależnić % depozytów, jak sugerujesz, to pewnie spokojnie

    Zaraz zaraz, jakie 10%? Gdzie widziałeś kredyt hipoteczny o
    oprocentowaniu powyżej 10%?

    Bo jeżeli mówisz o gotówkowych, to weź pod uwagę że 10+% płacą Ci co
    płacą, ale bank w sumie ma mniej, bo musi uwzględnić też tych którzy nie
    spłacają.

    p. m.

  • 20. Data: 2013-10-22 14:52:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości

    >Czyli według Ciebie % był uzależniony od % kredytu w BRE. Ja jednak
    >twierdzę, że od WIBOR. Problem powstał, gdy WIBOR zaczął być niższy
    >niż

    Akurat jesli chodzi o BRE/mBank to pamietaj afere - procenty
    uzaleznione od decyzji zarzadu.
    Przynajmniej te walutowe, a nie od jakiegos tam LIBOR ..

    >średni % na lokatach. I powstała konieczność zarabiania w inny sposób
    >(kredyty, karty, telefonia itd.).

    Tym niemniej - na poczatku mBank sciagnal pieniadze od ludzi, a co z
    nimi zrobil ?
    O to sie juz martwil BRE. BRE akurat mial duzo klientow biznesowych.

    Oferta kredytowa dla klientow mbanku powstala pozniej.

    >Do dziś kredyty mają tak wysoki %, że gdyby od nich uzależnić %
    >depozytów, jak sugerujesz, to pewnie spokojnie mielibyśmy z 10%
    >zamiast 3%.

    Tylko niektore kredyty. Jak ktos potrzebuje wieksza kwote, to jednak
    dobrze liczy gdzie mu sie to oplaca.

    No i smiem twierdzic ze kredyty dzis mniej oprocentowane niz dawniej
    (przynajmniej srednio).
    WIBOR tez sie nie bierze z prozni - gdyby tak sie dalo pozyczyc
    dowolne pieniadze na 20%, to kto by pozyczal na mniejszy procent ?

    J.