  • 11. Data: 2006-08-25 17:44:49
    Temat: Re: Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy z kk VISA?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Trzeci raz, nie dostaję nic. Mija pół roku, firma znika, ja tracę trochę
    > $.

    imo, to pozostaje tylko droga sadowa w usa;

    teraz to najwiekszy wplywa ma sprawnosc amerykanskich sadow
    i to czy jestes jedyna oszukana osoba przez to firme;

  • 12. Data: 2006-08-25 18:40:01
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    "Q" <n...@s...pl> dnia 25 sie 2006 napisał(a):

    > teraz to najwiekszy wplywa ma sprawnosc amerykanskich sadow
    > i to czy jestes jedyna oszukana osoba przez to firme;

    Oszukanych osób jest około tysiąca.

    --
    ___//] ____ Wozik: http://wozik.com
    |o_ '---' _ | Black Label Society SDMF
    `(_)-------(_)'' Polish Brewtality Chapter
    ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

  • 13. Data: 2006-08-25 18:48:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wozik" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli transakcji dokonałeś, to nie ma sensu zwracanie się do VISA. Chyba, że dwa
    razy transakcji dokonywałeś,a za trzecim sami sobie jej dokonali na podstawie
    danych z poprzednich transakcji. Ale zobacz do regulaminu, bo tam jest termin
    reklamacji.

  • 14. Data: 2006-08-25 19:05:49
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 25 Aug 2006 18:40:01 +0000 (UTC), Wozik napisał(a):

    > Oszukanych osób jest około tysiąca.

    Możesz spróbować w Internet Fraud Complaint Center (IFCC)
    http://www.ifccfbi.gov/index.asp
    Mnie kiedyś pewien sprzedawca na eBayu próbował wyrolować. Oto porada,
    jaką otrzymałem w tej sprawie z eBaya:

    > You may also want to consider filing a complaint with the Internet Fraud
    > Complaint Center (IFCC). The IFCC is a partnership between the Federal
    > Bureau of Investigation and the National White Collar Crime Center. The
    > IFCC will review and evaluate complaints and refer information to the
    > appropriate local, state, or federal agency. Every complaint that is
    > referred by the IFCC is sent to one or more law enforcement or
    > regulatory agencies that have jurisdiction over that matter. You can
    > file a complaint with the IFCC at:
    >
    > http://www.ifccfbi.gov/index.asp

    Z usług IFC nie musiałem skorzystać, bo udało mi sie towar odzyskać za
    pośrednictwem płatnego (20$) negocjatora.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2006-08-25 19:53:02
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> napisał w wiadomości

    > Myślisz? Przesyłka z USA potrafi iść parę miesięcy pod warunkiem, że nie
    ma
    > problemów po drodze typu cło. Ja w tej chwili czekam już blisko 20 dni na
    > przesyłkę z Anglii.

    Bzdura . Max realizacja transportu z USA ---> PL droga lotnicza = 7 dni .
    Zwyczajowo dostaje po 3-4 dniach

  • 16. Data: 2006-08-25 20:01:26
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > ale 20 dni do nie pol roku...

    Nie mów hop - jeszcze nie doszła :) No i to jest UE. A nie zza wielkiej
    wody. Kiedyś przesyłka z USA szła mi 2 miesiące. Urząd Celny zatrzymał i po
    3 tyg. dopiero oclili, po czym wystosowali pismo do producenta by stwierdzić
    czy w przesyłce nie ma podróbek. To zajęło około miesiąca. W sumie po prawie
    4 miesiącach dostałem to co zamawiałem. Pół roku to dużo. Ale zanim się
    zorientujesz, że coś nie tak to te 2-3 miesiące poczekasz. Potem jeszcze
    reklamacja, prześledzenie czy zaginęła czy utknęła na drodze nastu tysięcy
    km, wreszcie zanim się zorientujesz to spokojnie pół roku upływa i już
    wiesz, że np. ktoś Cię oszukał w USA i w ogóle jej nie wysłał.

  • 17. Data: 2006-08-25 20:08:13
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Użytkownik "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura . Max realizacja transportu z USA ---> PL droga lotnicza = 7 dni .
    > Zwyczajowo dostaje po 3-4 dniach

    To jest dopiero bzdura. Krajowy list ekonomiczny dłużej idzie, a nierzadko i
    priorytetowi się zdarza. Mój rekord paczki prioretowej to 10 dni. I nie ma w
    tym lipy, bo był stempelek na kwicie. Poczta na to: 80% przesyłek
    dostarczamy następnego dnia roboczego :-) Na byle forum dyskusyjnym, gdzie
    ludzie sporo wysyłają znajdziesz wieeeele opisów ile potrafią iść krajowe
    priorytety.
    Z USA oczywiście zamawiałem drogą morską. Z Kanady szedł podobnie. Z Anglii
    zawsze lotniczy - rozpiętość olbrzymia - od 3-4 dni roboczych do około
    miesiąca. Pewnie teraz właśnie czeka mnie wariant miesiąca.

  • 18. Data: 2006-08-26 11:52:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > sobie jej dokonali na podstawie danych z poprzednich transakcji. Ale
    > zobacz do regulaminu, bo tam jest termin reklamacji.

    Sens moglby byc, bo akurat bank moze zrobic chargeback ze wzgledu
    na niewywiazanie sie sklepu z umowy. Oczywiscie gdyby nie pol roku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2006-08-26 13:15:02
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Sens moglby byc, bo akurat bank moze zrobic chargeback ze wzgledu
    > na niewywiazanie sie sklepu z umowy. Oczywiscie gdyby nie pol roku.

    A jaki czas jest według Ciebie maksymalny do złożenia tego typu reklamacji?

  • 20. Data: 2006-08-26 15:01:39
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> dnia 26 sie 2006 napisał(a):

    > Sens moglby byc, bo akurat bank moze zrobic chargeback ze
    > wzgledu na niewywiazanie sie sklepu z umowy. Oczywiscie gdyby
    > nie pol roku.

    W momencie gdy rozpocząłem procedurę reklamacji było to około 4
    miesiące. To bank przedłużył sprawę dwukrotnie odmawiając mi.

    --
    ___//] ____ Wozik: http://wozik.com
    |o_ '---' _ | Black Label Society SDMF
    `(_)-------(_)'' Polish Brewtality Chapter