  • 1. Data: 2007-05-07 21:06:49
    Temat: Czy na umowie kredytowej powinna być rata?
    Od: ".ppp." <f...@w...pl>

    Witam.
    Dostałem do podpisania z POLBANKU EFG umowę kredytową (kredyt hipoteczny),
    podano tam oprocentowanie na dzień obecny (jest zmienne, zależne od LIBORU +
    marża 1,5%), ale nie podano wysokości raty, dzięki łaskawości grupowiczów
    jestem w stanie wyliczyć sobie (w excelu) wysokość raty itp., ale czy to
    normalne, że bank na umowie kredytowej nie podaje wysokości raty?
    Może chcą coś po cichu mi doliczyć?
    Czy mogę wymagać podania na umowie wysokości raty i czy długo potrwa
    sporządzenie nowej umowy?

  • 2. Data: 2007-05-08 06:35:45
    Temat: Re: Czy na umowie kredytowej powinna być rata?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-07 23:06, .ppp. stwierdził, że:
> [...]
    > grupowiczów jestem w stanie wyliczyć sobie (w excelu) wysokość raty
    > itp., ale czy to normalne, że bank na umowie kredytowej nie podaje

    Nie. Rata zawarta jest w harmonogramie.

    > Może chcą coś po cichu mi doliczyć?
    > Czy mogę wymagać podania na umowie wysokości raty i czy długo potrwa
    > sporządzenie nowej umowy?

    Nie możesz. Kredyt został już wypłacony? Jeśli nie, to masz odpowiedź na
    pytanie, dlaczego nie dostałeś harmonogramu.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2007-05-08 07:08:03
    Od: ".ppp." <f...@w...pl>

    a kiedy powinieniem otrzymać harmonogram?
    Po podpisaniu umowy kredytowej, czy przed?

  • 4. Data: 2007-05-08 07:21:09
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-08 09:08, .ppp. stwierdził, że:
    > a kiedy powinieniem otrzymać harmonogram?
    > Po podpisaniu umowy kredytowej, czy przed?

    Taki zapis powinieneś mieć w umowie lub regulaminie. Prawdopodobnie po
    podpisaniu umowy oraz po wypłacie kredytu. Jeśli byś go otrzymał razem z
    umową (zakładając, że bank nie do końca wie, kiedy dokładnie uruchomisz
    kredyt) to byłby błędny i zawierał nieprawidłowe kwoty (choć różnice na
    nich pewnie niewielkie).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl