  • 31. Data: 2009-10-04 14:48:27
    Temat: Re: Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Paź, 21:36, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Jak zamierzasz wplacac tam ponad 10tys/m-c to mozesz dostac platyne, z taka
    > sama funkcjonalnoscia. Ja w koncem roku bede rezygnowal z AQ i zastanawiam
    > sie wlasnie nad wyrobieniem sobie platynowej. Jak korzystasz z przeniesienia
    > to pierwszy rok oprocentowanie 9,9%.

    Platyny potem nigdzie nie przeniosę, z uwagi na ograniczenia opisane
    wyżej przez MarkaZ.

  • 32. Data: 2009-10-04 14:55:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Kiedyś Mithos pytał się, gdzie jest kryzys.

    Wydaje mi się, że kryzys w Polsce ujawni się dopiero w 2010 r. A dopiero
    w 2011 r. będzie ciężko, bo trzeba będzie ratować budżet.

    --
    Mithos

  • 33. Data: 2009-10-04 15:29:21
    Od: "Stiwi" <s...@g...pl>

    > W tej samej klasie co Multi są dla mnie w tej chwili:
    > Nordea Spektrum - rewelacyjna obsługa osobista, ale system przechodzi w
    > offline w godzinach nocnych.
    > Alior - wszystko pięknie, ale dyskwalifikacja za nieksięgowanie III
    > sesji ELIXIR oraz jakieś chore opłaty za rachunek firmowy.

    Bardzo dobrze podsumowałeś zalety Multibanku. Mam tam konto ponad 7 lat i dotychczas
    nie
    spotkałem produktu lepszego. Ludzie niestety pozakładali konta w mBanku, który jest
    kilka klas
    niżej od Multi i wrzucają produkty BRE do jednego worka.

    Bankami z jakimi miałem do czynienia: Raiffeisen, WBK, Pekao.
    Rajfi to porażka kompletna, a spłata kk jest nie lada wyzwaniem by się połapać co i
    ile trzeba
    spłacić. Nawet przy zamykaniu konta, babka nie potrafiła dojść w ich systemie czy
    jestem na równo
    czy mam nadpłatę, wg mnie byłem na równo, a okazało się, że mia łem z 500pln
    nadpłaty,
    przynajmniej tyle mi zwrócili.

    Pekao jak dla mnie plus za bezpłatne Eurokonto Net i możliwość bezpłatnych wpłat i
    wypłat w
    okienku. Mimo średniowiecznych praktyk w tym banku, na plus jak dla mnie system
    online Pekao24.
    Reszta do bani: saldo kart sprawdzanie w CKC, zasilanie walutowej VC przelewem z
    rachunku
    (dopiero teraz wprowadzili eurokonta walutowe z podpiętą kartą), brak możliwości
    zmiany np
    danych adresowych zdalnie bez potrzeby wizyty w banku. W pekao24 można zmienić dane
    adresowe, ale tylko do usługi Pekao24, niezła komedia. Pozostaje jeszcze poinformować
    oddział i
    CKC, czyli 3 jednostki banku... In plus, że jako adres do korespondencji może być
    podany adres
    zagraniczny, co rzadko który polski bank oferuje.

    BZWBK to połączenie banku idącego z duchem czasu, z głupimi przepisami. Na plus
    rachunki
    walutowe, karty do nich, brak opłaty ze przewalutowanie (dla kart walutowych, zwykle
    banki 2%
    kasują), niezły system transakcyjny. Dalej to podobnie jak Pekao, zmienić cokolwiek
    telefonicznie nie
    da się bez wizyty w placówce.

    W Multibanku podobnie jak koledze brakuje mi możliwości wyrobienia kart do rachunków
    walutowych. Ale sądząc po wprowadzeniu takiego produktu do mBanku, jest to kwestia
    czasu.

  • 34. Data: 2009-10-04 15:33:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Stiwi pisze:
> [...]
    kilka klas
    > niżej od Multi i wrzucają produkty BRE do jednego worka.

    Niby pod jakim względem mBank jest kilka klas niżej ? Multibank od
    mBanku różni się oddziałami i gorszą ofertą (gorsze KK, tylko jeden
    rachunek oszczędnościowy). Natomiast obsługa w oddziałach jest żenująca
    więc w zasadzie takie oddziały to żadna zaleta. Mówię to oczywiście o
    "prestiżowym" rachunku Aquarius bo taki właśnie miałem.

> [...]
    rachunków
    > walutowych. Ale sądząc po wprowadzeniu takiego produktu do mBanku, jest to kwestia

    To coś ten czas się bardzo dłuży, bo te karty w mBanku to już raczej od
    dawna są.

    --
    Mithos

  • 35. Data: 2009-10-04 16:27:33
    Od: "Stiwi" <s...@g...pl>

> [...]
    > więc w zasadzie takie oddziały to żadna zaleta. Mówię to oczywiście o
    > "prestiżowym" rachunku Aquarius bo taki właśnie miałem.

    Chociażby pod względem systemu internetowego. Ten w Multibanku jest wręcz kapitalny i

    intuicujny, czego już nie da się powiedzieć o systemie mBanku.

    Do oddziałów chodzę rzadko, trzeba mieć sporo czasu by załatwiać w dzisiejszych
    czasach
    jakiekolwiek rzeczy za pośrednictwem placówki, zwłaszcza jeśli możemy je zrobić
    online czy
    telefonicznie. Natomiast kilkakrotnie jak byłem wypłacić walutę czy otworzyć
    dodatkowy rachunek,
    nie mogę nic złego powiedzieć, choć na pewno wypłata waluty mogłaby trwać nieco
    szybciej.

    W mBanku nie wypłacisz waluty, bo nie ma placówek. I to jest te właśnie kilka klas
    niżej, co najmniej
    jedna za system online, a druga za brak placówek. Choć na pewno znalazłbym i więcej
    zalet Multi
    nad mbankiem.

  • 36. Data: 2009-10-04 17:09:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Stiwi pisze:
    > Chociażby pod względem systemu internetowego. Ten w Multibanku jest wręcz kapitalny
    > intuicujny, czego już nie da się powiedzieć o systemie mBanku.

    Kwestia gustu, dla mnie te systemy są prawie identyczne.

> [...]
    dodatkowy rachunek,
    > nie mogę nic złego powiedzieć, choć na pewno wypłata waluty mogłaby trwać nieco

    No fakt, waluty nie wpłacisz.

> [...]
    niżej, co najmniej
    > jedna za system online, a druga za brak placówek. Choć na pewno znalazłbym i więcej

    Pierwsza wada to wyłącznie rzecz gustu, druga może się czasem przydać
    ale nie musi (nie każdy potrzebuje wpłacać waluty).

    Poza tym weź pod uwagę zalety mBanku (większy wybór KK, które IMO są
    ciekawsze; 4 konta oszczędnościowe - w Multibanku tylko jedno; karty do
    kont walutowych).

    --
    Mithos

  • 37. Data: 2009-10-04 17:59:17
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    Mithos pisze:

    > Poza tym weź pod uwagę zalety mBanku (większy wybór KK, które IMO są
    > ciekawsze; 4 konta oszczędnościowe - w Multibanku tylko jedno; karty do
    > kont walutowych).
    Do Mbanku nic nie mam, kilka lat temu próbowałem tam założyć konto i
    jakoś nic z tego nie wyszło. Ale ja i tak wyznaję zasadę, że kartę
    kredytową należy mieć w innym banku niż rachunek podstawowy, a konta
    oszczędnościowe są nędznie oprocentowane i w mbanku i w multi.
    A obecnie najbardziej poszukuję banku, który prowadziłby rachunek w
    CADach i wydawał karty rozliczane w tej walucie. Ale chyba nikt niczego
    takiego nie ma w .pl

  • 38. Data: 2009-10-04 18:00:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Filip pisze:
> [...]
    > kredytową należy mieć w innym banku niż rachunek podstawowy, a konta
    > oszczędnościowe są nędznie oprocentowane i w mbanku i w multi.

    Dlaczego należy mieć KK w innym banku niż rachunek bieżący ? Jakie jest
    tego uzasadnienie ?

    Teraz wszystko jest nędznie oprocentowane, a jednak gotówkę gdzieś
    trzymać trzeba.

    --
    Mithos

  • 39. Data: 2009-10-04 19:10:07
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    Mithos pisze:

    > Dlaczego należy mieć KK w innym banku niż rachunek bieżący ? Jakie jest
    > tego uzasadnienie ?
    >
    > Teraz wszystko jest nędznie oprocentowane, a jednak gotówkę gdzieś
    > trzymać trzeba.

    Hm,
    bo jak padnie system banku (w Multi to przerabiałem bardzo boleśnie),
    albo system VISA czy MC to dobrze mieć alternatywę. Mnie raz Multi
    pozbawił dostępu do płynności na kilka dni i cieszyłem się, że mam kartę
    innego banku.

    Ja gotówkę niepotrzebną w danym miesiącu przelewam na konto
    oszczędnościowe w banku, który nie ma dostępu przez www i nie kusi, żeby
    do niej sięgać ;-) Wydawanie bywa silniejsze ode mnie :(

  • 40. Data: 2009-10-04 19:28:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Filip pisze:
> [...]
    > albo system VISA czy MC to dobrze mieć alternatywę. Mnie raz Multi
    > pozbawił dostępu do płynności na kilka dni i cieszyłem się, że mam kartę

    Po prostu warto mieć różne karty. Natomiast niektórzy uważają, że nie
    należy posiadać rachunku osobistego (głównego) i KK w tym samym banku
    ale jak się zapytać dlaczego to już odpowiedzi nie ma.

    > Ja gotówkę niepotrzebną w danym miesiącu przelewam na konto
    > oszczędnościowe w banku, który nie ma dostępu przez www i nie kusi, żeby
    > do niej sięgać ;-) Wydawanie bywa silniejsze ode mnie :(

    Ja nie mam problemu z kontrolą samego siebie.

    --
    Mithos