eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ? › Re: Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?
    From: "Stiwi" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy obsługa w Multi jest równie kompetentna jak w mBanku ?
    Date: Sun, 4 Oct 2009 15:29:21 +0000 (UTC)

    > W tej samej klasie co Multi są dla mnie w tej chwili:
    > Nordea Spektrum - rewelacyjna obsługa osobista, ale system przechodzi w
    > offline w godzinach nocnych.
    > Alior - wszystko pięknie, ale dyskwalifikacja za nieksięgowanie III
    > sesji ELIXIR oraz jakieś chore opłaty za rachunek firmowy.

    Bardzo dobrze podsumowałeś zalety Multibanku. Mam tam konto ponad 7 lat i dotychczas
    nie
    spotkałem produktu lepszego. Ludzie niestety pozakładali konta w mBanku, który jest
    kilka klas
    niżej od Multi i wrzucają produkty BRE do jednego worka.

    Bankami z jakimi miałem do czynienia: Raiffeisen, WBK, Pekao.
    Rajfi to porażka kompletna, a spłata kk jest nie lada wyzwaniem by się połapać co i
    ile trzeba
    spłacić. Nawet przy zamykaniu konta, babka nie potrafiła dojść w ich systemie czy
    jestem na równo
    czy mam nadpłatę, wg mnie byłem na równo, a okazało się, że mia łem z 500pln
    nadpłaty,
    przynajmniej tyle mi zwrócili.

    Pekao jak dla mnie plus za bezpłatne Eurokonto Net i możliwość bezpłatnych wpłat i
    wypłat w
    okienku. Mimo średniowiecznych praktyk w tym banku, na plus jak dla mnie system
    online Pekao24.
    Reszta do bani: saldo kart sprawdzanie w CKC, zasilanie walutowej VC przelewem z
    rachunku
    (dopiero teraz wprowadzili eurokonta walutowe z podpiętą kartą), brak możliwości
    zmiany np
    danych adresowych zdalnie bez potrzeby wizyty w banku. W pekao24 można zmienić dane
    adresowe, ale tylko do usługi Pekao24, niezła komedia. Pozostaje jeszcze poinformować
    oddział i
    CKC, czyli 3 jednostki banku... In plus, że jako adres do korespondencji może być
    podany adres
    zagraniczny, co rzadko który polski bank oferuje.

    BZWBK to połączenie banku idącego z duchem czasu, z głupimi przepisami. Na plus
    rachunki
    walutowe, karty do nich, brak opłaty ze przewalutowanie (dla kart walutowych, zwykle
    banki 2%
    kasują), niezły system transakcyjny. Dalej to podobnie jak Pekao, zmienić cokolwiek
    telefonicznie nie
    da się bez wizyty w placówce.

    W Multibanku podobnie jak koledze brakuje mi możliwości wyrobienia kart do rachunków
    walutowych. Ale sądząc po wprowadzeniu takiego produktu do mBanku, jest to kwestia
    czasu.