  • 1. Data: 2011-09-28 19:08:42
    Temat: Czy potwierdzenie przelewu - wtórnik dokumentu jest dokumentem
    Od: Andrzej <a...@e...abc>

    Witam,

    Czy wydruk z elektronicznie wygenerowanego w mbanku "potwierdzenia
    przelewu -wtórnik dokumentu" jest dokumentem, który można przedłożyc w
    urzędzie skarbowym?

    Dziekuję

    Pozdrawiam,

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2011-09-28 19:10:02
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@e...abc> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy wydruk z elektronicznie wygenerowanego w mbanku "potwierdzenia
    > przelewu -wtórnik dokumentu" jest dokumentem, który można przedłożyc w
    > urzędzie skarbowym?

    tak
    już od jakiegoś czasu potwierdzenia przelewów nie wymagają fizycznego
    podpisu pani z okienka.

    Jacek

  • 3. Data: 2011-09-28 19:42:12
    Od: Tomasz Kuc <t...@p...onet.pl>

    Andrzej wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy wydruk z elektronicznie wygenerowanego w mbanku "potwierdzenia
    > przelewu -wtórnik dokumentu" jest dokumentem, który można przedłożyc w
    > urzędzie skarbowym?

    Masz na dole:
    "Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie przelewu.
    Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe
    (Dz.U.Nr 140 z 1997 roku, poz.939 z późniejszymi zmianami).
    Nie wymaga podpisu ani stempla."

    T.

  • 4. Data: 2011-09-28 20:00:23
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2011-09-28 21:42, Tomasz Kuc pisze:

> [...]
    > Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe
    > (Dz.U.Nr 140 z 1997 roku, poz.939 z późniejszymi zmianami).

    W banku bph to nic nie znaczy, nie ma pieczątki - nadaje się do kosza. U
    nich prawo bankowe w tym zakresie nie obowiązuje, bo tak.

  • 5. Data: 2011-09-28 20:31:51
    Od: Andrzej <b...@e...abc>

    Witam,

    Tak, widziałem tą adnotację.
    Za Prawo Bankowe:
    Art. 7.
    1. Oświadczenia woli związane z dokonywaniem czynności bankowych mogą
    być składane w postaci elektronicznej.
    2. Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być sporządzane na
    informatycznych nośnikach danych, jeżeli dokumenty te będą w sposób
    należyty utworzone, utrwalone, przekazane, przechowywane i
    zabezpieczone. Usługi związane z zabezpieczeniem tych dokumentów mogą
    być wykonywane przez banki, spółki tworzone przez banki z innymi
    podmiotami, a także przedsiębiorstwa pomocniczych usług bankowych.
    3. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, uznaje
    się, że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia
    wymagania formy pisemnej także wtedy, gdy forma została zastrzeżona pod
    rygorem nieważności.

    Można tu snuć rozważania, czy wydruk nadal jest zgodny z ust. 1 i ust. 3
    czy moze powinienem pójść do urzędu z pendrivem?:)
    W końcu plik pdf na moim dysku twardym nie podlega ust. 2.

  • 6. Data: 2011-09-29 07:20:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "news.home.net.pl" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W banku bph to nic nie znaczy, nie ma pieczątki - nadaje się do kosza. U
    > nich prawo bankowe w tym zakresie nie obowiązuje, bo tak.

    Mnie też zdziwiło, że bankom nie wystarcza elektronicznie wygenerowane
    potwierdzenie przyjęcia PITu.
    Teraz mam lecieć do US z kopią PITu aby ktoś tam porównał z oryginałem i
    przystawił pieczątkę że się zgadza (i to bodajże nie za darmo).
    Czyli wysyłając przez internet "zaoszczędziłem" - społeczeństwo
    informatyczne po polskiemu.
    P.G.

  • 7. Data: 2011-09-29 10:34:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej <b...@e...abc> writes:

> [...]
    > podmiotami, a także przedsiębiorstwa pomocniczych usług bankowych.

    > Można tu snuć rozważania, czy wydruk nadal jest zgodny z ust. 1 i ust.

    Przeciez wiadomo ze nie jest, papier nie ma "postaci elektronicznej".

    > czy moze powinienem pójść do urzędu z pendrivem?:)

    Jasne.

    > W końcu plik pdf na moim dysku twardym nie podlega ust. 2.

    Dlaczego?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2011-09-29 10:50:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Andrzej pisze:

> [...]
    > się, że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia
    > wymagania formy pisemnej także wtedy, gdy forma została zastrzeżona pod

    Przyznam, ze ja tu nie widzę podstawy do wniosku, że "Nie wymaga podpisu
    ani stempla." Wręcz przeciwnie - ust. 2 sugeruje, że podpis (oczywiście
    w tym wypadku - elektroniczny) powinien być, bo imo raczej trudno byłoby
    obronić tezę, że bez podpisu dokument jest "w sposób należyty
    zabezpieczony".

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2011-09-29 13:13:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-29 12:50, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > w tym wypadku - elektroniczny) powinien być, bo imo raczej trudno byłoby
    > obronić tezę, że bez podpisu dokument jest "w sposób należyty

    Już nie raz w tego typu dyskusjach wykazywano, że te mbankowe "nie
    wymaga podpisu ani stempla" to bzdura :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-09-29 17:43:20
    Od: Andrzej <b...@e...abc>

    Dnia Thu, 29 Sep 2011 12:34:50 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    napisał:

    >Dlaczego?

    Źle sie wyraziłem. Przechowywanie pliku pdf na prywatnym dysku twardym
    nie jest zgodne z ust. 2.
    Jednym słowem nie widzę jak podpierając się art.7. można udowodnić. że
    wydrukowany pdf jest dokumentem.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej