  • 1. Data: 2009-03-28 17:57:34
    Temat: Czy sumuje się straty z lat ubiegłych?
    Od: p...@g...com

    Jak wiadomo straty z lat ubiegłych można odliczyć od zysku w latach
    kolejnych. Nie więcej jednak niż 50 % straty. Czy te straty należy
    sumować? Np. jest strata z 2004 roku i jest strata w 2007 roku, a po
    drodze zysk, z którego odliczało się zawsze 50 % straty z 2004 roku.
    Czy w 2009 roku należy nadal wpisać połowę straty z 2004 roku i dodać
    do tego stratę z 2007 roku, następnie sumę podzielić na pół i odliczyć
    połowę ?

  • 2. Data: 2009-03-28 18:22:28
    Temat: Re: Czy sumuje się straty z lat ubiegłych?
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    p...@g...com wrote:

> [...]
    > Czy w 2009 roku należy nadal wpisać połowę straty z 2004 roku i dodać
    > do tego stratę z 2007 roku, następnie sumę podzielić na pół i odliczyć

    A jakbyś tak przeczytał ustawę, która to reguluje to coś groźnego by Ci się
    stało? Może obawiasz się, że nie zrozumiesz? Może jest napisana drobnym
    druczkiem? A może to robisz bo jak strzelisz babola to winni będą ONI? To
    przecież Twoje pieniądze. Może oczekujesz, że zajmie się nimi rząd RP? Ty w
    tym czasie będziesz popijał piwo i oglądał "Kiepskich".

  • 3. Data: 2009-03-28 19:32:01
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > przecież Twoje pieniądze. Może oczekujesz, że zajmie się nimi rząd RP? Ty w
    > tym czasie będziesz popijał piwo i oglądał "Kiepskich".
    A to forum jest dla bufonów, którym wydaje się, że wszystkie rozumy pozjadali.
    Zanim popiszesz się swoją głupotą zastanów się po co są media? Czy musisz
    wszystko czytać i odpowiadać nie mając nic do powiedzenia. Jak jesteś nie
    użytkiem to przynajmniej nie odstraszaj innych itd. Mogę jeszcze tak długo.

  • 4. Data: 2009-03-28 19:43:06
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    k...@o...pl wrote:

> [...]
    > Czy musisz wszystko czytać i odpowiadać nie mając nic do powiedzenia. Jak
    > jesteś nie użytkiem to przynajmniej nie odstraszaj innych itd. Mogę

    Już mi dowaliłeś ale dalej nie dałeś przykładu jak pownienem się zachować.
    Przeczytaj za kolegę ustawę i powiedz mu co powinien zrobić i dlaczego. Nie
    bierz ze mnie złego przykładu tylko zachowaj się jak na komunistę
    przystało, towarzyszu.

  • 5. Data: 2009-03-28 19:54:39
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Nie
    > bierz ze mnie złego przykładu tylko zachowaj się jak na komunistę

    A Ty napisales tu tak duzo, tyle linijek...Straciles na to ladnych kilka
    minut i co? I wielkie g....Ale dales znac....

  • 6. Data: 2009-03-28 19:55:19
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >Czy w 2009 roku należy nadal wpisać połowę straty z 2004 roku i dodać
    >do tego stratę z 2007 roku, następnie sumę podzielić na pół i odliczyć

    Imho zly przyklad bo wedlug tego co mi sie wydaje to w 2005 i w 2006
    odliczasz po 50% straty z 2004, wiec jesli w 2008 jest zysk to "nie ma" juz
    straty z 2004. Pozostaje odliczac polowe straty z 2007, a druga polowe
    odliczyc w zysku za 2009.
    Przynajmniej tak mi sie zdaje, jeszcze nie mialem straty ;-)

  • 7. Data: 2009-03-28 20:30:04
    Od: p...@g...com

    Dziękuję za odpowiedź. Dobrze, że zwrócono uwagę, że może już nie być
    co odpisać. Miałem kiedyś 2500 zł straty, co odliczalem przez dwa lata
    od zysku, ale odliczalem zawsze połowę tej kwoty, najpierw od 560 zł
    dochodu, a potem od 2100 zł dochodu. Nie wiem czy już w takim razie
    odliczyłem wszystko, czy odliczyłem połowe tej kwoty tj. 560 zł. a
    później 1250 zł.

    Czytałem też, że nie wolno wpisać większej straty niż ma się dochodu,
    np. dochód 560 zł, a strata 1290 zł z lat ubiegłych. Nie wiem czy to
    jest prawda.

    Obecnie mam za rok 07 stratę 44 zł, a za rok 08 zysk 60 zł, czyli
    wpiszę chyba tylko stratę z 07 roku 44 zł w rozliczeniu obecnym.

  • 8. Data: 2009-03-29 07:54:32
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    560 to połowa kwoty?

    Poza tym zamiast pytać o to w Internecie idź do biura rachunkowego, gdzie za
    kilkadziesiat zł zrobią Ci to profesjonalnie.
    Jakas dziwna metoda jej efektem może być tylko błąd.

  • 9. Data: 2009-03-29 12:28:18
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Czytałem też, że nie wolno wpisać większej straty niż ma się dochodu,
    > np. dochód 560 zł, a strata 1290 zł z lat ubiegłych. Nie wiem czy to

    W podanym przykladzie należało rozliczać:
    2005r - strata 2500
    2006r - zysk 560 - odliczasz 560 ze straty
    2007r - zysk 2100 - odliczasz 1250

    zostało do odliczenia 690 PLN

    > Obecnie mam za rok 07 stratę 44 zł, a za rok 08 zysk 60 zł, czyli
    > wpiszę chyba tylko stratę z 07 roku 44 zł w rozliczeniu obecnym.

    za 2008r rozliczasz dalej strate z 2005, zostanie Ci jeszcze 630 PLN
    które mozesz rozliczyc za 2009 lub 2010 r.
    Jesli zyskasz wiecej niz 630 np za 2009 to rozliczasz calosc za 2005
    (630 to mniej niz 50% straty), a potem rozliczysz strate z 2007 (nie
    wiecej niz 22 PLN na raz)

    straty rozliczaj niezaleznie, nie sumuj, nie kombinuj z latami
    na kazda masz 5 lat, od _kazdej_ odliczasz max 50% gdy masz zysk

    pozdr

    P.S. Podanej porady nie mozesz traktowac inaczej niz prywatna opinia
    innego uzytkownika grupy dyskusyjnej, zastosowanie sie donie jest Twoja
    prywatna sprawa, za jej posluchanie (badz nie) nie ponosze zadnej
    odpowiedzialnosci. To na wszelki wypadek :)