    From: Forr <f...@i...pomin.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy sumuje się straty z lat ubiegłych?
    Date: Sun, 29 Mar 2009 14:28:18 +0200

    p...@g...com pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź. Dobrze, że zwrócono uwagę, że może już nie być
    > co odpisać. Miałem kiedyś 2500 zł straty, co odliczalem przez dwa lata
    > od zysku, ale odliczalem zawsze połowę tej kwoty, najpierw od 560 zł
    > dochodu, a potem od 2100 zł dochodu. Nie wiem czy już w takim razie
    > odliczyłem wszystko, czy odliczyłem połowe tej kwoty tj. 560 zł. a
    > później 1250 zł.
    >
    > Czytałem też, że nie wolno wpisać większej straty niż ma się dochodu,
    > np. dochód 560 zł, a strata 1290 zł z lat ubiegłych. Nie wiem czy to
    > jest prawda.

    W podanym przykladzie należało rozliczać:
    2005r - strata 2500
    2006r - zysk 560 - odliczasz 560 ze straty
    2007r - zysk 2100 - odliczasz 1250

    zostało do odliczenia 690 PLN

    > Obecnie mam za rok 07 stratę 44 zł, a za rok 08 zysk 60 zł, czyli
    > wpiszę chyba tylko stratę z 07 roku 44 zł w rozliczeniu obecnym.

    za 2008r rozliczasz dalej strate z 2005, zostanie Ci jeszcze 630 PLN
    które mozesz rozliczyc za 2009 lub 2010 r.
    Jesli zyskasz wiecej niz 630 np za 2009 to rozliczasz calosc za 2005
    (630 to mniej niz 50% straty), a potem rozliczysz strate z 2007 (nie
    wiecej niz 22 PLN na raz)

    straty rozliczaj niezaleznie, nie sumuj, nie kombinuj z latami
    na kazda masz 5 lat, od _kazdej_ odliczasz max 50% gdy masz zysk

    pozdr

    P.S. Podanej porady nie mozesz traktowac inaczej niz prywatna opinia
    innego uzytkownika grupy dyskusyjnej, zastosowanie sie donie jest Twoja
    prywatna sprawa, za jej posluchanie (badz nie) nie ponosze zadnej
    odpowiedzialnosci. To na wszelki wypadek :)