eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy teraz jest dobry moment do inwestycji w Fundusze Inwestycyjne?Czy teraz jest dobry moment do inwestycji w Fundusze Inwestycyjne?
    From: "yale" <b...@s...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Czy teraz jest dobry moment do inwestycji w Fundusze Inwestycyjne?
    Date: Wed, 10 May 2006 12:45:39 +0200

    Witam,

    Jeśli chodzi o funduszę jestem niemal laikiem, mam pojęcie na temat
    podstawowych terminów.
    Dysponuje środkami (40 tys zł) które chciałbym zainwestować na okres około 8
    miesięcy (jednak z możliwością dalszych inwestycji).
    Patrzę na notowania funduszy i widzę stały wzrost wartości jednostek, mam
    pytanie czy aby rozsądne jest inwestowanie teraz czy lepiej poczekać do
    trendu spadkowego?
    Analizując wykresy widzę że ten trend jest dość długofalowy (blisko pół
    roku), do tej pory trochę zajmowałem się GPW i nie wiem czy mogę w pełni
    przełożyć zasady tam obowiązujące.

    Chciałbym zdywersyfikować portfel funduszy na stabilny (hybrydowy) i
    agresywny (akcji) mniej więcej po połowie. Zależy mi jedynie na uzyskaniu
    rentowności portfela na poziomie 2-3 razy wyższym od lokaty co nie
    przekreśla tego że nie lubię ryzyka, nie mam po prostu pomysłu na ten rok na
    jakiś biznes a od 1 stycznia prawdopodobnie wyjadę na kontrakt zagraniczny.

    Co do wyboru funduszy to już sobie raczej poradzę, nie chcę wpakować
    oszczędności przed spadkiem notowań ;)

    Na giełdę i akcję nie mam czasu i nerwów, kiedyś za studenckich czasów to i
    owszem ale teraz wolę ciepłe kapcie zamiast zimnego piwa ;)

    Pozdrawiam,
    yale