  • 11. Data: 2007-08-08 06:01:41
    Temat: Re: Czy w funduszach mozna stracic wszystko?
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:
    > Wszystkiego nie.
    > Gdybys kupowal poza mBankiem - od takiego mniej wiecej poziomu bys
    > startowal - biorac pod uwage oplaty dystrybucyjne.
    o jakie oplaty chodzi?
    Marx

  • 12. Data: 2007-08-08 06:29:51
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > o jakie oplaty chodzi?

    Za nabycie jednostek. Zwykle (w zależności od funduszu) 1-4% wpłacanej sumy.

    --
    Wojciech Bancer
    http://www.bancer.pl/

  • 13. Data: 2007-08-08 20:06:41
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia 7 Aug 2007 13:01:11 +0200

    A przepraszam, z jakim horyzontem czasowym inwestowałeś? Bo obecnie
    inwestycja w fundusze akcji opłaca się średnio - akurat zaczęły się
    spadki i nikt nie wie, jak sytuacja się rozwinie - może to tylko
    korekta, a potem znowu będzie wzrost, a może głęboka korekta i na
    odrobienie strat trzeba będzie zaczekać. Ja w każdym razie po
    aż 18 miesiącach inwestycji typu "wpłaty regularne" zyskałem
    nominalnie ok. 35% już po prowizji i podatku (a więc faktycznie siakieś
    30%), co uznaję za godziwy zarobek i żałuję tylko, że nie mogłem
    zainwestować większych kwot niż mogłem :).
    Obecnie zamknąłem pozycję (tak to się chyba żargonowo określa?) i
    czekam, aż wszystko pojedzie tak z 15% albo lepiej w dół - wówczas
    za cały kapitał znowu kupię to samo i poczekam kilkanaście miesięcy
    albo dłużej do początku kolejnej większej korekty. Chyba, że nastanie
    kryzys - wówczas przehulam co mi pozostało i skoczę z wieżowca ;)

    A tak w ogóle, to NTG :)

    Tobie zaś mogę radzić zaczekać - prawdopodobnie fundusze odzyskają
    straty w ciągu najdalej kilkunastu tygodni. Inwestowanie w akcje, nawet
    poprzez fundusze, to zawsze spore ryzyko - chyba, że inwestujesz
    naprawdę długoterminowo i nie wybuchnie wojna - wówczas przetrzymasz z
    zyskiem nawet poważne kryzysy. O ile nie spełnią się kasandryczne
    przewidywania o zapaści amerykańskich funduszy emerytalnych i upadku
    całej amerykańskiej ekonomii :)))

    --
    Tomasz Nowicki

  • 14. Data: 2007-08-18 12:46:44
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 7 Aug 2007 13:01:11 +0200, "NZSNNW"
    <n...@o...pl> wrote:

    >Pytam:
    >
    >Czy inwestujac fundusze mozna stracic wszystko?

    mało prawdopodobne, choć zapewne prawdopodobieństwo, że wszyscy
    emitenci, których papiery ma fundusz zbankrutują nie jest zerowe.
    --
    Jarek Andrzejewski