  • 1. Data: 2004-08-04 06:44:05
    Temat: Debet w BPH
    Od: "tashka" <t...@p...onet.pl>

    Witam...
    Mam taką sytuację:
    Wykorzystałam debet (2000) w banku BPH. Od bewnego czasu jako że nie miałam
    pieniędzy na wpłatę debetu leciały odsetki od tego...
    Przedwczoraj skontaktowała się ze mną Pani z kancelari radcy prawnego (
    dała mi termin na spłatę tych odsetek do dzisiaj...ja przystałam niby na ten
    temin ale zapytałam co się stanie jeśli spłata ta opóźni się o jeden dzień.
    Pani powiedziała że dostanę karę i odsetki wzrosną o drugie tyle

    1 moje pytanie: czy faktycznie mają prawo ukarać mnie kwotą stanowiącą
    dotychczasową kwotę odsetek (czyli dotychczasowe odsetki x 2)

    A drugie moje pytanie:
    czy mogę zamknąć rachunek mając niespłacony debet i spłacać go puźniej, po
    zamknięciu rachunku? Jeśli tak to czy w takim przypadku odsetki są naliczane?

    Bardzo proszę o szybką pomoc
    z góry dziękuję
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-04 09:35:17
    Temat: Re: Debet w BPH
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "tashka" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1 moje pytanie: czy faktycznie mają prawo ukarać mnie kwotą stanowiącą
    > dotychczasową kwotę odsetek (czyli dotychczasowe odsetki x 2)

    dzialanie polegajace na mnozeniu odsetek x 2 - jest raczej tylko grozba,
    zapewne chodzilo im o obciazeniu Cie kosztami z tytulow innych, ktore
    faktycznie moga byc nawet i wieksze

    > A drugie moje pytanie:
    > czy mogę zamknąć rachunek mając niespłacony debet i spłacać go puźniej, po
    > zamknięciu rachunku? Jeśli tak to czy w takim przypadku odsetki są
    naliczane?

    :-) nie ma mozliwosci zatrzymania procesu naliczania odsetek od
    zaciagnietego kredytu - przeciez taka zawarles z bankiem umowe, zamkniecie
    konta jest zapewne mozliwe - ale wowczas musisz wyrownac splate debetu w
    100% w wyznaczonym zapewne miesiecznym terminie, w przeciwnym wypadku -
    podpadasz pod windykacje niemal natychmiastowa.
    W przypadku debetu w koncie - oplacalne jest jego utrzymanie za wszelka
    cene - czyli splacanie odsetek jakowyznaczone Ci obecnie minimum.
    Brak splaty chocby czesci zaciagnietego kredytu przed uplywem terminu
    wznowienia debetu - moze skutkowac wypowiedzeniem Ci umowy o debet w
    koncie - i wymagalnosc splaty w krotkim terminie calosci.
    .

  • 3. Data: 2004-08-04 13:50:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "krab" <k...@k...pl_____> writes:

    > dzialanie polegajace na mnozeniu odsetek x 2 - jest raczej tylko grozba,
    > zapewne chodzilo im o obciazeniu Cie kosztami z tytulow innych, ktore
    > faktycznie moga byc nawet i wieksze

    Aczkolwiek mysle, ze musza one byc uzasadnione - np. w przypadku, gdy
    umowa jeszcze obowiazuje musza miec w niej odbicie.

> [...]
    > 100% w wyznaczonym zapewne miesiecznym terminie, w przeciwnym wypadku -
    > podpadasz pod windykacje niemal natychmiastowa.

    IANAL, ale moim zdaniem niekoniecznie. Zapewne zalezy to od tresci
    zawartej umowy oraz przewidzianych tam sposobow jej rozwiazania, ale
    normalnie wypowiedzenie umowy powinno skutkowac zmniejszeniem obciazen,
    jesli odsetki ustawowe (ktore powinny byc stosowane po rozwiazaniu umowy)
    sa nizsze niz umowne.

    Mysle ze windykacja nie powinna tez byc problemem jesli dluznik
    splaca w sensowny sposob zadluzenie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2004-08-06 06:35:27