  • 1. Data: 2004-08-04 08:54:50
    Temat: przelewy z zagranicy - jak wykonac?
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Zalozmy taka sytuacje, ze pracownik dostaje za granica pensje do reki i
    potem musi ja samodzielnie przelac na swoje konto w Polsce. Tutaj dwa
    pytania:
    1. Czy uwazacie, ze warto zakladac konto walutowe, zy moze jednak pozwolic
    by pieniadze szly na normalne konto zlotowkowe i byly przeliczane wedlug
    kursu banku. Obecnie jest to chyba bardziej oplacalne, bo widac ze euro ma
    tendencje spadkowa.
    2. Jak najlepiej wykonac taka operacje aby nie placic duzych prowizji,
    zakladajac ze przelew bylby np co tydzien, badz raz w miesiacu. Czy zalozyc
    w Polsce konto w jakims banku, ktory ma przedstawicielstwo w danym
    kraju...szczerze mowiac nie mam pojecia.

    Prosze Was o rade.

    Pozdrawiam, Łukasz

    ---

  • 2. Data: 2004-08-04 09:42:30
    Temat: Re: przelewy z zagranicy - jak wykonac?
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zalozyc
    > w Polsce konto w jakims banku, ktory ma przedstawicielstwo w danym
    > kraju...szczerze mowiac nie mam pojecia.

    jesli masz taka mozliwosc - to zyskasz znacznie na oplatach za przelew,
    ktora moze byc znaczna, podczas gdy wplata na swoje konto w danym banku -
    bywa czesto zwolnione z oplat mimo dokonywania tego poza granicami.

  • 3. Data: 2004-08-04 10:14:11
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.pl>

    Dowiedzialem, sie juz troche i chyba najlepszym wyjsciem bedzie zalozenie w
    Irlandii konta w banku AIB, a nstepnie przelewanie pieniedzy na konto w
    Polsce.
    Pozostaje pytanie, czy lepiej zalozyc konto walutowe, czy przelewac na
    zlotowkowe (ja mam w mBanku)?

    Pozdrawiam, Łukasz

    ---

  • 4. Data: 2004-08-04 10:22:20
    Od: Forr <f...@i...tozbedne.pl>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > Polsce.
    > Pozostaje pytanie, czy lepiej zalozyc konto walutowe, czy przelewac na

    osobiscie obstawialbym walutowe w BZWBK
    AIB jest wiekszosciowym udzialowcem, wiec powinno byc bez oplat za przelew

  • 5. Data: 2004-08-04 10:54:30
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Forr" <f...@i...tozbedne.pl> napisał w wiadomości

    > osobiscie obstawialbym walutowe w BZWBK
    > AIB jest wiekszosciowym udzialowcem, wiec powinno byc bez oplat za przelew

    No wlasnie z tego co sie orientuje, to oplaty sa w kwocie 29 euro.

    Pozdrawiam, Łukasz

    ---

  • 6. Data: 2004-08-04 12:09:17
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Forr <f...@i...tozbedne.pl> wrote:

    > osobiscie obstawialbym walutowe w BZWBK
    > AIB jest wiekszosciowym udzialowcem, wiec powinno byc bez oplat za
    > przelew

    LOL...
    Radze poczytać cenniki przed wyciąganiem takich wniosków.
    W BZWBK sama opłata ze przelew walutowy lub z zagranicy przychodzący
    to 25 PLN, choćby i przychodził z banku który ma 100% udziałowców tych
    samych co BZWBK.

    Banki pobierają prowizje tak duże bo mogą (bo znajdują się ludzie
    którzy tyle zapłacą) a nie dlatego że ich to coś kosztuje.

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl